Toinen sierain tukossa, ei pysty nukkumaan kun ei ilma kulje... kotikonsteja??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En tiedä kehtaako tätä kertoakaan...mä olen laittanut mentolinmakuista huulivoidetta paksun kerroksen sierainten ympäri, auttaa ainakin siksi aikaa, että saa unen päästä kiinni... Niin ja höyryhengitys on tehokas keino, voi toteuttaa myös saunassa laittamalla eukalyptus- löylytuoksua löylyveteen.

Höyryhengitys ja raakaa sipulia lohkoina yöpöydälle yöksi. Tuo nenäkannu on meillä flunssassa aivan ehdoton, ikinä siitä ei luovuta -on nimittäin niin hyvä peli!!! Jos vettä menee nieluun ni sinulla on väärä pään asento tai sitten se sierain on niin tukossa ettei sieltä mene kertakaikkiaan mikään läpi. Se on ensin saatava edes jotenkuten auki ja sitten tuota suolavettä kannulla. Muutaman kerran on ollut niin kauhee flunssa että hädin tuskin henki kulkee kun on niin tukossa. Tuo nenähuuhtelukannu on ollu paras apu. Pitää huuhdella niin kauan että alkaa taas henki kulkea nenän kautta. Suosittelen kyllä lämpimästi kannun hankintaa. Ja estää muuten poskiontelotulehduksia, tai ainakin vähentää oireita.

Höyryhengitys: keität kattilassa vettä kiehuvaksi. Kattila pöydälle eteesi (varo sen kanssa!!!) ja pyyhe pään ja kattilan reunan yli ja sitten hengität sitä kuumaa höyryä. Ja niistelet aina sillon tällön, kyllä se siitä. Ja osta se kannu; sen kanssa sitten ku et enää jaksa höyryn kanssa puljata.

Mulla on aina auttanut toispuoleiseen tukkoisuuteen vain se että makaa hetken kyljellään niin että tukkoinen sierain on ylöspäin. Siis avoimen sieraimen puoleinen korva tyynyä vasten.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla on aina auttanut toispuoleiseen tukkoisuuteen vain se että makaa hetken kyljellään niin että tukkoinen sierain on ylöspäin. Siis avoimen sieraimen puoleinen korva tyynyä vasten.

Mulla kans :D nuhassa se on vaan v-mäistä kun koko ajan kääntyilet kun sitte sillä aikaa kun toinen sierain aukeaa niin toinen menee tukkoon :D

Alkuperäinen kirjoittaja :D:

Mulla kans :D nuhassa se on vaan v-mäistä kun koko ajan kääntyilet kun sitte sillä aikaa kun toinen sierain aukeaa niin toinen menee tukkoon :D

KIITOS!!! Tämä + 2 mynthonia suuhun auttoi, tosin nyt se toinen meni tukkoon, mutta ei niin pahasti, ettei ilma kulkisi ollenkaan

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja :D:

KIITOS!!! Tämä + 2 mynthonia suuhun auttoi, tosin nyt se toinen meni tukkoon, mutta ei niin pahasti, ettei ilma kulkisi ollenkaan

Aina sitä oppii jotain uutta, 26 vuotta olen flunssassa kärsinyt toispuoleisesta tukkoisuudesta, yleensä aina jompi kumpi puoli ollut täysin tukossa ja olo tukala...

Nytpä tiedän sitten tämänkin konstin... Kuinka lähellä noi sipulit pitää olla?? Otin nyt sängyn päälle, mutta riittääkö jos on noin puolen metrin päässä tyynystä??

En vois kuvitellakaan käyttäväni tuota kannua :x Paniikki tulee jos uidessa menee vettä nenään. Saati että sillä oikein lotrais. Mulla on aina kaapissa ja käsilaukussa Vicksin nenäsuihketta varalla.

Kannattaa kokeilla nenähuuhtelukannua, pakkauksessa on hyvät ohjeet ja ei tunnu epämiellyttävältä. Minäkin arkailin sen kokeilua, koska inhoan, jos uidessa menee vettä nenään, mutta tämä oli ihan ok!

Yhteistyössä