E
"eräs äiti"
Vieras
Eli meillä on 6 kk ikäinen tyttö ja 3,5 -vuotias poika. Poika jatkoi nyt kesätauon (3 kk) jälkeen päiväkodissa 3 pv/vko ja olen 6 kk ikäisen kanssa kotona. Teen erikoistumisopintoihini kuuluvaa lopputyötä, kun vauva nukkuu (ja pohdin omia asioita...) Olen kokenut tämän kotonaolemisen tosi raskaaksi ja miettinyt välillä, olisiko synnytyksen jälkeistä masennustakin vähän. Tytön syntymää edelsi kohtukuolema rv 39. Raskaita asioita siis takana. Jotenkin koen nyt syyllisyyttä, kun poika on hoidossa, vaikka tiedän tarvitsevani tätä "omaa aikaa" eli aikaa kun vauva nukkuu. Hän on täysimetyksellä enkä ole eronnut hänestä kertaakaan (nyt tosin alkoi kiinteät, joten ehkä jossain vaiheessa voisi irrottautua). Kaipa tässä jotain synninpäästöä itselle kirjoittelen ja toisilta odotan... Kun kuitenkin on jotenkin huono omatunto siitä, että vien lapsen hoitoon enkä osaa nauttia tästä kotonaolosta kahden kanssa.... Onko minulla tähän oikeus? Opinnot ei oikeasti ole kauhean tärkeitä, minulla on virka johon palata (odotankin oikein töihin menoa). Mutta tarvitsen jotenkin muutaman päivän viikossa ihan itselle (silloin kun vauva nukkuu) Kerrohan, mitä ajatuksia sinulla tästä vuodatuksesta heräsi.