Toisen lapsen toive

IMD onneksi ei ole kallis lääke kyseessä! Minusta tuntui ainakin siltä, että suhtauduin vähän huolettomammin tähän IVF:n, lääkityksiin ja kaikkeen, kun on jo lapsi, on paljon muuta mielessä eikä enää sitä lapsettomaksi jäämisen pelkoa. Voi olla ihan hyväkin, että ei stressaa niin paljoa, tiedä vaikka se helpottais raskautumaan!:love:

kiela miten teillä meni taaperon operaatio? Mua harmittaa ihan vietävästi, kun en näe sun vahvistuvia viivoja, ei näy kännykällä, kotikoneella eikä töissä!:ROFLMAO: Aivan ihanaa, että sinäkin plussasit, nyt meille peukkuja, että pikkuiset pysyy! (y):love:
 
Moikka ja terkkuja täältäkin.Lukenut oon teidän juttuja lähes päivittäin ja niin iloinen kaikkien puolesta joilla on tapahtunut jotain. Plussaa tai asioiden etenemistä :)

Mulla on perjantaina se seuraava etappi, lähimmän kaupungin polilla, josta sit varmaan taas pienin askelin eteenpäin. Vähän kyllä ärsyttää tämä asioiden hidas tahti,mutta jossain vaiheessa varmasti koittaa meidän vuoro päästä eteenpäin. Onneksi tavallaan on kesä tulossa, niin jotenkin ajattelee että kunnolla alkaa tapahtumaan vasta kesän jälkeen.
No, ehkä perjantaina sitten hitusen viisaampi, tietää missä järjestyksessä edetään.

Ihanaa kevättä kaikille.
 
Naanaa! Oot niin oikeassa, tuntuu mahtavalta, kun kesä tulossa ja valon määrä lisääntyy vauhdilla! Onnea teille matkaan, kun hoidot lähtee käyntiin!!!!

Tupsuli. Ei päästy vielä toimenpiteeseen. Perjantaina tavataan anestesialääkäri ja tutustutaan osastoon. Joudutaan olemaan 1-3 yötä....riippuen operaation laajuudesta. Tässä nyt varjostaa se, että olkaa altistuttu vesirokolle ja nyt odotan takaisinsoittoa osastolta ja kysyn, että siirtyykö tämän vuoksi kaikki :( Niin viheliäistä jos ei päästäkkään nyt.

En osaa puhelimen kautta liittää sitä kuvaa tänne. Koneelle en pääse. Mutta aamun viiva oli hailakampi, mutta äsken tein toisen ja näyttää vahvemmalta! Olo on suorastaan kamala. Oksettaa ja maha ihan turvonnu. Mieskin kysy eilen, että turvottaako sulla mahaa!? Ilmeisesti vähä pömpöttää :)
 
Naanaa! Oot niin oikeassa, tuntuu mahtavalta, kun kesä tulossa ja valon määrä lisääntyy vauhdilla! Onnea teille matkaan, kun hoidot lähtee käyntiin!!!!

Tupsuli. Ei päästy vielä toimenpiteeseen. Perjantaina tavataan anestesialääkäri ja tutustutaan osastoon. Joudutaan olemaan 1-3 yötä....riippuen operaation laajuudesta. Tässä nyt varjostaa se, että olkaa altistuttu vesirokolle ja nyt odotan takaisinsoittoa osastolta ja kysyn, että siirtyykö tämän vuoksi kaikki :( Niin viheliäistä jos ei päästäkkään nyt.

En osaa puhelimen kautta liittää sitä kuvaa tänne. Koneelle en pääse. Mutta aamun viiva oli hailakampi, mutta äsken tein toisen ja näyttää vahvemmalta! Olo on suorastaan kamala. Oksettaa ja maha ihan turvonnu. Mieskin kysy eilen, että turvottaako sulla mahaa!? Ilmeisesti vähä pömpöttää :)
Jee, mä uskon, että raskaana olet! Muistatko kun minäkin postasin niitä tikkujen kuvia toissaviikolla monta kertaa päivässä. Sävy vaihteli just laimeuden mukaan ja ihan joka päivä ei havainnut vahvistumista. Se on tossa ihan normaalia, kun pregnyl poistuu nopeasti ja pienen pieni istukka tuottaa vielä niin hitaasti hcg:ta. Tsemppiä piinaan!

Naanaalle tsemppiä tuleviin hoitoihin!!
 
Kirves on lentänyt kaivoon. Mies toi eilen noita apteekin omia testejä pari ja tein sen hailukan ja nyt aamulla samanmoisen hailukan. Ei tuo tummu sillätavalla ku pitäs. Nyt on kuitenki jo pp8 ja terhakkaammin tummui ku tyttöä aloin odottaa! Piinaaaaaaa!!!!
 
No on sulla kyllä piinat! Mutta kyllähän sinä tiedät, että illan ja aamun testiä ei oikein voi verrata, mullakin aamuisin hailakampaa kuin sitten iltapäivällä. Ja PC tummuu aikasin ja nopsaa, apteekin omista mulla ei ole tässä nyt kokemusta, mutta eri merkkejä ei oikein voi verrata. Olisko mahdollista tehdä PC nyt iltapäivällä?
 
miss_piggy
Dpo 10 ja testissä selkeä plussa :alien: En oikein tiä mitä aatella ku sattui ehkä vähän huonoon aikaan..mieskin on työtön ja kämpässä mittava kylppäriremppa menossa. Ristiriitaiset tunnelmat:notworthy: Eilen tein jo illalla haamun ja eka tunne oli että en halua olla nyt raskaana :ninja: Mutta varmaan ihan normaaleja tuntemuksia..
 
Onnea miss piggy! Ihan mun mielestä normaalia ja tulee monta kertaa vielä raskauden aikanakin! Luin tuolta toisesta ketjusta noita sun mietteitä. Tiedän hyvin että läheisten kommentit tuntuvat pahoilta ja alkaa miettiä omia motiivejaankin. Mutta se on sun/teidän elämä! Ei se lapsi tarvi suurta maallista mammonaa että olis onnellinen vaan turvallisen rakastavan perheen! Ei kaiken tarvi olla uutta, kirppareilta löytyy kaikenlaista tarpeellista ja tarpeetonta.
Mulla oli aikanaan iso ongelma mun vanhemmat kans. Mun mies on mua reilusti vanhempi ja se aiheutti heille murhetta. Appivanhempien mielestä lasta ei olisi tarvittu kun heidän poikansa on jo niin vanha, siis lapselle tulisi liian vanha isä. Tytärpuolten mielestä lasta ei olisi tarvinnut tulla koska sitten heitä ei rakasteta missään. Raskaudesta tohdittiin kertoa vasta nt-ultran jälkeen. Itkin ihan hysteerisesti kun lähdin kertomaan isälleni mutta ajattelin että nyt on pakko kun masu jo näkyy, enkä halua ulkopuolisten tietävän ennemmin. Anoppi onnitteli mutta mielessään on varmaan monta kertaa murehtinut. Isäni onnitteli mutta olisin kuulemma voinut toisen miehen valita. Veljeni loukkaantui mutta suostui kummiksi. Nyt lapsen syntymän jälkeen ollaan naimisissa, mieheni voi käydä isäni luona, anoppi ei lasta pois antaisi, tytöt tulee mielellään meille...
Kyllä mä monet kerrat mietin että onko lasta järkevää tuoda tällaiseen hetkeen, ite olin just jäänyt työttömäksi kun raskaus alkoi ja mitä jos nämä hankalat henkilökemiat jatkuu. Miten selittää lapselle että isi ei voi tulla papan luo tai miksi kummisetä ei tule synttäreille yms.? Mut sit mietin että kyllä niitä lapsia syntyy huonompiinkin olosuhteisiin ja silti perheet pärjää. Eikä kenelläkään ole oikeutta tulla sanomaan että mä en saisi haluta lasta. Me ei olla alkoholisteja tai huumeiden käyttäjiä, meillä on katto pään päällä, meidän suhde on paremmalla pohjalla kuin monella muulla. Mä oon opetellut käymään kirppareilla ja neljä vuotta mies oli töissä ja mä opiskelin täyspäiväisesti, eikä me jääty mistään tärkeästä paitsi. Joo, ei käydä ulkomailla mutta kyllä sitä nähtävää on suomenniemelläkin! Tärkeimpänä argumenttina mulle itelle oli että jos odotan sitä "täydellistä" hetkeä saada lapsi niin joudun jäädä lapsettomaksi koska aina on jotain mikä voisi olla paremmin. Jos lapsen saamises on muutenkin vaikeuksia niin kun lapsi vihdoin ilmoittaa tulostaan niin aina on oikea hetki! Tsemppiä, kyllä kaikki vielä iloksi muuttuu!

Kiela, ota nyt ihan rauhassa! Jokainen raskaus on erilainen! Hengitä syvään! Niin kauan kun kaveri ei tuu ulos, olet raskaana! Mieluummin saa tulla vasta joulukuussa!

Onnea Tupsuli!
Nyt en muista ketä muita oli ja puhelimella huono plarata mutta onnea ja tsemppiä kaikille!

Täällä odotellaan menkkoja alkavaksi ja taas vaihteeksi eletään siinä elämässä että lapset oli tässä.
 
Astrea! Ei oo helppo tarina teillä! Onneksi vaikeuksien kautta on päästy voittoon!! On sekin ymmärrettävää, että kaikki omat valinnat ei välttämättä ole vanhempien mielestä niitä mieluisia ja "oikeita" valintoja, mutta tärkeintä on se, että niistä ennakkoluuloista ja pinttyneistä ajatuksista, normeista, pystyy kasvamaan ulos!

Ja Biggy! Lapsi ei todellakaan paljoa tarvitse. Ihan turhaa nykypäivätä se järjetön hössötys kaikesta ja kaiken pitäs olla viimeistä huutoa. Kirppareilta ja netistä löytyy kyllä käytettynä hyvää uudenveroista tavaraa! Ja sekin, että eihän me kukaan tiedetä, mikä on elämäntilanne huomenna! Tänään voi olla näin ja huominen voi muuttaa kaiken. Siksi ei mun mielestä meidän kenenkään kannata kovin pitkälle suunnitelka elämää. Se lapsi on 9kk todennäköisesti vielä kohdussasi, Ennenkuin syntyy ja sinä aikana voi tilanne teilläkin muuttua jo ihan toiseksi! Elämä on niin ihmeellistä, että meitä heitellään tilanteesta toiseen, mutta aina niistä jotenkin ulos selviää!! Voimia teille!

Mulla näissä testeissä on eilen illalla ja nyt aamupäivällä, samanvahvuisia viivoja. Tissit on vähän arat ja menkkamaista kipua välillä. Kumpa tietäisi mitä tuolla tapahtuu, vai elätteleekö vaan turhaa toivoa :( Haalistuis nyt kunnolla pois jos on haalistuakseen.http://aijaa.com/dxEJV
 
miss_piggy
Astrea, totta turiset. Kirppiksillä käyn muutenki ahkeraan enkä osta juuri mitään vaatetta uutena. Joskus ei vaan voi tajuta että mitä noiden keski-ikäisten päässä liikkuu. Munkin avokilla on omat ongelmansa ja sosiaalisen tilanteen pelko joten ei jokaiseen työpaikkaan halua hakea enkä voi pakottaa. Lisäksi se että muhun puretaan kiukku koskien remonttia johon en oo mitenkään osallinen koska vanhemmat omistaa kämpän jossa asutaan, on naurettavuuden huippu. Plus että mies jota mollaa sattuu olemaan poikani isä. Välillä tekis mieli ruuvata keskari pystyyn että haist itte!
 
Onnea miss_piggy plussasta! Kaikki tunteet on sallittuja, tässä on ite kullakin aikaa sopeutua muutokseen:)

kiela en mä välttämättä sanois, että nuo olis haalistuneetkaan, enemmänkin aika samanlaisia? Ja jos aattelee, että aamupissassa se hcg ehtii aina alkaa hajoamaankin, niin ehkä olisin sinuna testannut vasta tänä iltana (joo hyvä antaa neuvoja nim. 10 testiä päivässä...). Onko sulla vielä illaksi samoja merkkejä?
 
Nuo halvat testit on ihan peestä! Ei mulla ikinä aamupissasta oo tullu vahvaa viivaa. Yleensä päivällä parasta testata. En ihan kymmentä päivässä oo tehny, mutta viis vähintään :D Onneksi on muitakin yhtä pimeitä, helpottaa henkisesti ;) Siis tein PC:n liuskan äskön ja tässä tulos!
 
  • Tykkää
Reactions: Tupsuli
Miss biggy: Onnea plussasta! Kirjoitin sulle rimpsun, mutta unohdin tyystin onnitella alkaneesta raskaudesta! Sylin täydeltä onnea matkaan ja mukavaa odotusta! Kyllä ne asiat aina tuppaa jotenkin päin järjestyä!!

Ei se pregnyl millään voi enää näkyä ku huomenna tulee jo viikko pistämisestä. Jos se täys ampulli näkyy 10pvää, niin eihän tuo kolmasosa voi 7päivää näkyä!? Kyllä se vaan niin tais olla, niinku eilen kirjoititkin, että ku lääke lähti, niin hetkellisesti himmeni. Mää vaan en ymmärrä noita one steppejä ku ne ei anna juuri mitään viivaa nyt....sillon anto vahvemman ku sitä pregnyliä vielä oli. Siksi luulin että hiipu pois, mutta sitte tuo PC antoikin noin vahvan ja yhtä vahva oli ku just tein toisen äsken.

Oireita on kyllä vaikka muille jakaa. Miehelle eilen sanoin, että en ymmärrä noita testejä ku muka vaan himmenee, mutta oireet sen kuin voimistuu. Monta päivää jomottanut päätä ja pitkästä aikaa tullut kunnon nälkä päivällä. Tissit ollu imetyksen jälkeen täysin elottomat, niin nyt arat ja välillä vihloo. Häpyluuta juilii ja mahassa todella ihmeellisiä vihlaisuja ja jomotteluita. Sitte vielä tahtoo palella. Paljon voimakkaamnat oireet ku eka raskaudessa.
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Mulla ei oo oikein mitän oireita. Vähän alamahaa kivistelee ja rinnat ehkä ihan minimaalisesti arat. Tosin ekassa raskaudessakaan ei ollut juuri mitään oireita paitsi etovaa oloa joskus rv 8-11 ilman oksentelua. Kohdun kasvukipujakaan ei ollut kertaakaan mikä oli hassua :D Toivottavasti täällä nyt mahdollisimman moni plussaa. Täällähän on jo joulukuisille oma ryhmäkin ja faceenkin sitä suunnitellaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Tupsuli
Kielan testi näyttää jopa kauniilta :) Hienoa!
Oikein paljon onnea miss-piggy myös :)

Tänään oli sitten se naapurikaupungin lääkäri. Onneksi siellä oli itse ylilääkäri, vanha gubbe, joka tosin tietää asioista edes vähän.
Nyt sitten verikokeet minusta ja miehestä ja mies antaa oman näytteensä. Seuraava aika on 23.5 vasta, sen jälkeen sitten suoraan lähete IVF:iin. Eli ihana lääkäri tajusi ettei inssejä enää aleta tekemään. Mutta menee se väistämättä kesäsulun yli, vaikkei Taysissa kuulemma pahoja jonoja IVF:n ole, jos kaikki tutkimukset tehty jne. Serkkuni on siellä töissä ja onneksi sieltä saa kannustusta aina, oikeasta paikasta. :) Mutta kuten aiemmin sanoin, kesä tulee. Kyllä sitä odottaa sitten jaksaa kun saa vielä oikein lomailla ja nauttia kesästä. :)

Hitsi tää lääkäri oli hupaisa tapaus. Niin jäyhä ettei tosikaan. Monessa asiassa negatiivinenkin... Sanoin ihan ensimmäisenä "jaahas, olet 36 vuotias" ikään kuin todeten että melko vanha jo. :p
Sitten kyseli meidän töistä, kun sanoin että mies on maanviljelijä, totesi "jaahas, no ne traktorit on kyllä aika kylmiä paikkoja. Ei tee hyvää siittiöille". Totesin sitten siihen että kyllä ne ihan lämpimiä nykyään on. Vaikka totuushan on se että eihän nuo miehen työolosuhteet ihanteellisia ole lapsen tekoa ajatellen. No, aika näyttää miten ne on vaikuttaneet. Kolmanneksi tämä lääkäri ultratessaan katsoi vatsaani ja siihen totesi "jaahas, sinulla kasvaa muutamia karvoja tuossa navan alapuolella". Olin ihan että mitä, kunnes hän avautui "se on yleensä merkki PCO:sta". Vaikeni kyllä sitten kun ultrasi ja totesi hiljakseen ettei PCO:hon viittaavaa ole. Mutta oli se kyllä tapaus se lääkäri. Onneksi siellä oli todella ihana hoitaja läsnä, joka oli sitten ihan eri tyyppinen. :)

Mutta tällaista meillä. :)
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Naanaa! Onpa kyllä ollu outo lekuri teillä!? Toisaalta, noi persoonalliset tapaukset on monesti päteviä! Ehkä sitä viisautta ei oo enää riittäny sosiaaliseen kanssakäymiseen :)

Tupsuli! Koska sun la olis? Ootko laskeskellut?
 
  • Tykkää
Reactions: Tupsuli
Naanaa onneksi tuommoiset lääkäri kuolee sukupuuttoon melko pian, nuo on niitä 40-50-luvulla syntyneitä "kunnanlääkäreitä", jotka ei ole kuulleetkaan mistään vuorovaikutuksesta! Tsemppiä teille hoitojen aloittamiseen, odottaminen on kyllä tympeää, mutta onneksi on ihana kesä välissä, voit liikkua, nauttia elämästä, syödä hyvin ja laskea stressitasoja hoitoja varten (y)

Kiela joulukuun 1. päivä olis MUN laskujen mukaan L.A, mut mä lasken, että punktion jälkeinen päivä on hedelmöittymispäivä. Klinikan mukaan L.A. olis 2.12 koska ne laittoi mulle siirtopäivän olemaan 2+0, vaikka alkiohan oli jo yhden päivän vanha sillon, punktiosta eli ovulaatiosta kaksi päivää? En ymmärrä... Miten sinä oot laskenut?
 
En näköjään pystynyt oleen poissa tän kauempaa, kun alkoi liikaa kiinnostamaan kuitenkin, vaikka täysin tuntemattomia tässä ollaankin.

Mulla tunteet; katkeruus pettymys, viha, tuntuu vaan voimistuvan päivä päivältä ja jotenkin kaipaisin vertaistukea. Mä kuvittelin, että tää olis se paikka mutta kun ei ole. Täälläkin kuitenkin ihmiset tulee liian helposti raskaaksi, liian samaan aikaan kun itelläkin piti olla mahdollisuus mikä vietiin pois. Blogeja, joitakin, olen seurannut mutta kas kummaa kun niissäkin ollaan nyt juuri maaliskuun hoidoista raskauduttu? Sattuipa somasti? ja tyyliin 1.IVF:stä? tiettekö kun en vaan mitenkää pysty ajatteleen että olisin heidän kanssaan samassa tilanteessa, vaan mun ensimmäinen ajatus on että onpas tolla ollut helppoa, ei se tiedä oikeasta lapsettomuudesta mitään.
Järki sanoo tietenkin, ettei tilanteita saisi vertailla, ja että kai kuka tahansa on lapseton tai siis saa puhua lapsettomuudesta jossei kotona voi raskaaksi tulla mutta silti vaan ne tunteet tulee että toisilla se elämä hoitojen kauttakin on niin paljon helpompaa.
Mä vaan en yhtään tiiä kuka tän pääkopan saa joskus "auki"? tai no ei auki mutta helpotettua?
Jotenkin musta tuntuu että turha lähtee sinne PASiin pettyyn ennenkun tää pää on jotenkin kunnossa.

Vielä loppuun: mä en ymmärrä miten lapsettomuuspalstalla joku voi sanoa että ei halunnut nyt raskaaksi ja ettei ole sopiva aika. Vaikka mun talo palais maan tasalle tänään, ja huomenna heti olisin testi kourassa ja raskaana, olisin maailman onnellisin ihan vaan siitä, että vihdoinkin saan olla raskaana. Ei mulla muuta.
 
Tayssissa mulle laskettin LA edellisistä melkoista, siis viime raskaudessa. Näin varmaan nytkin, kun PASsista on kumpikin raskaus lähteny. Tyttö meni 5pvää yli LA:n eli varmaan aika sama miten se lasketaan. Raskauslaskurin mukaan tämän LA olis 11.12 Tyttö synty 10.7 niin jospa tämäkin tulis 10. päivä :)
PC näyttää jo lähes tasavahvaa viivaa. Hcg nousi viimeksikkin aika nopeasti kun lähti kunnolla nousuun. Pää on ollu koko viikon kipeä. En muista oliko viimeksi....maha ei oo ollu juurikaan kipeä, pieniä tuntemuksia lukuunottamatta.
 

Yhteistyössä