Toimitus kysyy lasten lempiruoista

Meillä poika 2 vuotta söisi makaroonia AINA, pelkkää makaroonia. Ei väliä onko kylmää vai kuumaa. Välillä haluaa ketsuppia sekaan. Se olis meidän ainut ruoka jos pikku herralta kysyttäisi =) Outoja makuyhdistelmiä ei vielä ole. Tykkää syödä isänsä kanssa kilohailia purkista kun ite en voi sietää edes hajua.
 
"äiti kahdelle"
1) Mitä ruokaa lapsesi voisi syödä vaikka joka päivä, jos saisi itse päättää?
Lapset 3v ja 1,5v. 3v. söisi kasvissosekeittoa joka pvä, jos saa toivoa niin sitä aina toivoo. Jos tätä on tarjolla niin syö 3 lautasellista helposti. 1,5v on allergikko joten ruoka-aineet ovat kortilla.
2) Pitääkö lapsesi jostakin oudosta makuyhdistelmästä? Molemmat söisivät mitä vaan, kumpikaan ei ole koskaan kieltäytynyt mistään tarjotusta.
3) Haluaako lapsesi syödä jotakin sellaista, jota et itse voisi kuvitellakaan syöväsi? Esikoinen ei ole ronkeli kuten itse olen, vetelee piimää, hernekeittoa, pinaattikeittoa, uunijuustoa, tms. kaikkea mitä annetaan. Olen hyvin tyytyväinen että lapselle kelpaa.
 
"Vilma"
Meillä 6- vuotias söisi alati vain makaronilaatikkoa sekä kalaruokia. 3- vuotias puolestaan olisi autuas, jos joka päivä tarjolla olisi perunamuusia ja nakkikastiketta sekä keitettyjä porkkanoita, kukkakaalia sekä parsakaalia - ja paaaaljon ketsuppia! 1.5- vuotias puolestaan on aina pienessä nirvanassa, kun on ruoka- aika :); kaikki uppoaa nautiskellen, olipa lautasella sitten mitä hyvänsä :).

6- vuotias on tätä nykyä niin "hienostunut" makuelämyksissään, ettei voi sietää minkäänlaisia kokeiluja sen ruuan perusmaun lisäksi, joten välillä hänellä on kestämistä istua aloillaan pöydässä, missä 3- vuotias puolestaan kuorruttaa lähestulkoon kaiken ketsupilla - jopa keittoihin pitää saada "dippaus- lörtsi" :). 1.5- vuotias saattaa vaikka keksiä kuorruttaa leipänsä banaanimössöllä aamupalapöydässä ja hyvin uppoaa :).

3- vuotiaamme on erikoistunut syömään hätävarana käyttämiämme valmiita pinaattilettuja suoraan paketista, lämmittämättöminä siis. Yöks- ja vielä kerran yöks!
 

Yhteistyössä