Onko sinulla hyvä suhde anoppiisi ja appeesi, vai hiertääkö välejänne jokin?
Aikaisemmin oli hyvät välit, vaikka anoppi on minut kahteen kertaan haukkunutkin pataluhaksi, eka kerran annoin anteeksi ja "unohdin". Toista kertaa en pysty unohtamaan. Appiukon kanssa tulen toimeen, mutta hän ei valitettavasti vieraile meillä yksin. Meiltä anoppilaan on yli 200 km. Iso tekijä tänne muuttoomme oli juuri nämä asiat, joita kerron.
Anoppi on ryöpyttänyt minua. 3 v. sitten, jolloin hän haukkui minut sekä äitinä että vaimona. Tätä ryöpytystä ennen hän keuhkosi minulle v. 1998, juuri ennen naimisiin menoa. Tällöin hän huusi, että minusta ei koskaan tule opettajaa. (Olin juuri jäänyt noin 0,13 pisteen päähän haluamastani opiskelupaikasta.) No, olen tällä hetkellä vakituisessa luokanpettajan virassa, toimin rehtorina ja JUKO:n luottamusmiehenä, elämme edelleen onnellisessa avioliitossa. Meillä on kaksi lasta.
Anoppi ei osaa riidellä ja hän ei riitele kenenkään kanssa, kukaan ei kyseenalaista hänen toimintaansa ja minä onneton(?) olen sen tehnyt. Tässä on tulos, mutta EN kadu piiruakaan.
Vietätkö paljon aikaa heidän kanssaan kesälomakaudella? Kuinka paljon he osallistuvat lapsesi / lastesi hoitoon?
Emme vietä paljon aikaa yhdessä. He käyvät meillä noin 2-4 kertaa vuodessa. Ovat sitten meillä 1-2 yötä maksimissaan. Tai me siellä... Yleensä olemme siellä MAKS. yhden yön. Mieheni työskentelee myös opettajana eli aikaa tapaamiseen olisi. Kesällä tapaamme noin 2 kertaa. Siis 10 viikon lomamme aikana!
Anoppi on hoitanut lapsia vain ääritilanteissa eli esim. silloin, kun isäni joutui tapaturman vuoksi teho-osastolle ja emme voineet ottaa poikia mukaan teholle. Isäni oli kriittisessä tilassa ja mieskin halusi päästä katsomaan pitkäaikaista appiukkoaan. Eli vaikea tilanne lasten hoidollisesti, koska sisaruksenikin olivat siellä katsomassa isää jne.
Anoppi on haukkunut, että hoidatan pojat muilla, mikä on kohtuuton väite! Hoidamme pojat itse ja VAIN työssä ollessamme pikku-ukot ovat hoidossa muualla. Siis jos tuota teho-osasto keikkaa yms. ei lasketa. Haluamme hoitaa lapset itse.
Tällä viikolla piipahdimme anoppilassa ja anoppi oli ottamassa pojat sinne 3 viikoksi! Sanoin, että ei, koska mitään ei ollut sovittu jne. Kerroin esikoiselle (7,5 v.) jo syyn kotona ollessamme, koska haluan, että hänkin tietää millainen "mummo" on oikeasti heidän äitiä kohtaan. Esikoinen sanoi, että on huomannut, että me, anoppi ja minä, emme pidä toisistamme jne. Lapset OVAT VIISAITA.
Kokoan kokemuksianne Kaksplus-lehden Näin meillä -palstalle.
Muistathan laittaa vastaukseesi ikäsi ja lastesi iät, kiitos!
Olen 32 v., lapset 4v. ja 7v. Odotamme kolmatta lasta.
Kesäterveisin
Saga Wiklund
editoiva toimittaja
Kaksplus[/quote]