Toinen lapsi 2014?

Hei,

Täältä seuraanne liittyy 31 vuotias yhden pikkupojan äiti. Ensimmäinen syntyi 2011 ja silloin tärppäsi välittömästi pillereiden lopettamisen jälkeen. Tälläkin kertaa odotukset oli korkealla, mutta eipä se niin helposti käynytkään. Tosin vasta yk 2 käynnissä, mutta hieman silti stressaa kun useilla tuttavillakin on sekundaarista lapsettomuutta ja taisin pitää itsestään selvänä että heti tärppää.

eli: kp 14/26-30 yk 2 ikä 31 esikoinen 8/11
 
Onnea plussanneille ja tervetuloa uusille! :flower:

Voi tätä jännitystä. Nyt on rantautunut vatsan turvotus ja vessassa ravaaminen...
Pientä huimaustakin oli aamusta.
Kauppareissulla sitten tarttui raskaustesti kärryn kyytiin, mutta ei sitä vielä uskalla tehdä. Tarttis vähintään perjantaihin asti jaksaa odotella, ellei menkat sitte ala ennen... Eniten liian aikaisessa testaamisessa pelkään mahdollista kemiallista ja siitä seuraavaa kovaa pettymistä. Tai sitten tulee haamuviiva ja piinallinen odotus, että vahvistuisko se seuraavassa testissä... Mutta eipä tämä testin teon odottelukaan kivaa ole! :D Olis jo perjantai...
 
Tänään jomotti aamulla kunnolla nivusissa, olettaisin siis olevan ovulaatiota. Kuvittelin vaan hassusti, että mä ovuloisin vaan joka toinen kuukausi. Ainoa peruste tähän on se, että yleensä olen tuntenut munasolun irtoavan ainoastaan vasemmalta puolelta ja nyt siis oikea puoli kyseessä. Hassu on ihmismieli mutta hyvä näin. Harmillisesti mies ollut nyt kovin flunssassa. Pari päivää annoin sen huilia kunhan lupasi tehdä tänään velvollisuutensa ja tekihän tuo :) Jos huomenna vielä kanssa ja sitten voi rauhassa keskittyä kiduttamaan itseään jossittelulla pari viikkoa :D

Mites te muut, oletteko kotona vai työelämässä? Meillä poika aloitti pari viikkoa sitten päiväkodissa. Ite oon ollut nyt puolisen vuotta töissä ja mies oli loppuajan kotona (nyt etsii uusia töitä).
 
Hei, tänään kp 11 ja ovista olen jo tikutellut. Mulla ei kierron pituus ole yhtään selvillä, mutta olettaisin oviksen olevan loppuvkosta. Missä vaiheessa aloitatte tallettelun yleensä? Melkein pari vuotta sitten viimeks oli nää kuviot käynnissä.. :)
 
Siis mitä... Menkat alkoi nyt aamusta?? Nyt olis ollu kp 27/28-30.... Odottelin niitä vasta to-pe... Eikä mitään normi menkkaolojakaan ollu etukäteen, tai no alavatsa ollut outo ihan oviksesta asti... :O Kuviteltuja oireita siis muutkin tai sitten vain ylitarkkailen omaa oloa...
Ei siis tarvittu testiä tässä kierrossa... :( Odotettavissa tämä olli, mutta pettymys silti.
 
Onko kenelläkään tietoa vaikuttaako päällä oleva antibioottikuuri raskautumiseen?
Ensimmäiset lääkkeet haettuani luin selostetta ja siellä luki että ei raskaana olevalle tai
raskautta suunnittelevalle. Soitin lääkärille ja sanoin mahdollisesta raskaudesta ja sain
toisenlaiset lääkkeet, mutta voisiko ne silti vaikuttaa..? Ovis tässä lähipäivinnä luultavimmin.
 
Tervetuloa uudet! :wave:

Onnea plussanneille! :heart: Tsemppistä niille jotka joutuvat seuraavaan kiertoon! :hug:

Täällä taitaa olla ovis ohi ja odottelu siis alkakoot. Ei ole tässäkään kierrossa kovin suuria odotuksia. Luulen että ovis sijoittui viikonloppuun. Viikonloppuna olis myös mummuni hautajaiset pohjosessa, johon lähdin sisarusten kanssa. Mies ja typy jäi kotiin. Kyllä me torstaina ja sitten kun tulin ni simpat laitettiin liikkeelle. Olo on ollut vähän alakuloinen hautajaisten suhteen. Mä oon jotenkin ottanut todella rankasti nyt tämän mummun poismenon. :'( no elämä jatkuu! :heart:

plussatuulia kaikille!!! +++++:whistle:
 
Täällä kierto lähenee loppua ja kohta voi alkaa jännäämään. Pe ois jo kp 30 ja sit ajattelin testin tehdä jos ei menkkoja näy. Alavatsaa turvottaa ja kihelmöi, ja se saa jotenkin halut heräämään vähän väliä. En yhtään muista oliko näin esikoisen aikaan liittyikö tuo raskautumiseen...
 
Kyllä nyt holisee ihan kunnolla, jopa normaalia enemmän, joten mulle voi päivittää kp 2 yk 2. Sitten vaan ovista odottelemaan.
Pahoinvointia silti on, mutta se saattaa johtua jäätävästä selkäkivusta, lihakset ihan jumissa... : /

popsis: riippuu ihan antibiootista, jotkut vaikuttavat sikiön kehitykseen.

Plussatuulia jännäilijöille! :heart:
 
11.09.2013 Keskiviikko




Nimimerkki......Kiertopäivät.....Yrityskerta.....Ikä......Esikoinen

Lunia12.............kp 72/28-31.............yk4.........................06/12
Eisali................kp 68/?.................yk1...........28...............06/09
Nadi................ kp61/31................. yk3...............32............ 06/12
Apina25...........kp 49/35.................yk1.............26..............10/12
Sinadrius.............kp 39/?...............yk1..............31.............07/11
Ciraf................kp 32/30................yk3.............24.............08/12
natacha...........kp 26/28-34........... yk1..............28.............08/12
Pampula..........kp 24/?...................yk2..............28.............12/09
eltsu81................kp22/28-32..........yk1...........31..............10/11 (km 7/13)
tähtisilmä12.........kp21/28-33.........yk8...........30..........4/12
lurppanen.............kp16/28.............yk2.......... 25............11/11
popsis...............kp16/26-30.........yk 2..........31............8/11
Annuski...............kp13/?..................yk1................31...........08/12
Markke..............kp 9/30-32..............yk14..........30.............05/11
-iitu_....................kp9/28-32.............yk5.........24........03/09
Hannasi...........kp 8/32.................yk4............23...........02/13
mannamaaria.....kp 8/26-54............yk4...........32......... 5/12
Mariska*.............kp8/?...............yk1...............29............11/11
Tuulikki85.........kp8/28............yk4...............27............09/12
Mammala..........kp5/20-59.........yk3...........33.......03/12 (km07/12)
Hepaliini............kp5/34-38.......yk2...........30..............03/12
Undine............ kp2/30-32?........yk2............27.............02/12

rebsu...............kp ?/?.................yk1..............33..........07/11
nevis................kp ?/28...............tjot.............24............08/11
Ssyvi..............kp ?/27..................yk 1..............22........08/2012
Daisy D...............?..................tjot(km 3/13)....31............01/12
Pomputtaa........?.........................yk 1.............18............07/2012


Jännäilijät:



Myöhemmin yrityksen aloittavat:

Nimimerkki........Yritys alkaa..........Ikä..............Esikoinen

Millimama...............kesä 2013.............32.............11/2012
Zuski...................kesällä 2013............?......................
Jepatin...............heinäkuu 2013...........22..................08/12
*saikku*..............syksy 2013..............25..................02/13
Karole..................syksy 2013.............28...................10/12
Sokruli................tammikuu 2014.........26....................01/12
jenninho.............2013....................30.......................01/2010
mammuttisi..........joulukuu 2013........23....................06/08 ja 04/10
Vienda........mahdollisimman pian..........29..............7/2013

Taustailijat:
yöperhonen
jauhopeukalo


Plussanneet::heart:

Nimimerkki....Plussannut.....Yk..........Ikä.........La.........Esikoinen

Merkillinen.........1.5.2013......yk 1.......23........7.1.14.........08/12
Naspu..............15.5.2013.....yk 2........24.........?..............05/12
vauhtivekara.....26.5.2013.....yk 2........25.........?..............05/11
-Bambi-............2.6.2013.......yk 1.......25...........?.............04/12
chiaraa..............5.6.2013......yk 5........27..........?.............04/11
Dafydd...............8.6.2013......yk 2.......21.........16.2.-14.....01/11
aguado.............10.6.2013....yk 2...........30......16.2.-14........03/12
Jenniii90............19.6.2013.....yk 3-4........22....1.3.-14.........03/12
Tipetsu..............10.07.2013....tjot........29....18.3.2014....06/12
sekopo...............10.07.2013......tjot.....29......18.3.2014...07/12
nibander.........15.7.2013..........yk ?..........22......??.?.-??........11/12
LilMy...............31.7.2013.........yk 4.......21......5.4.2014....12/12
Eireann............31.7.2012.........yk2........31......8.4.2014....09/11
Adalie...............1.8.2013..........yk 2.......23......8.4.2014........09/12
Kirppu...............15.8.2013.........yk 1........24...........?.........11/11
Villaruusu...........18.8.2013........tjot..........22v.........?...........9/12
NiinaAnniina.......20.8.2013.........yk 1........21.......23.4.2014.....12/12
moulin rouge.......20.8.2013........tjot.........34......26.4.2014........09/11
Jadeline..............7.9.2013..........tjot.........22.....15.5.2014......07/12


Toinen lapsi 2014 odottajien ketju:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2285764-toinen-lapsi-2014-ketjusta-plussanneet/#post28802852

Päivityspyynnöt punaisella, kiitos! :)
 
Tervetuloa popsis! :wave:

Daisy D:lle osanotot mummun poismenosta! Hyvä että saitte kuitenkin talleteltua niin josko sieltä sitten tulisi tilalle uusi sukulainen! :heart:

Hiljaiseloa täällä. ovista odottelen tonne n. viikon päähän. Perjantaina aloitan oviksen tikuttamisen ja sit kun ovis on ollut niin ajattelin ottaa ainakin yhden satsin niitä teroluteja. Toivotaan nyt vaan ettei tuo keskenmeno kauheesti sotkenut kiertoa vaan pysyis nyt aisoissa!
 
Täällä haamuillaan :O

Parina päivänä testissä näkynyt nyt ihan tosi hailakka viiva, menkat on jo myöhässä.
Ennen on tullut tosi selkeät plussat ja negat niin nyt vähän ihmetyttää mitä tämä on.
Onko muita joilla on ollut haaleat viivat ja ne vahvistuivat?
 
Eka oli apteekin oma testi ja sitten toinen oli tämä prismasta saatava halppis pregcheck-liuska. Molemmilla olen aikaisemmin kyllä testaillut kunnon viivat ennen menkkojen alkua. Nyt on tosiaan kuukautiset vasta 2pv myöhässä.


Hätähousu kun olen ja malttamaton niin huomiselle on varattuna CB digitaalinen, joka näyttää sen raskaana tai ei tuloksen. "oireita" olisi kyllä havaittavissa, saa nähdä mitä testit nyt näyttää.
 
Hei kaikille! Olen 1-vuotiaan tytön äiti ja olemme miehen kanssa nyt yrittämässä kakkosta. Vasta yk3 menossa, kun menkat pysyivät poissa piiiiitkään. Viime viikolla sain hymynaaman clearbluen digiovistestiin (kp17?) ja nyt jännittää että tapahtuukohan mitään.. Tyttö saatiin avustetusti alkuun clomeilla, ongelmana oli se etten ovuloinut oikeastaan lainkaan. Olin siis hiukka onnellinen kun bongasin luomuna oviksen =)

lemonade.........23/38-40.......yk3......08/12
 
Moi!
Mulle sais päivittää kp 2/37 ja yk 2. Eli ekat menkat minipillereiden lopetuksen jälkeen alkoi eilen. (Samoilla kp:illä siis taidetaan mennä Undinen kanssa.) Ihan hyvä fiilis siitä, nyt ehkä jää ne kaikki kummalliset oireet miettimättä. Oli kuumia aaltoja ja naama kukkii ja rintoja kihelmöi... Eipä tarvi niidenkään syytä enää arpoa vaan uutta kiertoa kohti!

En aio ovista tikuttaa, mutta vähän yritän haistella mahdollista ajankohtaa jostakin oireista. Tässä kierrossa meni ainakin ihan metsään arvailut:) Pitäis muutenkin suht matalalla profiililla jatkaa tätä kuumeilua. Miestä selvästi vielä vähän hirvittää koko touhu. Ja vaikka saisin oviksenkin ajankohdan selville niin ei ole niin helppoa ajoittaa niitä intiimejä hetkiä nykyään. Ei oikein aina halut ja sopiva tilaisuus kohtaa.

Cirafin puolesta täällä jännään!
 
Minuakin mietityttää tämä kierto. Tuleeko ovis samoihin aikoihin kuin ennen raskautta vai onko tämä joku superpitkä kierto,tuleehan ovis ylipäänsä! :) Ja milloin tässä nyt kannattais intiimejä hetkiä viettää,että fiilikset kuitenkin säilyisi :) Tulis nyt jo se hymynaama...
 
Tuntuu nyt ettei helppoa ole tää vauva-haaveilu.. antibioottikuuri aiheutti tietysti hiivatulehduksen ja siitä oviksesta ei ole kyllä mitään haisua. Kierto oli viimeeksi 30 pv ja sitä edeltävä 26 pv ja sitä ennen söin minipillereitä, joten muutamat kuukautisen vain alkuvuonna. Lyhyemmän kierron mukaan ovis olisi ollut muutamia päiviä sitten ja pitemmän mukaan nyt tässä ihan näinä päivinä. Maanantaina oli hieman sellaista jomotusta vasemmalla puolella, mutta saattoihan se olla vaan pieru eksyksissä.. odotellaan nyt mitä lähiviikkoina tapahtuu vai tapahtuuko mitään.
 
Ihanaa Ciraf :heart:

Täällä menkat loppui ja odotellaan ovista, lisäksi arvon, että lähtisinkö tammikuussa töihin vai en? Alunperin piti lähteä vasta syksyllä 2014, mut nyt tuntuu et vois taas lähteä. Toki hoitopaikka pitäisi löytää yms.
 
Onnea täältäkin Ciraf!

Nyt on kp17. Eilen ihmettelin kun toista rintaa jomotti, ihan niin kuin imettäessä kun oli täynnä maitoa. Piti sitten vähän puristella niin kyllä sieltä selvää maitoa tuli :eek: Hah, toinen rinta vaan ei ole mukana juttussa ollenkaan :D

Vitsit, olishan se nyt jos jo toisella yrityskierrolla tärppäis. Ihanaa, olihan tää ihan suunniteltu juttu, mutta silti kaikki työkuviot stressaa (mä siis tuntityöläisenä, en edes tiedä onko määräaikainen soppari vai mitä kun ei olla sellaista tehty... en vaan oo jaksanu enää riskata ekojen viikkojen jälkeen). Taitanee olla ihan normaalia, kerta ihannetyötä ei ole tullut vastaan niin en mä ala lapsentekoa sen takia lykkäämään, kunhan on nyt joku työpaikka.
 
Onnea Ciraf!

Mulla on vuodot ihan sekasin.. Oonkin toisessa ryhmässä ihmetellyt oviksen aikaista tiputteluvuotoa ja nyt sitten ihmettelin, että mitäs ruskeaa tuhrua sitä nyt tulee kun on kp 23..mutta menkat ne taitaa sieltä tulla! Ainaki jomottelee kivasti ja on sellasta verensekaista limaa.
En ala jos alkaa kierrotkin heittelemään! Eka kierto km:n jälkeen (jolloin käytettiin kumia) oli 32 pv ja nyt tää toka sit ilmeisesti 23 pv...mun mielestä ovis oli kuitenki siinä kp 15 hujakoilla. Mulla ei oo koskaan ennen ollut mitään tiputteluja...
 
Täällä on kai kp 9(?). En ajatellut hommata edes mitään tikkuja. Esikoinen tärppäsi viidennestä kierrosta, mutta silloin oli tosi pitkät kierrot mulla. Nyt tuntuisi säännöllistyneen ja on noin 30pv. Eiköhän se ovis ole ensi viikolla joku päivä. Meillä ei ole kiirettä, mutta kivahan se olisi jos tän vuoden puolella vielä tärppäis :)

Itse olen siis töissä jo, muksu on ollut pph:lla vuoden alusta alkaen. Vähän olisi ajatus olla edes jonkun verran pidempään kotona, jos toinen lapsi vielä saadaan. Ei sitä kolmea vuotta kuitenkaan.

Nyt syksyllä pitäisi saada yksi opiskelujuttu vielä hoidettua, saas nähdä miten onnistuu, aika vähän löytyy aikaa lukea - tai siis illalla ei millään jaksais enää.
 

Yhteistyössä