toisen lapsen odotus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierasaai
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierasaai

Vieras
toista lasta odotetaan rv 14. illuusio ihanasta odotuksesta romahti jo toisen kerran, miten sitä voikaan kuvitella et raskaus oikeesti menis niin helposti ku toisilla kuulostaa menevän...

esikoinen kokeilee rajoja jatkuvasti, ikää pikkusen päälle 1v. mitään kieltoja ei tottele, menee ja tekee mitä huvittaa... itsellä niin kurja olo ja väsymys et arki on yhtä huutoa.
Miestäkään ei kiinnosta olla kotona ku mä aina(vastoin hyviä aikomuksiani) kaadan kaikki sen niskaa jo ovella. se yrittää sit auttaa minkä voi mut tuntuu et mulle ei mikään riitä, sen pitäs olla kokoajan kotona tekemässä kotitöitä tai ottaa ainakin lapsi mukaan menoihinsa...

ois kiva tietää onko muilla tällaista, musta tuntuu et mun hermot on ihan riekaleina, odotetusta ja toivotusta pikkukakkosestakaan en jaksa tuntea mitään iloa ku oon kokoa jan niin poikki.
Mistään en apua saa, olen yrittänyt tiedustella josko joku voisi ottaa lapsen välillä hoitoon mut saan vaan ympäripyöreitä lupauksia "joskus sitte, mut nyt mulla on sitä ja tätä"...oma äiti auttaisi jos asuisi lähempänä.
kait tää joskus selvenee... melkein toivoo et pääsis jo sairaalaan lepäileen...

jep, kuulostaa tutulle.

itellä oli melkein samanlaista koko odotusaika, nyt se on jo takanapäin, vauvamme syntyi huhtikuun lopussa.

muistan kuinka alkuraskaudessa väsytti, supisteli ennenaikojaan, ja suoraan sanottuna v.itutti kokajan(anteeks kielenkäyttö). samoten tuntu että mies ei viihy kotona yhtään, ja esikoisen kanssa ei jaksa juuri mitään yksin touhuta. loppuraskaudessa maha oli tiellä kokoajan, hengästytti, ja eikä sillonkaan jaksanu metriä edemmäs kävellä kun tuntu että liitoskivut repii lantion hajalle. ihanaa oli joo. sitten vielä ei saanut nukutuksi kun vaan odotti ja odotti että syntyspä jo ja jännitti tulevaa synnytystä.

tämä oli tosi kannustava puhe....

mut yritä piristää itseäsi kaikella mahollisilla keinoila, syö jotain hyvää, osta kivoja äippävaatteita, katsele/ostele vauvalle jotain tarvikkeita ja vaatteita, juttele esikoisen kans tulevasta vauvasta jo valmiiksi, laittaudu oikein nätiksi ihan muuten vaan huviksi niin mielikin piristyy. itellä ainaki tuli vähän kivempi olo kun (ainakin yritystä oli) meikkasi ja laitto hiukset kivasti ja puki jotaki kivaa päälle, mikä nyt sattu mahtumaan.

kyllä se siitä ja voinv annoa ettäs itten ku vauva on maailmassa, raskausaikaa tulee kummasti ikävä.... :ashamed: :whistle: :D

meill esikko o 1v8kk..
toisen la on 19.6.... RV 33+2
saan omaa aikaa kun neiti o 10pv/kk hoidossa kesäkuu loppuun...
isäntä teköö reissutöitä (on vkot poissa,mutta hyvin me neidit +masuasukki ollaan pärjättynnä)
neiti kokeilee rajojaan kyll mut on muuten kiltti ja syö, nukkuu hyvin...

Yhteistyössä