Voi ei astrea! Kuulostaa siltä, että teini-ikäiset lapset yrittää saada kiilaa sinun ja miehesi välille? Olisko taustalla huoli huomion riittämisestä vanhemmille lapsille? Auttaisko keskustelu, tietääkö miehesi näistä teini-ikäisen ajatuksista, ovatko he kenties puhuneet asiasta? Kuulostaa siltä, että keskustelu auttais tuohon asiaan. Koettakaa vanhempina ensin löytää yhteinen sävel, lapsethan mielellään teini-iässä saa aikaan hämminkiä vanhempien välille, oli kyse uusperheestä tai ei. Joka tapauksessa ei lapset tuota asiaa päätä vaan vanhemmat. Teini-ikään liittyy ihan luonnostaan tietty itsekkyys ja empatiakyvyttömyys, ei häneltä varmaan voi odottaa, että hän ymmärtäisi sinun vauvakuumetta. Mutta hän varmaan haluaa tulla kuulluksi ja taustalla oleva huoli pitää saada teidän tietoon, miksi hänestä teillä on jo tarpeeksi lapsia? Hänelle pitää myös tehdä selväksi, että vanhempien kiristäminen ja heidän asettaminen valintatilanteeseen "vauva tai minä" ei ole oikein, se on moraalitonta, typerää ja lapsellista ja niin ei voi tehdä. Kiihkotonta keskustelua, aluksi tehkää selväksi sinun ja miehesi välillä asiat ja sitten yhdessä puhutte teinille (tai miehesi ensin puhuu) ja vedätte yhtä köyttä. En ole psykologi, mutta näin minä tekisin. Toisaalta vaikea neuvoa muita kun en sen tarkemmin tiedä tilannettasi. Joka tapauksessa lähetän *virtuaalihalauksen*, toivotaan, että asiat selviää. Itse kärsin aikanaan niin hirveästä vauvakuumeesta, että jos en olis lasta saanut niin hulluksi olisin varmaan ajan kanssa tullut. Ei sitä voi ymmärtää kuin toinen samassa tilanteessa oleva. Miehesi ei sitä varmaan tajua eikä varsinkaan teinityttö.
Tervetuloa Ricardina! Tuo imetyksen lopetus on täälläkin puhuttanut. Kannattaa imettää niin kauan kuin hyvältä tuntuu, minulla yöimetyksen lopetus aloitti menkat kun lapsi oli 7kk, siitä jatkoin imetystä vielä kunnes lapsi oli 1v7kk. Ja muutamat ekat menkat oli yöimetyksen lopettamisen jälkeen säännölliset ja ovulaatio oikeaan aikaan. Toivotaan, että teillä tärppäis siinä kohtaa luomusti, kuten monilla tekee!
IMD: mahtavaa, että pääsette heti hoitoon, jos päätätte lähteä. Tsemppiä päätöksen tekoon! Mulla oli pitkä kaava tässä ja edellisessä, sillä ollaan saatu parempia alkioita, mut mullahan onki jos jonkinmoista vaivaa, että tämä sopii mulle hyvin. Menopur ja Synarela käytössä. Olis kyllä mahtavaa, jos jaksaisitte vielä yhden hoidon ja se tuottais tulosta!