Toinen lapsiko?

Mistä tietää haluaako toisen lapsen?

Meillä siis 2-vuotias tytär ja miehellä kaksi lasta aikaisemmasta suhteesta. Ovat joka toinen vkonloppu ja lomat meillä.
Mistä siis tietää, että onko valmis toiseen (neljänteen) lapseen?

Mistä te kahden tai useamman lapsen vanhemmat olette olleet "varmoja", että haluatte toisen (tai useamman) lapsen?

Yhden kanssa on vaan niin helppoa ja mukavaa.

Miten voi tehdä "päätöksiä"?
 
No ensin se oli vähän niin että tehdään nyt jos meinataan tehdä, sit kun se homma ei sujunutkaa ihan niinku elokuvissa, iski se todellinen ajatus et NYT me se toinen lapsi halutaan..Eli jonkin verran alussa oli enemmän käytännön syyt painamassa, seuraa toisillee, tavarat valmiina, minä valmiiksi kotona jne jne. jotka sitten muuttuivat tunnesyiksi ja vahvaksi kyllä tunteeksi.

Kuulostaa ehkä typerältä, mut niin se vaan meillä meni..
 
"anu"
no tehkää päätös sillä perusteella vaikka, et haluatteko 2-vuotiaalle sisaruksen? mä ainaki haluaisin vielä lapsen jos olisin sinä. ei ne puolisiskot oo ikinä sama ku sellainen jonka kanssa asuu 24/7 lapsuutensa. antaisin lapselleni parhaan lahjan sisaruksen muodossa. ja kuule, kyllä sitä sit sen toisen lapsenkin kanssa on helppoa kun saa vähän ikää. 2- ja 5-vuotiaat on jo ihan kiva paketti. :) (jos siis aattelee et vuoden päästä syntyis teille vauva.. niin ikäeroa olis se 3-v.)
 
En mä oikein osaa auttaa.. Mut jos siltä tuntuu että voishan sitä toisen (neljännen) lapsen siinä ohessa hoitaa niin go for it! Sullahan on lapsenhoitoapuakin noista sisaruksista ;)

Pienimmille on leikkiseuraakin toisistaan, pääset itse siinä arkisin vähemmällä.
 
Lähinnä ajattelen asiaa sillä tavoin, että nyt saan viettää aina ja kokoajan ns. laatuaikaa lapseni kanssa, mutta jääkö toinen lapsi vähemmälle ja niitä onkin kaksi? Se ahdistaa eniten! Yhden kanssa pystyy helposti tekemään kaikkea ja lähtemään kaikkialle. Teenköhän mä tästä vaikeampaa kuin se onkaan.
 

Yhteistyössä