hei, ajattelin tulla kertomaan uutisen, jota kukaan muu ei vielä tiedä: tein hetki sitten testin ja se on positiivinen!
Minulla siis keho toimii niin, että en tule raskaaksi jos imetän, vaikka en imettäisi kuin kerran viikossa. Ehkä jotakuta muuta lohduttaa tämä tieto. Lopetin siis imetyksen pari kuukautta sitten (noin) ja ekassa kierrossa pituus piteni huomattavasti n. 24-28 päivästä 33 päivään. Nyt tein testin kun menkat oli kaksi päivää myöhässä.
Tämä on ihan hullua, toisaalta olen äärettömän onnellinen, että ylipäätään voin tulla raskaaksi ja ajatus vauvasta saa hymyn suupieliin. toisaalta olen hirveän huolissani, kun meillä tämä on ollut vain niin, ettei olla huolehdittu ehkäisystä, eikä mies nyt varsinaisesti ole toivonut peukalot pystyssä tätä. Ollaan kyllä puhuttu, ja olen sanonut, etten halua käyttää ehkäisyä (pillereitä, kierukkaa tms.), koska ei ole ollenkaan varmaa pystynkö ylipäätään saamaan lapsia enää. Ja mieskään ei sitten ole halunnut käyttää ehkäisyä, ilmeisesti. Olemme myös parina viime päivänä riidelleet ja meillä on muita huolia, taloudellisia.
Normaalisti kaikki on ihan ok, elämä on suht tasasta ja laskut saadaan maksettua, mutta nyt viime aikoina on ollut jotenkin kireää. Ja varmaan me saadaan huolehdittua raha-asiatkin. Että periaatteessa kaikki on hyvin, elämssä on vain ollut nyt juuri paljon muutoksia ja nyt sitten tein sen testin.
Sekava olo, en tiedä, uskallanko kertoa miehelle. testi on nyt tuolla vessassa vielä, ja mies tulee kohta töistä. Piilotanko ja odotan sopivaa hetkeä, vai annanko nähdä sen vai mitä teen?
Noh, ei mun pitänyt jaaritella. Vaan toivottaa onnea muille, jotka vauvaa toivovat! Ja imettäväisille raskaudesta haaveilijoille toivotan malttia ja tosiaan, imetys voi joillakin toimia tehoehkäisynä vuosienkin jälkeen.
:wave: