Eli olen kuullut juttuja ettei toisen kohdalla ole ehditty antaa epiduraalia, kun on ollut nopeampaa kuin ekan.. Onko kellään kokemusta, siis kummasta tahansa??? Nimimerkki kauhusta kankeana jos joutuu synnyttämään ilman puudutusta :\|
Minä päädyin minispinaaliin kakkosen synnytyksessä ja se oli suorastaan taivas! Esikoisesta en ehtinyt saamaan mitään, kesto 2h 50min, tämä kakkonen tuli reilussa 6h:ssa ja kerettiin laittaa onneksi jotain lievitettä. Mulle ainakin sanottiin että jos haluan minispinaalin, pitää supistusten tulla parin minuutin välein, jotta vauva syntyy parin tunnin sisällä, minkä verran se puudute vaikuttaa. Mulla se puudute vei supistustuntemukset kokonaan. Ponnistus oli yllättävän helppoa vaikken tuntenut supistuksia, ponnistus kesti vajaa 10 min, kun esikoisesta kesti 45 min.Alkuperäinen kirjoittaja 20.03.2007 klo 09:38 äiti76 kirjoitti:Mulla eka synnytys kesti 17 tuntia ja sain epiduraalin. Toinen kesti neljä tuntia, mut sain kohdunkaulan puudutteen ja toimi kyllä erinomaisesti. Olen kuullut että monissa sairaaloissa annetaan nykyään ns. minispinaalia, joka voidaan antaa periaatteessa missä vaiheessa synnytystä tahansa. Pitäneekö paikkansa?