Toiminko oikein teidän mielestä???

Oltiin aamusta mannerheimin lastensuojeluliiton järjestämässä perhekahvilassa ja siellä suurin osa lapsista juoksee ees taas ja pomppii sohvilla miten sattuu, oma tyttöni mukaan lukien.

Omalle tytölleni sanoin ainaki kolme kertaa, että jos juokseminen ja hyppiminen lopu niin lähtään kotia. Tyttönihän ei sitä uskonu koska muutkin juoksivat, niinpä otin tytön ja laitoin vaatteet päälle ja lähettiin itkupotkuraivareiden saattelemana kotia, nyt vaan mietityttää että teinkö oikein??

Minusta kerhoon mennään leikkimään eikä juoksemaan ja hyppimään sohvilla. Pitääkö jollekkin lapselle käydä huonosti ennen kuin muut äidit sen tajuaa.
 
sockervadd-
Hmm.. mielestäni väärin, koska on ns yhteinen paikka missä muutkin lapset juoksevat ja pomppivat. Tai sitten olisi pitänyt keskustella muidenkin vanhempien kanssa, että kukaan ei saa juosta ja pomppia.

Sitä paitsi mä kyllä suon lapsille pomppimisen ja juoksemisen ilon (kunhan ei ole suuria vaaratekijöitä), mutta kyllä lapset kestävät pieniä kolhuja ja kuhmuja.
 
Kyllä teit oikein. Itse olisin varmaan ottanut jonnekin sivuun ensin rauhoittumaan ja sanonut, että jos touhu jatkuu samana niin lähdemme kotiin. Ja sitten olisimme lähteneet. Monesti on saanut kyllä selittää miksi muut tekee jotain ja meidän lapset ei saa tehdä. Lapsen on sitä aika vaikea ymmärtää ja helpolla lähtee sitten mukaan vaikka kieltää mutta kyllä ne joskus oppiikin... :)
 
mietin
Yrititkö ohjata lastasi johonkin muuhun toimintaan? Oliko siellä muuta tekemistä lapsille? Itse olisin yrittänyt houkutella lapsen ensin " kunnon leikkiin", ja sit jos ei tepsi, niin pois lähdettävä. Muuten voi lapsesta tuntua aika kovalta rangaistukselta, jos nopeasti lähdetään pois ja kaverit saa jäädä pomppimaan. Mutta oikein teit, ei siinä mitään.
 
Kippuravarvas
No teit, siis oikein, vaikka tyttö ei sitä varmaan ymmärrä..kun kerran muut sai hyppiä.
Mä oon ite sanonut tuolla pojalla että tulet syliin rauhoittuun jos ei meno tasotu ja ottanut sitten kans.
 
vieras
Missä lapset saavat sitten liikkua? Saako ulkona juosta? Eikö siellä voi sattua mitään vakavaa lapsille?
Meillä saa sohvalla ja sängyllä pomppia, pomppiminen tekee hyvää luille ja on lapsille mielestäni välttämätöntä.
Mutta jos teillä on nuo säännöt ja kerran uhkasit lastasi, niin silloinhan se uhkaus pitää pitää.
 
loppu.
siis miksi lapsi ei saa hyppiä sohvalla? Jos siitä ei suurempaa vaara ole, niin miksi kieltää. Jos tommosesta asiasta kieltää saa olla kyl kokoajan sanomassa " ei saa"!!!!! Mun mielestä toi on nipottamista ja vouhotusta turhasta. Miksi lapsi ei saa olla lapsi? Sen ymmärrän että pitää kieltää jos asiasta on todellista vaaraa. Muistaahan sen itsekkin kuinka kivaa oli pomppia sängyllä lapsena. Siis mä en tajua...millä perusteella lapsenne ei saa hyppiä sohvalla?!? Miksi?!?
 
Vein tytön syjemmälle ja yritin rauhotella, mutta ei auttanut. Yritin myös saada muihin hommiin leikkimään ja pelaamaan, mutta eipä auttanut. Minäkin kyllä suon lapsilleni juoksemisen hyppimisen ilon, mutta minun mielestäni ne ei kuulu perhekahviloihin jossa lattioilla pyörii pienempiäkin lapsia harjotellen istumista/konttaamista.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Missä lapset saavat sitten liikkua? Saako ulkona juosta? Eikö siellä voi sattua mitään vakavaa lapsille?
Meillä saa sohvalla ja sängyllä pomppia, pomppiminen tekee hyvää luille ja on lapsille mielestäni välttämätöntä.
Mutta jos teillä on nuo säännöt ja kerran uhkasit lastasi, niin silloinhan se uhkaus pitää pitää.
Eli kylllä teit oikein. Teillä on teidän perheen säännöt ja te käyttäydytte noin muuallakin,

Meillä taas eri säännöt, huonekalut on sen ikäisiä, etä lapset saavat juosta ja pomppia ja ei ole sattunut mitään mitä ei myös ulkona juostessa olsii sattunut.

Mielestäni liikunta on yhtä tärkeää kuin uni ja ravinto ja meillä saa myös sisällä liikkua.

Mutta sinä toimit aivan oikein. Jos uhkaa jotain, se on pidettävä yleensä.
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja loppu.:
siis miksi lapsi ei saa hyppiä sohvalla? Jos siitä ei suurempaa vaara ole, niin miksi kieltää. Jos tommosesta asiasta kieltää saa olla kyl kokoajan sanomassa " ei saa"!!!!! Mun mielestä toi on nipottamista ja vouhotusta turhasta. Miksi lapsi ei saa olla lapsi? Sen ymmärrän että pitää kieltää jos asiasta on todellista vaaraa. Muistaahan sen itsekkin kuinka kivaa oli pomppia sängyllä lapsena. Siis mä en tajua...millä perusteella lapsenne ei saa hyppiä sohvalla?!? Miksi?!?
no meillä ei todellakaan hypitä sohvilla eikä mun sängyssäni.
liikuntaa kyllä saavat muuallakin, siihen yhtä sohvaa tarvita :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja loppu.:
Siis mä en tajua...millä perusteella lapsenne ei saa hyppiä sohvalla?!? Miksi?!?
Perhekahvilassa voi olla paljon väkeä, lattialla niitä ihan pieniäkin. Siksi juokseminen ja sohvalla pomppiminen voi olla aika vaarallista.
Peesi ja ap teki oikein. On aivan liikaa noita hälläväliämammoja joidet ernopetterit saa hyppiä missä vaan.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja loppu.:
siis miksi lapsi ei saa hyppiä sohvalla? Jos siitä ei suurempaa vaara ole, niin miksi kieltää. Jos tommosesta asiasta kieltää saa olla kyl kokoajan sanomassa " ei saa"!!!!! Mun mielestä toi on nipottamista ja vouhotusta turhasta. Miksi lapsi ei saa olla lapsi? Sen ymmärrän että pitää kieltää jos asiasta on todellista vaaraa. Muistaahan sen itsekkin kuinka kivaa oli pomppia sängyllä lapsena. Siis mä en tajua...millä perusteella lapsenne ei saa hyppiä sohvalla?!? Miksi?!?
no meillä ei todellakaan hypitä sohvilla eikä mun sängyssäni.
liikuntaa kyllä saavat muuallakin, siihen yhtä sohvaa tarvita :headwall:
lasten pitäisi joka päivä kaksi tuntia liikkua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja loppu.:
siis miksi lapsi ei saa hyppiä sohvalla? Jos siitä ei suurempaa vaara ole, niin miksi kieltää. Jos tommosesta asiasta kieltää saa olla kyl kokoajan sanomassa " ei saa"!!!!! Mun mielestä toi on nipottamista ja vouhotusta turhasta. Miksi lapsi ei saa olla lapsi? Sen ymmärrän että pitää kieltää jos asiasta on todellista vaaraa. Muistaahan sen itsekkin kuinka kivaa oli pomppia sängyllä lapsena. Siis mä en tajua...millä perusteella lapsenne ei saa hyppiä sohvalla?!? Miksi?!?
Ei oo vain kiva jos esim. menee jonnekkin kylään ja tyttö menee ensimmäisenä sohvalle hyppimään. Tyttö saa kotona kyllä juosta sisällä jos ei pikkusiskon ympärillä juokse, mutta sohvilla ja sängyillä ei hypitä.
 

Yhteistyössä