Toinen työttömänä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mussunen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mussunen

Uusi jäsen
12.12.2007
1
0
1
Meillä on mies tällä hetkellä työttömänä ja itse töissä vakituisesti. Yksi lapsi on ja hoidossa 4 pv viikossa (2 vuotinen). Onko muita tämän tapaisessa tilanteessa ja lapsi hoidossa? Hoitopaikka on tosi kiva ja lapsi viihtyy siellä, joten emme ole ottaneet pois hoidosta. Hän on ollut siellä jo silloin, kun miehellä oli töitä. Miehen työtilanne nykyisellä asuinpaikkakunnalla on tosi hankala, töitä on vaikea saada ja pitäisi lähteä töihin satojen kilometrien päähän.

Meillä oli vastaava tilanne jokunen vuosi sitten. Mies joutui irtisanomaan itsensä, että saattoi jäädä kotihoidontuelle, kun mä halusin lähteä töihin. No, halusikin vaihtaa työpaikkaa. Mä sain sitten sinä aikana vakipaikan. Sitten meille syntyi toinen ja mies sai töitä ja minä jäin vaihteeksi kotiin ja sillä tiellä olen vielä. Syksyllä pitäisi palata sitten lopullisesti sorvin ääreen. Se, minkälaisela työsopparilla palaan, niin paljastunee tän tulevan kevään aikana.

iskä töissä ja lapsia en kyl hoitoon ole laittanut, säästän hurjan paljon rahaa, kun ovat kotona. Käyvät kerhoissa ja leikkivät naapurin lasten kanssa ja toistensa, niin saavat kyllä jatkuvasti lapsiseuraa.

Meillä minä olen työttömänä ja isä töissä. Lapset ovat päiväkodissa, lyhyempiä päiviä tosin ja välillä pidän kotona.
Kaipaavat ikäistensä seuraa ja varsinki toiselle lapsistamme päiväkoti on hyvä kasvupaikka, hän kun on aika arka tapaus.
Mulla kuiteski koko ajan haku päällä työpaikan suhteen ; sit olisikin hankala ettiä hoitopaikkaa, jos lapset olisikin kotona ja saisinki yht äkkiä työpaikan.