Toimistosihteerin palkka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Valtion hommistahan on kai joku taulukkokin olemassa. Mulla on yksityisellä ollut yhdessä firmassa 2300? ja toisessa 2100?. Ikää siis alle 30 ja kokemusta muutamia vuosia.

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Valtion hommistahan on kai joku taulukkokin olemassa. Mulla on yksityisellä ollut yhdessä firmassa 2300? ja toisessa 2100?. Ikää siis alle 30 ja kokemusta muutamia vuosia.

Mutta ap kysyikin ilman kokemusta!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Paljonkohan mahtaa olla toimistosihteerin palkka (kouluttamattomalle ja ilman mitään aiempaa kokemusta) kun on valtiolla töissä?

Pääseekö kouluttamaton noihin töihin?
Mulle yllätys, kun olen gradua vaille valmis ja enkä pääse mihinkään, kun aina sanotaan, että tutkinto pitää olla ennen kuin voidaan harkita. Tosin sihteeriksi olisin täysin ylikoulutettu.

No ei tarvi olla merkonomi.
Olen harjoittelupaikkaa hakemassa josta nyt sitten maksetaankin palkkaa joka on 85% toimistosihteerin palkasta. 85% sen takia että työaikakin on vain 85% normaalista työajasta.

Alkuperäinen kirjoittaja öhöm:
Eihän ilman koulutusta luulisi saavan toimistosihteerin paikkaa..?

eikös pitäisi olla vähintää merkonomi noihin hommiin?

No kai tietokonetta ja kopiokonetta osaa ilman merkonomin papereitakin käyttää. Samoin asiakirjastandardi on helppo oppia.

Alkuperäinen kirjoittaja öhöm:
Eihän ilman koulutusta luulisi saavan toimistosihteerin paikkaa..?

eikös pitäisi olla vähintää merkonomi noihin hommiin?

No kai tietokonetta ja kopiokonetta osaa ilman merkonomin papereitakin käyttää. Samoin asiakirjastandardi on helppo oppia.

Ahaa...toimistosihteerin ei muuta tarvitse osata? :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos nyt ihan vitusti, kun vastasitte. Olisin vaan halunnut tietään suunnilleen mitä palkka on, mutta olkaa pilkun nussijoita!

Älä nyt viitsi! Ehkä täällä ei juuri nyt ole ketään, joka tietäisi, ethän itsekään tiedä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos nyt ihan vitusti, kun vastasitte. Olisin vaan halunnut tietään suunnilleen mitä palkka on, mutta olkaa pilkun nussijoita!

Sun oikeinkirjoitustaidolla kannattaa unohtaa toimistosihteerin työ.
Kyllä siellä pitää osata edes kirjoittaa oikein.

Yhteistyössä