toinen raskaus ja sen näkyminen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -.-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

-.-

Vieras
Sanotaan että toisella kertaa vatsa pullahtaa näkyviin jo aiemmin.

Olen huomannut että kun toistaan odottavat esittelevät raskausvatsaansa niin se on pömpöllään alusta asti ihan rintojen alapuolelta asti. Onko se ihan yleistä niin?

Mulla ekaa odottaessa näkyi ekana vaan pieni kumpu alavatsalla. Nyt toista odottaessa maha on pyöreä ylhäältä asti mutta mulla se on ainaki ihan turvotusta lähinnä vielä, aamulla on maha melko littana.

Minulla toinen raskaus näkyi vasta joskus + 20 viikolla ja silloinkin vain alavatsan pömppönä ja odotin vielä kaksosia. Painoa minulla on noin 48-50 kg ja pituutta noin 160 cm. Eli ei siis läskeistäkään johdu mulla tuo "mahan näkymättömyys".
Yleensä ne mammat joidenka raskausmaha näkyy jo muka tyyyliin viikoilla 8+ 2 ovat vaan muuten lihavia tai seisovat kummallisissa etukeno vatsa -asennoissa, ja oikein yrittävät työntää vatsaansa esiin.

Mulla jäi ekan raskauden jälkeen vatsa pömpölleen raskausmahan tapaan ja sitä koitan nyt kovasti laihduttaa samalla kun toiveissa on uusi raskaus.

Meillä oli tässä välissä varhainen keskenmeno, eikä se alkanut raskaus lisännyt vatsan pömpötystä. Rinnat kuitenkin turposi toisella kertaa paljon enemmän kuin ekassa raskaudessa. Rinnoista sit tiesin epäillä raskauden menneen kesken, kun niiden turvotus yhtäkkiä lakkasi.

Yhteistyössä