Anopin kanssa on nykyään viileän asialliset välit. 15 vuotta yritin kehittää häneen ihmissuhdetta, mutta sitten luovutin. Tapaan häntä vain, jos se on välttämätöntä tai jos hän tarvitsee käytönnön apua jossain. Hän on useaan otteeseen esittänyt toivomuksen, että minä ja hänen poikansa voisimme erota. Sitkeästi olemme kuitenkin yli 20 v. yhteistä taivalta kulkeneet, vaikka välillä terveys, työ ja elämänarvot ovat laittaneet suhteemme kovalle koetukselle. Kun mieheni on selvittänyt äidilleen, että olemme selvittäneet vaikeutemme, anopille tulee yhtäkkiä minua ikävä, vaikka vähän aikaisemmin olen saanut puhelimessa kuulla "totuuksia" itsestäni ja elämästämme. Hän on taitava esittämään pojalleen, itkeä tirauttaa pari krokotiilin kyyneltäkin "ikävissään". Vei vuosia ennen kuin mieheni uskoi minua, että minun on parempi elää, kun en ole tekemisissä hänen äitinsä kanssa, enkä lähde kyläilemään hänen luonaan. Vuosien saatossa tulin monesti satutetuksi ja aina uudestaan päätin unohtaa, kun mieheni vakuutti, että hänen äitinsä "ei tarkoittanut mitään" sanoillaan tai teoillaan. Hän on puhunut loukkaavasti jopa vanhemmistani, vaikka nämä ovat hänelle aina olleeet ystävällisiä.
Apen kanssa oli ihan hyvät välit, mutta ei kovin tuttavalliset. Hänen kanssaan ei juurikaan voinut jutella ilman että anoppi olisi ollut vahtimassa, kommentoimassa ja vähättelemässä miehensä puheita. Appiukko on nyt jo kuollut.
Nainen 40, mies 42. Lapsia meillä ei ole.