toinen nielurisa turvoksissa, kasvain???? :o

pähkinäinen

Jäsen
10.05.2010
949
1
16
Lääkäri säikäytti eilen kun haettiin pojalle antihistamiinia. On nuhainen muutenkin ja nyt vielä allergiat pahentaa. Katsoi sitten kurkkuun ja totesi, että oikeanpuoleinen nielurisa on turvoksissa. Käski seurailla ja sanoi, että jos vielä parin viikon päästä on turvoksissa,niin takasin näytille. Totesi, että voi johtua flunssastakin, mutta että kasvainkin voi aiheuttaa toispuoleista turvotusta... MITÄÄH??!!

Ja kun koitin kotona katsoa kurkkuun, niin en mä erottanut mitään turvotuksia, eikä tuo poika anna edes kunnolla katsoa. Varaako mä nyt sitten vaan vauhkona parin viikon päästä sen uuden ajan vai mitä häh? Ei nyt olis tuommonen tullut mieleenkään, kun ei mitään oiretta ole. Paitsi että kuorsaa tuo pieni kyllä..

multa on itseltäkin poistettu lapsena nielurisat kun kasvoivat isoksi. tuo lääkäri vaan kummastutti kun nimenomaan painotti että kun on vaan toinenpuoli turvoksissa.. ja meni sen kasvaimen möläyttämään :o
en kyllä millään semmoseen usko, mut jäihän se kuitenkin vähän kaivelemaan.

Kun mulla oli toispuolesta turvotusta niin kyseessä oli paise. Lääkärit ei huolestunu ennen kuin se peitti puolet kurkusta enkä pystyny puhumaan enkä syömään mitään. Sitte äkkiä leikkaukseen kun olis kuulemma voinu puhjeta ja aiheuttaa verenmyrkytyksen.

mulla oli kakarana aina angiinan aikana kurkku aivan turvoksissa. loppu sillä kun risat leikattiin pois! eikä se oo niin kipee kun kadulla puhutaan :-) sairaalas saa niin paljo jädee,ku haluaa...

minullakin pullottaa nielurisat ihan helvetisti, etenkin toinen. mielestäni ne on suuremmat mitä ennen. eivät ole kipeät yhtään mutta kummasti suurentuneet.
tätä ennen oli pitkään kurkkukipua joku virustauti.
muutama viikko taudin jälkeen noi risat kasvaneet, muta ei huoleta paskaakaan ennenkun tukkii kurkun jos edes tukkii.

Mä olen kerran käynyt lääkärissä näyttämässä flunssan takia suurentunutta kitarisaa, ei ollut kasvainta..;) Vähän ehkä hävetti mut kun vaivas niin paljon. Nyt myöhemmin kun oonmkattonut niin toinen on selvästi isompi ja sillon se oli vielä flunssan takia turvonnut.

Yhteistyössä