Toinen mies

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Marja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Marja

Vieras
Onkohan teillä kenelläkään näin. Olen 44-vuotias nainen ja avioliittoa on kestänyt parikymmentä vuotta. Miehelläni oli aikaisemmin ulkopuolisia suhteita, itse olin uskollinen pitkään. Mutta kun nuo miehen jutut tulivat julki niin aloin minäkin katsella olisiko aidan toisella puolen ruoho vihreämpää. Neljä vuotta sitten tapasin mukavan miehen ja muutaman juttelukerran jälkeen päädyimme sänkyyn. Kokemus oli tosi ihana. En pystynyt, enkä halunnutkaan, pitää sitä omana tietonani vaan kerroin miehelleni. Ja oletin ilman muuta, että nyt tämä avioliitto on on tullut tiensä päähän. Sanoin miehelleni, että olen valmis lähtemään milloin vain. Mutta rakastajaani en halunnut jättää. Nyt on eletty neljä vuotta niin, että tapaan toista miestä säännöllisesti. Ja aina on yhtä ihanaa. Mieheni tietää menoistani, mutta on siihen sopeutunut eikä ole erosta puhunut. Meidän yhteinen seksielämämmekin luistaa edelleen. En ole edes huomannut, että hänellä olisi muita naisia enää.

Mielenkiinnosta kysyn että miksi et lähde avioliitosta? Mikä sinut pitää yhdessä miehesi kanssa?
Etkö halua elää rakastajasi kanssa??
En oikein ymmärrä tapaasi elää mutta utelias olen kuulemaan kommenttisi.

Olet nainen, joka säästää kakkua ja samalla syö sitä. Harvalta se onnistuu, mutta näköjään olet poikkeus sääntöön.

Ehkä olet hyvä kirjoittamaan ja kirjoitat kirjan kokemuksestasi.
Olet niin mukavuudenhaluinen, että et halua elämääsi muutosta.
Muutto on melko iso ruljanssi. Elätte avoimessa suhteessa. Luulisin, että tapauksenne ei ole mitenkään harvinainen. Moni vain ei viitsi kirjotella aiheesta netissä.

Marjan mies on fiksu: antaa Marjan touhuta vapaasti. Hän katsoo milloin Marjan pokeri loppuu ja Marja joutuu tekemään oikeita päätöksiä. Oikeastaan Marja toivoisi, että me tuomittaisiin Marja ja hänen miehensä jättäisi hänet. Mutta minun puolestani Marja saa kieriskellä kahden miehen loukussa niin kauan kuin kantti kestää.

No tuohan on ihannetilenne. Minäkään en halua luopua miehestäni, sillä rakastan häntä. Silti haluan ihanaa seksiä muualla..
Miksi luopua toisesta kun voi luvan kanssa pitää molemmat?

Alkuperäisen ratkaisu on hyvä, jos kaikki on avointa, perustuu vapaaehtoisuuteen ja on aikuisten ihmisten vapaasti sopima asia. Kyllä vastaavantyyppinen ratkaisu kelpaisi minullekin!!!

Ymmärrän hyvin, että esimerkiksi omaisuuden vuoksi ei haluta eroa. Suhde saattaa myös olla hyvä muutoin, mutta ikääntymisen myötä miehellä ei ole niin paljon haluja kuin naisella. Tällöin aviomies voi miettiä, että hän saattaa menettää vaimonsa, jos hän kieltää vaimolta sivusuhteet. Osa kykenee elämään asian kanssa, osa ei.

Meikätytöllä uskollisuus on toiminut toistaiseksi, mutta on kieltämättä ongelmana, kun miehellä on halut hiipunut. Rakkautta on, mutta harmittaa tyytyä omaan käteen, kun mieheltä ei saa tarpeeksi usein.

Jos omassa liitossa ei ole enää seksiä, tai ei ole tyydyttävää seksiä,mutta on silti rakkautta, niin miksi ihmeessä sitä pitäisi erota omasta rakkaasta, vaikka seksitarpeensa tyydyttääkin muualla? En tajua joidenkin ajatusmaailmaa. Ja ap tekee sen vielä avoimesti, ilman valehtelua omalleen.. Reilu peli , sanoisinko. Suostuisipa minunkin pihtariukkkoni tuohon järjestelyyn...

Alkuperäinen kirjoittaja Paula:
Jos omassa liitossa ei ole enää seksiä, tai ei ole tyydyttävää seksiä,mutta on silti rakkautta, niin miksi ihmeessä sitä pitäisi erota omasta rakkaasta, vaikka seksitarpeensa tyydyttääkin muualla? En tajua joidenkin ajatusmaailmaa. Ja ap tekee sen vielä avoimesti, ilman valehtelua omalleen.. Reilu peli , sanoisinko. Suostuisipa minunkin pihtariukkkoni tuohon järjestelyyn...

Ellimäisesti vääntäen, naiselle sallittakooon miehen pitää ymmärtää, miehelle ei sallita eikä naisen tarvitse ymmärtää :)

Voi jee näitä juttuja taasen...

Alkuperäinen kirjoittaja täh?:
Mikäs rikos se on, jos siihen on toisen lupakin??? Ketä vastaan siinä rikotaan?

Mm. ihmisyyttä vastaan - ihmiset kun eivät ole elukoita.
(Vaikka tosiasiassa ovat joskus pahempia!)
Toivottavasti sinäkin joskus opit, ennen kuin on liian myöhäistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Onpas:
Alkuperäinen kirjoittaja täh?:
Mikäs rikos se on, jos siihen on toisen lupakin??? Ketä vastaan siinä rikotaan?

Mm. ihmisyyttä vastaan - ihmiset kun eivät ole elukoita.
(Vaikka tosiasiassa ovat joskus pahempia!)
Toivottavasti sinäkin joskus opit, ennen kuin on liian myöhäistä.

Jätkä on eläin.

Alkuperäinen kirjoittaja Onpas:
Alkuperäinen kirjoittaja ccc:
Rakkaus ei ole huoraamista, pelkän himon hakeminen on

Älä höpötä, aviorikoksen tekeminen on aina huoraamista.

Näyttelijä sanoo iltapäivälehden nettijutussa, että avioero on vain a piece of cake.

Kuolema, lapsettomuus ja joku kolmaskin asia on elämässä paljon vakamvampi juttu.

Olen täysin samaa mieltä. Avioero pitää vain suhteuttaa oikeisiin mittasuhteisiin.
Jonnan kanssa olen samaa mieltä. Kyseessä on vain sopimus, paperin pala. Ei sen enempää.

Jos pystyy elämään ilman seksiä haluttoman tai kyvyttömän miehen rinnalla, niin se on vain yksi kakunpala isossa kakussa. Sen voi syödä tai sitten säästää.

Joillekin seksi on täysi toisarvoinen asia. Joillekin tärkeämpi kuin vesi ja ilma.
Ihmiset ovat erilaisia. Vähän kuin 50+ Ellit vaihdevuosikeskustelussa.
Toiset pärjäävät luomuna ja toiset pillereiden avulla.

Alkuperäinen kirjoittaja Paula:

Vähän jalostamalla asiaa

Näillä perusteilla, oman liiton mies voisi panna tuhkaluukkuun sitten joka kerran? ( jos kerran ei ole tyydyttävää seksiä liitossa naiselle? )
Ja nainen kävisi sitten harrastamassa muualla sitten tyydyttävämpää seksiä?
Joku kyllä voi tuosta 2sesta nauttiakkin, iso osa ei....

Koska olen itse harrastanut avion ulkopuolista seksiä niin hyväksyisin kyllä jossain määrin sitä vaimoltanikin. Jos mies on ok eikä häneen törmää töissä tai kentällä. Yhtä miestä epäilin naiseni kanssa seurustelusta ja hänet kyllä hyväksynkin jos jotain on tapahtunut. Tiedän hänen perheensä ja se ehkä antaa turvallisuutta. Miehellä on aivan ok vaimo.

Meillä on vaimoni kanssa oikein mainio suhde ja siksi uskallan luottaa vaikka hän syrjähyppäisikin.

Tiedän, mitä on tulla petetyksi, kun itse on vain yhden miehen nainen..tai siis luulin olevani, mutta: never say never! Kun mieheni viimein tunnusti minulle pettäneensä vuosikaudet, heitin minäkin uskollisuuteni romukoppaan. Tästäpä en tietenkään miehelleni kertonut - ehkä kerron hänelle muutamien vuosien päästä.. En kuitenkaan harrasta yhden yön juttuja, ne eivät ole makuuni, vaan olen ihanan upeassa seksisuhteessa varatun miehen kanssa...ja kaikille pikkusieluisille tiedoksi: se toimii kertakaikkisen loistavasti molempien mielestä (puolisoidemme mielipiteitä emme ole kuitenkaan vaivautuneet kyselemään, koska heillä ei ole osaa eikä arpaa säkenöivässä suhteessamme!).

En tosin usko, että mieheni juttumme hyväksyisi..enkä ole niin tyhmä, että hänelle siitä kertosinkaan. Hän kun oli...

Onneksi nykyään pyritään kokemaan nuorena enemmän, kuin näemmä vanhempi sukupolvi ( luokkaa kivi ja kilpi, vanhempamme juur te kämät ) jotta näiltä säästyttäisiin ja saataisiin itselle vähän sitä respectiä ittelle, ettei tartte hyväksyä ihan mitä vaan suhteeltakaan ;)

Tulevaisuudessa mies on taas mies ja nainen on nainen, kunhan saadaan nämä lapatossut haudattua =)

Alkuperäinen kirjoittaja Toisen miehen toinen nainen:
Tiedän, mitä on tulla petetyksi, kun itse on vain yhden miehen nainen..tai siis luulin olevani, mutta: never say never! Kun mieheni viimein tunnusti minulle pettäneensä vuosikaudet, heitin minäkin uskollisuuteni romukoppaan. Tästäpä en tietenkään miehelleni kertonut - ehkä kerron hänelle muutamien vuosien päästä.. En kuitenkaan harrasta yhden yön juttuja, ne eivät ole makuuni, vaan olen ihanan upeassa seksisuhteessa varatun miehen kanssa...ja kaikille pikkusieluisille tiedoksi: se toimii kertakaikkisen loistavasti molempien mielestä (puolisoidemme mielipiteitä emme ole kuitenkaan vaivautuneet kyselemään, koska heillä ei ole osaa eikä arpaa säkenöivässä suhteessamme!).

En tosin usko, että mieheni juttumme hyväksyisi..enkä ole niin tyhmä, että hänelle siitä kertosinkaan. Hän kun oli...

Kukaan ei sitten kyseenalaista, työmatkoja, matkoja jne... No, ihana suhde sinulla kuinka te kullannuput vaan löysittekään toisenne, sovitte kyllä yhteen, kuinka ihanaa! Ihana suhde, voi jestas että voidaan olla kateellisia?

Alkuperäinen kirjoittaja Gf47z:
Onneksi nykyään pyritään kokemaan nuorena enemmän, kuin näemmä vanhempi sukupolvi ( luokkaa kivi ja kilpi, vanhempamme juur te kämät ) jotta näiltä säästyttäisiin ja saataisiin itselle vähän sitä respectiä ittelle, ettei tartte hyväksyä ihan mitä vaan suhteeltakaan ;)

Tulevaisuudessa mies on taas mies ja nainen on nainen, kunhan saadaan nämä lapatossut haudattua =)

Jos nuorena on nykyisin noin huono itseilmaisun taito, en kadehdi lainkaan!

Yhteistyössä