toinen lapsi, äitiyspakkaus vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä-05
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippä-05

Vieras
Olen tässä miettinyt otanko uuden pakkauksen vai rahan? Esikoinen syntynyt 2005 ja toisen pitäisi syntyä maaliskuussa 2008. Esikoisen pakkauksessa olleet vaatteet(varsinkin toppavaatteet ja makuupussi) vieläkin hyvässä kunnossa.

Itselläni on myös vuoden 2005 pakkaus mutta otin pikkukakkoselle uuden pakkauksen. Tässä pakkauksessa mm. toppapuku pienempi (60-70cm) joten menee jo ensi talvena. En ole pakkausta vielä saanut, mutta odotan sitä innokkaasti. Monet ovat kehuneet pakkausta. Ajattelin myös säästää molempien lapsien pakkaukset heille "perintönä"...

Samaa mietin, mutta ehkä otan sen pakkauksen. Kuulostaa vähän hölmöltä syyltä ehkä, mutta ne vaatteet ovat tossa uudessa pakkauksessa niin paljon nätimpiä kuin 2005 pakkauksessa:-) Kolmannelle, jos sellainen tulee, en sitten varmaan enää ota pakkausta. Mutta onhan se hyvä olla esim. vaihtotoppis jos joutuu laittamaan pesuun. Ja kiva olla kakkosellekin jotain ihan uutta. Toisaalta myös se raha, minkä siitä saa, on pienempi kuin paketin arvo.

Mulla esikoinen on syntynyt 10/05 ja tämä toinen saapuu marraskuussa.
En aio ottaa pakkausta, sillä kaikki tarvittava, makuupussi, peitto, kynsisakset, petivaatteet jne on ihan moitteettomassa kunnossa. Ja esikoisen vaatteetkin on suurimmaksi osaksi tallessa, joten ainakin jos tulee toinen lapsi samaa sukupuolta niin ei tarvi juuri mitään hankkia.
Toisaalta, onhan se 140€ pieni raha verrattuna pakkauksen todelliseen arvoon, mutta mun mielestä näin on kuitenkin fiksuinta tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja pakkaus:
Itselläni on myös vuoden 2005 pakkaus mutta otin pikkukakkoselle uuden pakkauksen. Tässä pakkauksessa mm. toppapuku pienempi (60-70cm) joten menee jo ensi talvena. En ole pakkausta vielä saanut, mutta odotan sitä innokkaasti. Monet ovat kehuneet pakkausta. Ajattelin myös säästää molempien lapsien pakkaukset heille "perintönä"...

Kiva kuulla, että toppis on pienempi! Meidän talvivauvalle se 70-80 oliskin ollut ihan liian iso!

Esikoiselta on 2004 pakkaus ja tälle uudelle otin 2007 pakkauksen. Aluksi olin ajatellut etten ota, mutta sitten kun näin kuvia vaatteista, niin rakastuin niihin vihreisiin vaatetisiin, joten oli pakko ottaa. :D Ja meillä se 140€ olisi mennyt ihan kaikkeen muuhun kuin kakkosen juttuihin, joten päädyin siis pakkaukseen. Toki olisihan noita vaatteita esikoisen ajalta ollut ihan hyvin, samoin myös muut tarpeet, mutta silti oli kiva saada kakkoselle jotain uutta omaa.

itse otin esikoisesta pakkauksen ja toisesta rahan ja taas nyt kolmannesta pakkauksen ja hyvä systeemi on ollut. tosin meillä meni se raha silloin kerta ostoksena kauppaan joten eipä siitä hirveää hyötyä vauvan kannalta ollut!

Meillä ei ole vielä kakkonen tärpännyt, mutta olen jo tuota äitiyspakkausta ehtinyt miettiä. Varmaankin otan sen, vaikka edellisen pakkauksen tuotteet ovat vielä ehjiä ja tallessa (esikoinen syntyi 2005). Tuntuu, että se 140 euroa rahana käteen ei ole paljon mitään.

En ottanut pakkausta toiselle lapselle (03/05 ja 10/06), enkä ole sitä kaivannutkaan näin jälkikäteen. Kuopus oli toista sukupuolta kuin esikoinen, minkä takia kaikki ystävät ja sukulaiset ovat nähneet tarpeelliseksi antaa hänellekin uusia tai käytettyjä vaatteita. Olen joutunut tilanpuutteen takia antamaan paljon liian pientä jo eteenpäin.

Toisen makuupussin löysin kirpparilta hintaan 50c, pienempi toppapuku olisi ehkä ollut hyödyksi muttei sitäkään oikeastaan tarvinnut leutona talvena, kaikki muu on vielä hyvässä kunnossa. Kuopus myös kasvoi niin nopeasti (6 kk/74cm) että uuden pakkauksen vaatteet olisivat jääneet lähes käyttämättä.

pakkauksen toppapuku on muistaakseni nyt kokoa 68cm, kun se ennen on ollut 80cm. itse olehn myös siitä innoissani, koska talven pakkasten aikaan pitäisi vesselin syntyä, niin mietin, että tolla puvulla varmasti pärjää. Niin ja eka lapsi kylläkin tulossa, että tohon varsinaiseen kysymykseen en voi kommentoida.

Mielestäni kun toinen lapsi tulee, niin 140 eurolla saa vaikka mitä. Ensinnäkin, vaatteitahan on jo ensimmäiseltä lapselta, joten niitä ei pahemmin edes tarvi. Kun ostaa edullisia vaatteita esim H&M:stä, tai alennuksesta, niin 140 e riittää aika pitkälle. Toiseksi, esim kahdella makuupussilla tai patjalla ei tee mitään tai monella muulla jutulla, mikä on jo olemassa. Itse pärjäsimme mainiosti yhdellä toppiksella ja kevyttoppiksella, pestyä sai käyttökertojen välissä ja harvoin tarvi pestä. Tosin nythän se on erikokoa se toppis. Ja kun ottaa rahan, saa ostaa mitä haluaa, pakkauksessa ei välttämättä kaikki vaatteet miellytä.

Eka lapseni sai 2005 pakkauksen ja toinen syntyy näinä päivinä ja en edes harkinnut uutta pakkausta kun vain 2v ikäeroa. Bodeja ja potkareita on ihan riittämiin. Kondomit ja liukuvoiteet, vauvarasvat ja sakset on jo omasta takaa, joten "hukkaan" menisi tavarat. Kestovaipoillakaan en tekisi mitään. Rahan voi käyttää vaikka vaippoihin.

Mmm, tuo on kyllä harkitsemisen arvoinen idea, että ostaisikin esim. vaippoja sillä rahalla.
Nyt saatankin muuttaa mieltäni, en ehkä ottaisikaan pakkausta, vaan ostaisin muuta kuin vaatteita. Korviketta, vaippoja, uuden sitterin (entinen oli ikivanha ja meni jo rikki esikoisen aikaan) tms. Hmmmm.

Meillä eka on 05 pakkaus ja nyt kun kaksi on tulossa otan yhden pakkauksen;) ei voida sanoa, että ei mistään vauvoja erota! Mutta jos yksi olis tulossa en uutta pakkausta ottais.

Neljäs lapsi tulossa ja jokaiselle pakkauksen olen ottanut,niinkuin tällekkin tulokkaalle. En ole mikään himo pyykkääjää ja soseista tulee aina jotain laikkuja vaatteisiin jotka sitten jäävätkin siihen,ei tarvi uudelle laittaa päälle tuhriintuneita vaatteita. Vanhat vaatteet yleensä vien mökille varavaatteiksi ettei tarvitse olla aina vaatteita mukaan ottamassa,helpottaa suuressa porukassa pakkaamista. Toppapuvutkin olen vienyt varavaatteiksi mökille.

Makuupusseja on hyvä olla paljon,lattialla makuualustana,vaunuissa pehmikkeenä,sängyllä torkkupeittona,pulkassa lämmikkeenä...

Saksia myös mökille...

Useasti isommat haluavat myös vanhemmat vaatteet nukeilleen.

Kertaakaan ei ole tullut mieleen että olisi liikaa näitä vauvojen vehkeitä. Ja kun miettii mitä sillä rahalla saa äippäpakkauksen sijasta niin katson paremmaksi paketin.

Niin ja laatikko mitä mahtavin säilytyslaatikko.

Mietiskelen samaa asiaa ja kohta pitäisi jo päättää..esikoinen syntyi 02/06 ja tämä kakkonen syntyy joulukuussa, esikoisen tavarat on osittain hyvässä kunnossa, mut toisaalta haluaisin ton uuden, mutta mies on sitä asiaa vastaan, hänen mielestään pitäisi ottaa rahana. Hmm..vaikea päätös!

En ottanut toiselle. Ei olisi ollut mitään järkeä. En tee mitään tuplasaksilla ym tarvikkeilla ja vaatteita kertyi esikoiselle vaikka kuinka paljon. Saimme paljon lahjaksi ja halvalla käytettyjä ystäviltä.

Esim pakkauksen haalareita en käyttänyt, mutta muita vaatteita kylläkin. Rahalla jonka saa pakkauksen tilalle, voi ostaa sitten vähän täydennystä vaatevalikoimaan.

Meillä on vielä kaksi poikaa, joten värienkin puolestakin vanhat menevät uudelle tulokkaalle. Ei ole kaappi puolillaan vaaleanpunaista..

Mä en ottanut. Esikoinen siis syntynyt 2005 ja toinen tulossa nyt lähipäivinä jo varmaan. Pistin sen 140 € tuplarattaisiin. Meillä vauvanvaatteita on ihan riittämiin ja kun tyttöjä ovat vielä molemmat (tämän toisenkin PITÄISI ainakin olla), niin käyvät kaikki vaatteet esikoiselta. ;o)

En ottanut, koska vuoden 2005 pakkaus on vielä ihan uudenveroinen. Lisäksi saimme hurjasti vaatteita sukulaisilta. Luultavasti mekin laitamme sen 140 euroa tuplarattaisiin. Ainakin kissaverkko vaunuihin ja ehkä seisomalauta ovat myös hankintalistalla.

Yhteistyössä