Toisen lapsen toive

kiela Kyllähän minä oon ittiä piinannu jo testeillä ja joku viivanpaikka piirtyi tänään testiin, tosin kamera söi siitä sen hituraisen värin, mitä siinä saatto ehkä kenties hyvällä tuurilla olla, että piina jatkuu! :ROFLMAO: Kuvaan linkki tuolla hoitoketjussa... Vasta pp6, että ei voi olettaakaan, että juuri mitään näkyis ja hyvällä tuurilla muutama hippu siellä Pregnyliäkin vielä. Tosin aiemmin mulla ei ole enää Pregnyl näkynyt näillä päivillä, mutta kerta se ois ensimmäinenkin.
 
No näinhän se on Kiela! Kyllä mä tiedän että se positiivisuus ja taistelutahto löytyy taas jossain kohtaa, se vaan vie hetken nyt aikaa. Tänään meen taas klinikalle kontrolliin tästä hyperistä, toivottavasti sais edes hyviä uutisia sen suhteen että olis vihdoin pois menossa! :)
 
AJ! Toivottavasti hyperi on jo menneen talven lumia ja pääsisit kunnolla toipumaan!

Tänään tuli sitte digiin hymy! Tuonne hoitoketjuun jo ehdinkin ilakoida. Harmittaa vaan ku en ehtiny polille soittaa virka-aikana. Höh, nyt on viikonloppu välissä.
 
  • Tykkää
Reactions: Tupsuli
AJ! Toivottavasti hyperi on jo menneen talven lumia ja pääsisit kunnolla toipumaan!

Tänään tuli sitte digiin hymy! Tuonne hoitoketjuun jo ehdinkin ilakoida. Harmittaa vaan ku en ehtiny polille soittaa virka-aikana. Höh, nyt on viikonloppu välissä.
Mahtavaa! Onko teillä Kiela blastoja pakkasessa vai miten se oli, en nyt äkkiseltään löytänyt tietoa? Eihän sillä sinällään väliä ole vaikka maanantai-aamuna soitat, tiistai tai keskiviikko se PAS-päivä varmaan on. Passeissa onneksi noilla hymynaamapäivillä ei ole niin väliä, kun pakkasukko voidaan sulattaa sopivasti limiksen kanssa. Ihanaa, toivottavasti sieltä tulis plussa!!!:love: Mä oon vielä ihan epäuskoinen tästä plussasta... En kertonut vielä puolisolle, katson lähteekö tikku vielä tummenemaan viikonloppuna. Varasin keskiviikolle ajan labraan ja käyn tsekkaan hcg:n. Sillon olis pp12 ja esikoisesta hcg oli 120 tuolloin. Jos nyt suunnilleen samaa luokkaa, sielu saa rauhan (hetkeksi). Onhan tämä jännää, toisaalta yhtään ei voi itse näihin asioihin vaikuttaa. Pidän toivoa yllä, vauvantuoksuiset ajatukset ei tee km/kem/tuulimunaa/rypälettä (mitä näitä nyt on) yhtään pahemmaksi eikä pessimismi helpommaksi, joten annan itselleni luvan unelmoida. Jalat maassa. :geek:
 
Saa sitä Tupsuli unelmoida, todellakin! Jos jotain käy, niin iso pettymys se on vaikka kuinka yrittäis olla jalat maassa ja inhorealisti.

Kysyin ku kävin siellä ultrassa viime tiistaina, niin noista alkioista. En siis itsekkään tiennyt niiden laatua. Ei kovin hyviä ollu. Kaks 3päiväistä ja yks 6 päiväinen. Laatu ei kehuttavaa, mutta ei ihan huonojakaan. Meiän tyttökin oli hidas jakautumaan, mutta niin vaan sinnitteli matkassa.

Odotukset ei oo suuria, mutta on niissä pieni mahdollisuus. Yks oli muistaakseni vähän frakmentoitunut...saapa nähdä kuukahtaako heti sulatuksessa. Jospa niistä jonkun saisi matkaan.

On kyllä huikeeta, että plussasit! Ihanaa! Jouluvauva!
 
kiela ei se laatu tosiaan välttämättä kerro kaikkea. Tuolla hoitoketjussa monet ovat plussanneet nimenomaan niillä, joissa on vähän ollut häikkää. Tässä alkiossa oli myös joku ongelma, mutta oli non-top, olisko ollut just hitaampi kaveri. Ja muistan joskus lukeneeni, että joillekin siirretty monta toppia, jotka ei kiinnity. Mä uskon siihen, että jos on jo kerran tullut raskaaksi, tulee suurella todennäköisyydellä toisenkin kerran, kun kroppa tietää jo mitä tehdä. Mä uskon, että teidän alkioista ainakin joku selviää sulatuksesta ja sehän on tosi hyvä merkki jo. Pidän peukut ja varpaat pystyssä, että sinäki plussaisit!:love:
 
Tupsuli! Tuohon minäkin uskon, että jos sulatuksen jälkeen on alkio vielä hengissä, niin siitä voi olla mihin vain! Mulle on siirretty 5 alkiota, joita eka meni kesken rv7 toka oli täysin nega (siirrettiin kkm jälkeen epäsiistiin kohtuun) se oli lääkörinkin mielestä tuhlausta, mutta ku olin itte liian malttamaton. 3 ja 4 pas oli kemiallisia. Viides nukkuu yöunia. Tämän vuoksi mun toiveet on liiankin korkealla, kun yhtä siirtoa Lukuunottamatta oon ne kaksi viivaa edes hetkeksi saanut. Tosin tämän historian valossa, se pelko niiden viivojen menettämisestä on ISO! Niin monesti niistä on joutunu luopumaan, mutta onneksi alkuvaiheessa jo. Toisaalta ottais mieluummin sen megan suoraan, jos ei kerta kunnolla lähde kiinnittyyn, mutta kyllä se pienikin yritys kiinnittymisestä vaan antaa toivoa, vaikkakin saa aikaan isomman itkun ku pelkkä nega.

Tänään laittelin tytön pieneksi jääneitä vaatteita pois ja samalla hypistelin noita ihan pieniä 56 vaatteita. Voi ku saatais vielä yks pikku tyyppi! Me kyllä haluttais niitä enemmänkin, mutta edes yks vielä :)

Onnea sulle plussasta!! Niin hyvin on viiva lähteny vahvistumaan, että eiköhän siellä olla asumaan jäämässä! Ihanaa!!
 
Kiitos kiela:love: Sulla kuulostaa olevan ihan älyttömän hyvät tulokset! Kyllä teillä on ihan laatua siellä pakkasessa. Toki nuo kemialliset on ikäviä, mutta oon silti sitä mieltä, että ne varmaan on just niitä kavereita, joissa on jotain vikaa, ja jotka kuuluu siihen isoon joukkoon, jotka tipahtavat kyydistä ennen menkkoja, suurin osa naisistahan noita saa, mut suurin osa ei tiedä niistä mitään. Nykyään testit on niin hyviä, että jos alkaa testaamaan niin aikaisin kuin minä, saa ne kaikki normaalit kemiallisetkin esille, joita väistämättä tulee. No toivotaan tosiaan, että tämä kaveri pysyy, mutta onhan se luonnollista, että jos siinä jotain vikaa on, se ei tuu pysymään. Suuri suruhan se on, mutta nyt ainakin pidän toivoa yllä. Mutta ultraan asti en oikein osaa raskaudesta nauttia, sitten voi pikkuhiljaa alkaa nauttimaan. Mutta sulla ainakin kiinnittyy alkiot tosi hyvin, siinä ei kyllä ole mitään vikaa. Mä tiedän ton, että haluaa hoitoja, vaikka lääkäri suosittelee pientä taukoa. Meilläkin on ollut noita tilanteita. Tehtiin inssejä ihan liikaa (7) ennen kuin uskallettiin IVF:n, vaikka sitä lääkäri tietysti jo 3-4 jälkeen suositteli. Toivon, että sulla lähti nyt raskaus ja viivat pysyis ja vahvistuis. Ne pienet vaatteet on ihania :love: Ostin Lindexiltä just koon 44 housut ja bodyn tytön nukelle.... Kun ovat halvempia ja hienompia kuin nukkejen vaatteet lelukaupoissa... Haaveilin kyllä, että saan käydä ostamassa vielä "oikeallekin vauvalle" sieltä jotain omaa. :ROFLMAO:
 
Kyllä me siitä lähetään, että oot Tupsuli muutaman kk päästä ihan oikeilla pikkuvaateostoksilla.

Mää varsinki oon semmonen himotestaaja, että ei jää kemialliset huomaamatta. Ei ne olis jääny muutenkaan, ku viivat näkyny vielä testipäivänä, mutta menkat alkanu sitte heti sen jälkeen.
On mylla onneksi kiinnittymistä aina tapahtunut, edes vähän. Antaahan se toivoa!! Hassua että nuo alkiot on ollu yllättävän sitkeitä, mutta kuitenkaan ne ei oo lähellekkään ollu toppia, Lukuunottamatta tuoresiirtoa. Niissä on sisäistä voimaa!

Mulla niin on ressannu tuo tytön jalka. On menny nyt viikon aikanakin pahemmaksi :( Pitää sellasta lunksuntaa ja rutinaa ku on sylissä ja vähän siinä temuaa, että kylmän väreet menee! Niin harmittaa ku ei jo loppuviikolla päästy kuviin. Pelottaa tosissaan, että mitä niistä kuvista löytyy. Tietenki oon menny nettiin lukemaan näistä myöhäisistä luksaatioista ja ne voi olla tosi hankalia hoitaa. No, on tässä se hyvä puoli, että tuskin ehtii kovin piinailuun keskittymään!
 
kiela, ymmärrän ton. Se on hirveä tunne vanhempana, kun on huoli oman lapsen terveydestä. Toivottavasti tämä ei kuulosta nyt tähän syssyyn typerältä, mut meidän tyttö alkoi just änkyttää:eek: Hän alkoi aikaisin puhumaan ja viimeaikoina puhe on edennyt isoin harppauksin, tyyliin kun hän rakentaa legotaloa, ja puhuu remontista ja ilmanvaihdosta ja tulee pitkiä monimutkaisia lauseita jne. Ja ikää on 1v 8 kk. No nyt se alkoi änkyttää ihan yhtäkkiä tosi pahasti, välillä ei saa sanaa suustaan. Oltiin todella järkyttyneitä, mutta ilmeisesti voi mennä itsestään ohi ilman puheterapiaa ym, varsinkin kun alkaa aikaisin. Mehän ei tiedetä, onko luovuttavapuolella suvussa änkyttäjiä. Änkytyksessä itsessään ei ole mitään pahaa, mutta tietysti me pelätään kiusaamista ja sitä, että se jotenkin lasta haittaisi. Ja kun se alkoi niin yhtäkkiä, ja lapsi osas yhtenä päivänä puhua tosi hyvin ja seuraavana ei saa sanaa suustaan. Sitten joka kerta kun pieni on kuumeessa ja todella kipeä, äidillä on iso huoli tietysti kaikesta mahdollisesta. Ymmärrän hyvin, että sua huolettaa löytyykö sieltä mitään muuta ja tehoaako kipsihoito. Onneksi Suomessa ollaan lääketieteessä ihan huipputasolla, asia huomattiin kun löysyys voidaan vielä korjata ja lapsi ei siitä vielä kärsi. Mutta en usko, että sieltä mitään pahanlaatuista voi löytyä, kyllä sellaiset taudit oireilis varmasti erilailla. Tuommonen lonksunta ja rutina kuulostaa kyllä nivelen löysyydeltä ennenkaikkea. Tsemppiä sinne teille ensi viikkoon! Onni tosiaan onnettomuudessa, että ajatukset pyörii sulla nyt muualla kuin piinailussa. Pidän peukkuja kaikin puolin!
 
Mä oon näköjään huono kommentoimaan mutta mielessä olette päivittäin ja joka päivä käyn täällä lukemassa teidän kuulumisia!
Onnea toivon matkallenne ja sitä parasta lopputulosta! Voi Kiela ja Tupsuli, ei kuulosta teidän kummankaan tilanteet mukavilta! Toivottavasti selvitään säikähdöksillä ja tilanteet korjaantuvat joko itsestään tai edes helpolla!
 
miss_piggy
En oo paljon kirjotellu ku mietin että sovinko tänne ketjuun...mulla ei oo noin rankkoja hoitoja kuin muilla joten vähän hävettäö tunkea tänne mukaan.. No joka tapauksessa, eilen oli viimein ovis. Olikohan kp 17..Kunnon kivut ja turvotus kaupan päälle.

Kielan tytölle tsemppiä ja muillekin
 
Mä varmaan hiljenen kans hetkeksi käsittelemään näitä omia pettymyksiä, en vaan pysty tähän nyt tällä hetkellä. Olo ei oo vieläkään normalisoitunut kunnola hyperin jäljiltä, noh, kai se voi jatkua useita viikkoja. Epäreiluus ja katkeruus painaa päälle siitä ettei päässy tuoresiirtoon ja etten ole yksi joka hehkutta täällä nyt piinapäiviä ja testejä samaan aikaan kun muut... en vaan jaksa nyt. Anteeksi kovasti, te olette olleet niin ihana tuki että hävettää sanoa ääneen tämä kaikki. Mutta jos nyt roikun täällä, rääkkään itseäni vaan joka päivä. Tulen kyllä takaisin kun voimia on, ja saan hetken käsitellä tätä kaikkea rauhassa, omalla tavallani, oman psykologini kanssa joka minulla onneksi jo on ennen tätä kaikkea.
Toivon kuitenkin vilpittömästi onnea siksi aikaa kaikkien matkalle, kun en täällä aktiivinen ole.
 
AJ: ymmärrän täysin. Pidä taukoa, elä elämää, anna kaikkien tunteiden tulla ja mennä. Tule sitten moikkaamaan, kun jaksat!

miss_piggy: olet kyllä erittäin tervetullut tänne, jos haluat! Minulle ei ainakaan ole väliä, millaiset keinot kenelläkin käytössä raskautumiseen. Tosin tämä ketju on ajoittain aika hiljainen, enemmän juttuseuraa olis hoitoketjussa.
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Voi onnea Tupsuli plussasta!
AJ:lle voimahali.

Mulla alkoi eilen illalla vuoto nukkumaan mennessä, joten pikapäätös miehen kanssa, että lähdetään tästä kierrosta hoitoon...
Soitan klinikalle tänään ja lääkkeethän on tänään haettava, jotta huomenna voi alkaa pistelemään.

Hui, parin viikon päästä pääsee siis todennäköisesti taas piinailemaan :O
 
IMD Hienoa kun aloitatte taas kierroksen! Paljon onnea alkavaan hoitoon!

AJ Ota aikalisä itsellesi ja palaa takaisin kun olet siihen valmis! Voimia toipumiseen!

Me käytiin tytön kanssa kuvissa ja toinen lonkkamalja on loivempi, ja kun tyttö on kasvanut sekä enemmän alkanut liikkumaan, lonkkaluu on liukunut kuopasta pois. Näin kuulemma joskus käy. Kipsihoito on kesäkuun lopulle saakka ja siitä jatketaan lastahoidolla kesän yli. Pitkä on hoito ja työläs käytännön elämän kannalta, mutta tärkeintä on nyt päästä nopeasti toimenpiteeseen/leikkaukseen....riippuen kuinka lonkka menee paikalleen, tarviiko leikata, mutta kun toimenpide loppuu, niin lonkka on paikallaan ja kipsattu. Operoitu puoli kipsattu vyötäröstä nilkkaan ja toista jalkaa polveen saakka. Voi reppana mikä pakkopaita :(

Miss Biggy Todellakin olet tervetullut tähän ketjuun! Ei sillä ole väliä, minkälaisia hoitoja kukanenkin käy. Kaikkia meitä kuitenkin yhdistää lapsettomuus, tavalla tai toisella!
 
kiela kuulostaa kyllä todella hankalalta jutulta :oops: Ei tuommoista tilannetta kenellekään toivois, harmi, että jouduittu tuommoiseen hoitoon! Ei sitä ikinä arvaa, mitä elämä tuo tullessaan. Eipä tätä lapsettomuuttakaan olis osannut odottaa ennenkuin se kohdalla tuli. Mutta toisaalta ihan onnellista, että asioista ei tiedä etukäteen. Nyt sulla on aikataulu selvillä, aika kuluu, jouluun mennessä asia on toivon mukaan hälvenevä muisto. Ja kuten aiemmin sanottua, lapsi siihen tottuu nopeasti ja unohtaa varmasti pian. Tsemppiä teille koetuksiin! Ehkä on ihan hyvä, että käytte hakemassa palleroisen kyytiin, mahdollinen plussa varmasti tuo sitten mukavaa ajateltavaa, jos kipsin kanssa touhuaminen tuntuu työläältä. :love:
 
Hyvää pääsiäistä kaikille!
Tuonne hoitoketjuun jo ehdin ilakoimaan, että sain ihan hyvän alkion kyytiin. Samanmoinen laadultaan, josta tyttö sai alkunsa. Toiveet on korkealla ja pettymys varmasti kova, mikäli mitään ei tapahdu. Kiinnittyminen kuulemma pitäs tapahtua ihan lähipäivinä, koska alkio oli jo lähes plastokystivaiheessa ja tänään oli tuikkivaa suht kovaa kipua aamupäivän. Mitä sitte lie. Lugeja ei oo käytössä, niin ei voi niitäkään syyttää. Eilen pistin yks kolmasosan pregnyliä ja huomenna pistän sekä vielä sunnuntaina. Sitte ajattelin Ensiviikolla ti tai ke alkaa testaileen. Tuo noin pieni pregnyl määrä ei viimeksikkään juuri näkynyt, ja viiva lähti vahvistumaan pp6 jälkeen. Nyt yritän malttaa keskiviikkoon, sitte olis viikko siirrosta.

On tää taas jännää!
 
Mulla oli kans tota tuikkinaa, musta se kuulostaa hyvältä oireelta! Mä itse epäilen alkio kiinnittyneen jo pp5, mut en tiiä onko se mitenkään mahdollista. Mut mulla alko just sillon sellaset langanvedot, tuikkinat ja pienet polttelut. Toisaalta tiistaiksi hiljeni, pistin aamulla Gonapeptylin, että en tiedä vaikuttiko se, mutta sitten keskiviikkona jatkui samat oireet ja voimistuen koko ajan. Keskiviikkonahan mulla tuli eka viiva, mut se on voinut olla ihan hyvin vanhaa Pregnyliä tai sitä hoitoketjussa puhuttua Gonapepetyliä. Mut torstaina oli jo vahvempi. Osta sinäki noita PC-tikkuja, niissä on hyvä hintalaatusuhde ja näyttää ihan pienenkin hcg-määrän! Mä pidän sulle peukkuja ja toivon nyt vauvaliimaa, koska oon ihan varma, että siellä kaveri kiinnittyy!:love:
 
En tiiä. Ne tuntemukset oli pari tuntia ja loppu :( Jotenki on hyvin skeptinen fiilis ollu tänään. Tosin ku ollaan isommalla porukalla reissussa, niin ei ehdi kauheesti ajatella. Tai ehtii sitä siltikin...ihan tarpeeksi :) Toivotaan parasta ja oishan se mukava odottaa yhdessä jouluvauvaa!
 
Äläs nyt, ei mullakaan ole kokopäivää niitä oloja, tänäänkin olin ihan hermona, kun ei ollut klo 15 asti tuntunut inahdustakaan kohdun tietämillä ja olin ihan varma, että kehitys oli loppunut. Tein vielä One Stepin ja se oli tummempi kuin eilen ja menkkamaiset olot tuli iltaa kohti. Toisaalta joka päivä on vähän erilaisia tuntoja, ja ei ne siinä alussa kokoaikaa kestäneet, muutaman minuutin ja saatto olla just monta tuntia hiljasta ja toisaalta jotenkin oireet aika erit kuin eka raskaudessa. Sullakin voi olla nyt ihan eri oireet kuin viimeksi. Sillon edellisessä mulla oli päänsärkyä ja tissikipua, nyt ei ole kumpaakaan. Ja nämä mahakivut on ihan hirveät, koko ajan sellanen tunne, että onko tämä jo liiankin menkkamaista (eli alkaako menkat kohta), tänään särki alaselkääkin... Mut vuotoa ei näy! Ja viimeksi mulla oli ollut jo vuotoa tässä vaiheessa. Ja selkäkivutkin loppuivat parissa tunnissa. Siis ihan hirveetä tämä olojen tarkkailu ja tätä jatkuu sitten vielä monta viikkoa ennenkuin edes näkee onko siellä ketään..! Mä niin ymmärrän ton sun fiiliksen, mullaki iski epätoivo välillä. Mut yritä luottaa siihen, että siellä on laadukas pikku palleroinen ja ei ole mitään syytä miksi se ei siellä kiinnittyis! Ja kun kerran olet jo tullut raskaaksi, on todennäköisyys vielä suurempi, kroppa tietää mitä pitää tehdä. Hyvä että ootte reissussa. Yritä nauttia reissusta, ajatella positiivisesti, jos ajattelet alkiota niin mielikuvittele miten se siellä kiinnittyy pikkuhiljaa sopivaan kohtaan. Eikös se niin mene, että ei kannata murehtia etukäteen, koska voit joutua murehtimaan ihan turhaan! Hyvää pääsiäistä ja kärsivällisyyttä (joo siis sitä mulla ei oo yhtään, paraskin sanomaan..)!
 
Ihana sinä ku jaksat tsempata! Se aamupäivällä ollut tuike oli tosi pistemäinen kohdun kohdalla oleva kipu. Kesti n.2h Sen jälkeen ei mitään, paitsi nyt illalla on lievää menkkajomotusta tuntunut satunnaisesti. Hei, nythän on pp1 että niitä olojahan kannattaa nyt jo hyvästikkin syynätä :)....hyvä mää!!!! Tää on niin kutkuttavaa ja kihelmöivää, mutta samalla niin ärsyttävän malttamatonta, kun haluais vaan hypätä siihen luotettavaan testipäivään ja TIETÄÄ! Täällä reissussa aika menee kyllä, mutta ensiviikosta tulee pitkä. Viikonpäästä ma pääsee tyttö kipsattavaksi. Voi että mua pelottaa se nukutus ja toimenpide muutenkin, kun se kirurgi puhui, mitä riskejä siinä on, niin alko tosissaan mietityttään kaikki. Menettämisen pelko on niin suuri, että kaikki kauhuskenaariot käy mielessä.

Mun mies on niin varma, että meillä on jouluna toinen pieni tyttö :) Teillä se pikkuihminen jouluna on jo paljon todennäköisempää! Sulla oli hyvä hcg!! Tosi hyvä! Aikaisin on kiinnittynyt!
 
Onnea Tupsuli!
Tsemppiä Kiela, olkoon kunnon liimat tyypillä mukana! Mä ajattelin silloin aikanani että koko aikaa ei voi tuntuakaan vaan että noin tuplaantumis välein. Helpotti omaa piinaa.
Jaksamista AJ!
IMD, toivottavasti onnistuu!
Miss Piggy, mun puolesta oot ihan tervetullut! Mäkin kirjoittelen tänne vaikka mä oon saanut vasta haaleaa keltaista hoitojen jatkamiseen.

(.)Tuntuu tyhmältä, kun meidän luomumahdollisuus on 4%, eikä mitään oireita ole niin silti hiukan haaveilen että jospa ne menkat ei tulisikaan! :whistle: Luin tuolta ivf/icsi palstalta että jollekin oli määrätty myo-inositolia siittiöitä varten. Aattelin kysäistä josko mies suostuis vielä yhteen poppakonstiin... :rolleyes:
 
miss_piggy
Täällä on nyt dpo 5 tai 6.. Toisaalta toivoo ja pelkää että nyt plussaa ja toisaalta toivoo että ei kun tässä on nyt kaikkea muutakin menossa elämässä. No saa nähdä kuinka käy.
 
Kävin eilen ultrassa, ja vain toisella puolen näkyi folleja. Kolme isompaa ja kolme pienempää. Punktio perjantaina, koska isoimmat oli jo niin isoja. Tänä aamuna pistin vielä jarrun, ja ens yönä ois Pregnyl.

Aamulla laittelin lapselle kamoja hoitoon, ja hain muovikassin, niin eiköhän mulla ollut jäänyt se Pregnyl sinne kassin pohjalle!!! Siis voi apua, siinähän on jääkaappisäilytys pistoon asti. Pitää soittaa heti kahdeksalta klinikalle josko voisivat soittaa mulle reseptin apteekkiin. Ei kai tuota voi enää käyttää kun ollut viikon huoneen lämmössä :( Kyllä ihminen voi olla huolimaton.
 

Yhteistyössä