Toinen ja kolmas raskaus jne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jojo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jojo"

Vieras
Onko muilla semmoinen olo, että eka raskaus oli jotenkin paljon pidempi kuin ne muut?

Mä muistan oikein hyvin, kun ekassa raskaudessa seurasin vauva.fi:n raskauskiekosta sitä alapalkkia, joka näyttää viikot, ja koko ajan tuntui, ettei ikinä tule se 40 vkoa täyteen. Viikkopalkki venyi hi-taas-ti!

Tämä toinen raskaus kääntyy juuri viikolle 13 ja se samainen raskauskiekon palkki pitenee, että kohina käy. Ehtiikö tässä edes olla raskaana, tällä vauhdilla 40 viikkoa tulee täyteen varmaan jo ensi kuussa. :laugh:

Joo, ekasta tiesin tarkalleen mikä päivä oli. Nyt toisessa olen välillä muistanut monta viikkoakin pieleen. Aika menee että hurahtaa, ja tuntuu että koko ajan pitää ravata neuvolassa. Ekassa raskaudessa neuvola oli aina jännä tapahtuma.

Tosin nyt on jo sen verran tukala olo että tiiän täsmälleen että 37 viikkoa tulee täyteen torstaina ja kyllä tää joskus päättyy...

Varsinkin kolmas raskaus meni ihan hujauksessa vaikka meni vielä 2 viikkoa yli lasketun ajankin. 3v ja 1,5v pitää päivät niin täynnä touhua että arvelin pitkään olevani jossain viidennellä kuulla ennenkun tajusin että laskettuun aikaan on kuukausi!! Ja koko kesän vaan odotin että helteet loppuis..

Juu. Ekassa raskaudessa osasi aina sanoa päivälleen millä viikoilla mennään ja suurinpiirtein luettelemaan siihen päälle minkä kokoinen vauva on ja miten sen kehitys menee. Nyt hyvä jos muutaman raskausviikon marginaalin sisällä pysytään arvioissa.

Neuvoloita tosissaan odotti, tosin niissä oli kyllä enemmän mieltä ja jännitystäkin silloin. Nyt kun tasaisen rauhallisesti on raskaus mennyt niin usein neuvolat jo tympäsee, tuntuu ihan kuin saisi vähän väliä pyöriä siellä ihan turhan vuoksi toteamassa että kaikki on ihan ok.

Juu. Ekassa raskaudessa osasi aina sanoa päivälleen millä viikoilla mennään ja suurinpiirtein luettelemaan siihen päälle minkä kokoinen vauva on ja miten sen kehitys menee. Nyt hyvä jos muutaman raskausviikon marginaalin sisällä pysytään arvioissa.

Neuvoloita tosissaan odotti, tosin niissä oli kyllä enemmän mieltä ja jännitystäkin silloin. Nyt kun tasaisen rauhallisesti on raskaus mennyt niin usein neuvolat jo tympäsee, tuntuu ihan kuin saisi vähän väliä pyöriä siellä ihan turhan vuoksi toteamassa että kaikki on ihan ok.

Huomaa että on mennyt kaikki hyvin. Kokemuksesta voin sanoa että jos taustalla ongelmia raskauden vuoksi, niin jokainen neuvolakäynti on tarpeen, ylimääräisetkin. Ja jokainen kerta kun sinne menen, olen varma että lapsi on menetetty.

[QUOTE="paniikki";22368568]Huomaa että on mennyt kaikki hyvin. Kokemuksesta voin sanoa että jos taustalla ongelmia raskauden vuoksi, niin jokainen neuvolakäynti on tarpeen, ylimääräisetkin. Ja jokainen kerta kun sinne menen, olen varma että lapsi on menetetty.[/QUOTE]

Juu, tämä raskaus on mennyt hyvin ja siksi nuo neuvolat tuntuvatkin "turhilta". Aiemmissa raskauksissa, varsinkin ensimmäisessä tuntui että aina löytyi jotain uutta ja pelottavaa ja kokoajan oli se tunne ilmassa ettei kaikki ole ihan ok.

Silloin kun kuulin joidenkin muiden puhuvan neuvolakäyntien turhalta tuntumisesta en osannut samaistua siihen lain. Mutta näemmä turvallisuudentunne sitten pystyy kääntämään ajatuksia tuohonkin suuntaan, vaikka tietty sisimmässäni tykkään että neuvolaseuranta on hyvsätä kun eihän koskaan tiedä mitä sitä eteen tuleekin. Ja toki olen myös onnellinen jokaisesta mitäänsanomattomasta neuvolakäynnistä milloin ollaan vaan todettu kaikkien mittojen ja arvojen olevan juuri kuin pitääkin.

Yhteistyössä