Toinen raskaus. Ei enää ultria.

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Voiko pyynnöstä saada loppuun ultran jotta vois saada vähän kuvaa minkäkokoinen vauva tulossa.?

Suoraan sanottua vituttaa ettei täällä ole enää kakkosen odotuksessa ultria rakenneultran jälkeen.

Mä todellaki tahtosin tietää suurinpiirtein vauvan koon.

Toi on kyllä hullua että normaaliraskaudessa ei ultrata enemmän! Mulla on kakkosta ja kolmosta odottaessa ultrattu monen monta kertaa kun riskiodottaja olen ollut. Eka kun syntyi jo 29+5. Voithan pyytää että tahtoisit että ultrataan..en kyllä usko että auttaa.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:
Toi on kyllä hullua että normaaliraskaudessa ei ultrata enemmän! Mulla on kakkosta ja kolmosta odottaessa ultrattu monen monta kertaa kun riskiodottaja olen ollut. Eka kun syntyi jo 29+5. Voithan pyytää että tahtoisit että ultrataan..en kyllä usko että auttaa.
Millälailla riskiodottaja?

Voihan sitä aina pyytää.

Mulla toinen oli normaali raskaus eikä mitään epäilyjä vauvan voinnista tai isosta vauvasta ollut, joten saatiin tasan kaksi ultraa, np ja rakenne. Ainoa koko arvio kakkosesta oli neuvolan tädin "tämä on pienempi kun mitä esikoinen oli" ja se piisas mulle (itsellänikin oli sellanen kutina että pienempi vauva tulee). Syntyessään kakkonen oli 300g pienempi mitä esikoinen oli (syntyi kyllä viikkoa aikasemmin).

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:
Millälailla riskiodottaja?
Mulla oli ekassa paha raskausmyrkytys ja virtaukset oli huonot. Tarkkailtiin sitten koko ajan seuraavien raskauksien aikana että virtaukset pysyy hyvinä ja myrkytystä ei tulisi ja että lapsi kasvaa oikein.

Ronja
Tääläkään ei ultrattu vaikka olisin halunnut tietää koon. Pieni paikkakunta eikä ole ees ultraa täälä, kävin keskussairaalassa tutkimuksissa, eikä sieläkään pyynnöstä huolimatta ultrattu "kun ei vauvalla ole mitään hätää". No, kaikki on jo ohi, poika tuli 3770g. Sittempä selvis kokokin..

Tirde
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voiko pyynnöstä saada loppuun ultran jotta vois saada vähän kuvaa minkäkokoinen vauva tulossa.?

Suoraan sanottua vituttaa ettei täällä ole enää kakkosen odotuksessa ultria rakenneultran jälkeen.

Mä todellaki tahtosin tietää suurinpiirtein vauvan koon.
Miksi et mene yksityiselle? Niin kaikki muutkin tekevät jos eivät koe saavansa julkisella puolella mieleistään palvelua.

nanna
no täällä ei tarjota edes rakenneultraa kuin ainoastaan riskiäideille, että sillä tavalla.. rv10 ultrattiin ja se oli siinä sitten, yksityiselle oli pakko mennä rakenteeseen ja maksaa ittensä kipiäksi.

noh, oon neljän äiti ja rakenneultran jälkeen ei ole kertaakaan mahaan kurkittu eikä painoarvioita ollu tarpeen kenekään antaa. jos kaikki on normaalia ja raskaudessa ei ole mitään häikkää, niin minusta ei saisi verovaroja tuhlata turhaan. yksityiselle voi toki mennä sitten uteliaisuuttaan lääkitsemään.

Alkuperäinen kirjoittaja nanna:
no täällä ei tarjota edes rakenneultraa kuin ainoastaan riskiäideille, että sillä tavalla.. rv10 ultrattiin ja se oli siinä sitten, yksityiselle oli pakko mennä rakenteeseen ja maksaa ittensä kipiäksi.
Juuri näin täälläkin.

Tosin seuraavassa raskaudessa mä varmaan asun ä-polilla kun riskejä vaikka muille jakaa... :'(

vieras
Mua ultrattiin mun raskaudessa koko ajan (siltä se ainakin tuntui). Normaalit np-ultra ja rakenneultra tehtiin tietysti, mutta sitten puolivälistä alkoi komplikaatiot. Ensin kohdunkaulan pituutta mittailtiin säännöllisin väliajoin, kun alkoi lyhetä pelottavasti. Sitten kun siitä päästiin, alkoivat vauvan kokokontrollit viikon-parin välein, mitat jäi koko ajan lasketusta. Vasta vauvan synnyttyä törmäsin tutkimukseen, jossa annettiin ymmärtää, että ultran vaikutusta sikiöön ei tiedetä tarpeeksi hyvin, ja että sillä voi mahdollisesti olla jopa kehityksen kannalta haitallisia vaikutuksia. En tiedä, oliko tuo ainut tutkimus, jossa näin on todettu, mutta sekin sai minut harmittelemaan kaikkia niitä ultria, joita minulle raskausaikana tehtiin (niitä oli yhteensä parisenkymmentä).

Yhteistyössä