Toinen äitiyspakkaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minni

Vieras
Oletteko ottaneet myös toiselle lapsellenne äitiyspakkauksen? Miksi/miksi ei? Itse en oikein osaa päättää ottaisiko pakkauksen vai rahan. Esikoinen syntyi 5/2004 ja kaikki hänen pakkauksensa vaatteet ovat edelleen tallella ja hyvässä kunnossa. Sinänsä en pakkausta tarvitsisi, kun vaatteita löytyy ja makuupussi sun muut, mutta vähän toisaalta kuitenkin haluaisin ihan oman pakkauksen tälle toiselle. Rahamäärä nyt ei ole kovin suuri, jos sen ottaa, mutta saahan silläkin paljon kivaa hankittua.

Tilasin tulevalle vauvalle pienen starttipaketin 50-56 cm vaatteita, mutta muuten aion käyttää esikolla olleita vaatteita. 60-70 cm vaatteet eivät paljon ehtineet kulua yhdellä lapsella, joten on mielestäni aivan turhaa ottaa uutta pakkausta... Rahalla voin ostaa vaippoja ja/tai vaikka pienemmän talvipuvun.

mä ajattelin (jos toinen joskus siunaantuu) että en ota pakkausta.en sitä tarvitse ja mielummin ottaisin rahana koska voisin vaikka ostaa uuden turvakaukalon tai sijoittaa kaksostenvaunuihin ne rahat.tavaraa on niin paljon enkä käyttänyt niistä äp-potkuhousuistakaan itse asiassa ainoitakaan..oli muutenkin vaatteita niin paljon.katsoin juuri sitä pakkausta netistä ja ajattelin että muuta ei uusi tulokas siitä tarvii kuin harsoja ja pari pussilakanaa..hmm..eli ei kannata meitsin sitä kyllä ottaa..

Otin toisen pakkauksen, vaikka esikoisenkin on vasta 3 vuotta vanha. Jotenkin mukava saada uuttakin, esikoisen jäljiltä makuupussi ja haalari ovat aika nuhjaantuneet. Lisäksi meillä on pikkuvauvan korisänky, johon seuraavakin saa sitten upouuden patjan pakkauksesta. Eikä siinä pakkauksessa loppujen lopuksi niin hirveää määrää tavaraa ole.

Otamme avustuksen rahana tällä kertaa, sillä esikoisen pakkaus on vasta 1½ vuotta vanha ja priimakunnossa. Ei ole myöskään yhtä poikamainen kuin vuoden 2006 pakkaus - ei sitä ettenkö voisi käyttää sinistä tytöllä, mutta jotain rajaa. =)

Olisin kyllä halunnut toisenkin pakkauksen, mutta mies sai ylipuhuttua ja onneksi! Kävin nimittäin läpi esikoisen vauvanvaatteita enkä edes muistanut miten ÄLYTTÖMÄN paljon niitä on! Mm. noin 15 kpl pikkuisia bodeja, suurin osa lahjaksi saatuja. Lokakuun lopussa syntyvälle "tosikolle" tarvitaan toisaalta hyvin erilaisia vaatteita kuin maalis-esikolle, mm. pieni talvihaalari ja lämpimät 60-74 cm vaatteet, joten rahalle on käyttöä. Myös kaksosten rattaat ovat ostoslistalla.

Mä oon kanssa miettinyt, että taidan jättää pakkauksen tällä kertaa ottamatta... Ainut mitä tarvitsisin on lisää niitä harsoja, mutta sen takia ei kannata koko pakkausta ottaa. Ostan ennemmin rahalla sitten sellaisia vaatteita joista pidän, koska esikoisen aikanakin monet pakkauksen vaatteet jäivät käyttämättä. Haalarit, makuupussi ja täkki ovat esikoisen jäjiltä loistavassa kunnossa ja paljon hienommat kuin 2006 vuoden pakkauksessa (siis minun mielestäni:).

Mitä tämä rahasumma muuten on jonka pakkauksen sijasta saa?

Olen kuullut niin paljon kommentteja vuoden 2006 pakkauksen huonosta laadusta, että suosittelisin ottamaan toiselle avustuksen rahana. Saa sitten ostella mitä tuntee tarvitsevansa ja hyvänlaatuista tavaraa.

Itsellä on tarkoitus ottaa jokaiselle lapselle oma pakkaus. Jotenkin se pakkauksen saaminen ja tutkiminen on osa ihanaa odotusta. On se myös ihana muisto sitten lapselle kun näkee millainen pakkaus oli, kun itse oli pieni ja sitten lapsi itse voi tehdä pakkauksellaan mitä haluaa. Vaikka säästää omille lapsille.