Toiminko oikein? (anoppiasiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anopista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ymmärrän ärsytyksesi ap. Miehesi pitäisi pystyä sanomaan asiasta äidillensä, ei ole sua kohtaan reilua tuommoinen. Miten usein anoppi on kyläilemässä ja käykö miten usein silloin, kun miehesikin olisi kotona?

[QUOTE="aapee";29787427]Oikeasti työssäkäyvä,normaali suomalainen! Meillä meni ekat 6-7 v tosi kivasti,sitten anoppi alkoi ´temppuilla´´. Varmaan vien hänen poikansa aikaa liikaa...[/QUOTE]

Meillä sama, olin huippu kun olin vain minä, ei lapsia. Sanoi heti lapsiuutisiin, että "miksi".

Sä olet kuitenkin sen pojan kanssa kimpassa että ehkäpä sieltä päin haluttas läheiset ja mutkattomat välit että voi vaikka pistäytyä pikaisesti ohi kulkiessa. Olet edelleen mielestäni nipo kun kerran kyseessä ei ole edes mikään hirviö-anoppi.

Mun mielestä ei ole mutkatonta moikkailla ohi pistäytyviä sukulaisia esimerkiksi silloin, kun mulla olisi mahdollisuus nukkua päiväunia, kun yöt on tässä vaiheessa aika lailla heräilyä ja valvomista. Olen mielummin nipo kuin väsynyt :)

Mun mielestä ei ole mutkatonta moikkailla ohi pistäytyviä sukulaisia esimerkiksi silloin, kun mulla olisi mahdollisuus nukkua päiväunia, kun yöt on tässä vaiheessa aika lailla heräilyä ja valvomista. Olen mielummin nipo kuin väsynyt :)

Voit varmaan avata suus ja kertoa että haluat nukkua, koska olet väsynyt. Tarte silti ilkeäksi heittäytyä. Voihan se mummo vaikka mennä vaunuttelemaan sitä vauvaa jotta saisit nukkua, ettei siitä välttämättä ole vaan haittaa.

[QUOTE="aapee";29787421]Siinäpä se seuraava ongelma onkin :O Mies ei koskaan,ei kinä,sano äidilleen vastaan!

Kun mies on töissä, minä teen niinkuin parhaaksi näen :D

Anopille ei olla kerrottu että olen raskaana (viikkoja 9 vasta),oksennan n.tunnin välein. En siis halua tämänkään takia yllärivieraita..[/QUOTE]

Se ongelman ydin taitaa olla tässä, että mies ei ole koskaan oppinut sanomaan omaa mielipidettään. Ja ei opi nytkään jos sinä laitat rajat hänen äidilleen. Silloin sinusta tulee syntipukki joka on anopin mielstä "vaike ja ikävä" ihminen joka on varastanut hänen poikansa. Ainut oikea ratkaisu olisi se että poika kasvattaa selkärangan ja laittaa rajat äidillee.
Tuo kylääntulo ilmoittamatta on eräänlaista vallankäyttöä jolla anoppi merkkaa että päättää teidän perheen asioista ja poika hiljaa asian hyväksyy.

[QUOTE="joo";29788176]Se ongelman ydin taitaa olla tässä, että mies ei ole koskaan oppinut sanomaan omaa mielipidettään. Ja ei opi nytkään jos sinä laitat rajat hänen äidilleen. Silloin sinusta tulee syntipukki joka on anopin mielstä "vaike ja ikävä" ihminen joka on varastanut hänen poikansa. Ainut oikea ratkaisu olisi se että poika kasvattaa selkärangan ja laittaa rajat äidillee.
Tuo kylääntulo ilmoittamatta on eräänlaista vallankäyttöä jolla anoppi merkkaa että päättää teidän perheen asioista ja poika hiljaa asian hyväksyy.[/QUOTE]

niin tai miehellä on selkäranka, mutta näkee vaimonsa käytöksen lapsellisena kiukutteluna ja vallalla mahtailuna, eikä halua puuttua siihen tai pahoittaa äitinsä mieltä näin lapsellisesta asiasta.

[QUOTE="joo";29788226]Uskon ettätässäkiteytyy se miten ja millasiksi tuollaiset miehet kasvatettu.[/QUOTE]

Sulla on se ihan yleinen asenne ettei miehellä saa olla mutkatonta ja läheistä suhdetta vanhempiinsa. Pitäs vaan asetella rajoja sen mukaan mitä akka sanoo.

Meillä ei onneksi oo tuollaisia yllätysvierailijoita, mutta turhapa tänne on ilmottamatta yrittääkään kun ovi on aina lukossa enkä avaa sitä ellen tiiä kuka on tulossa. Enkä kyllä tapojani muuttaisi vaikka oma äiti ottaisi tavakseen tehdä yllätysvierailuja.

no kyllä on ap oikeassa, anopin pakkokyläily on pyllystä.

Eli pidä vaan ovi lukossa äläkä avaa jos et tahdo. Jos kysellään perästä, niin sano ettette olleet kotona.

Mä joskus kun olen yksin kotona, en jaksa avata ovea lasten kavereille ja selittää niille (kelloa tajuamattomille) että x tulee kotiin klo 16 tai kolmen tunnin päästä.
Lyön vain läppärin kannen kiinni ja sukellan pöydän alle...

Tiesikö anoppi että olette kotona? Jos kyllä, niin aika törkeästi teit.

Ja toiseksi, tunkeillessaan koputtaako/soittaako ovikelloa, vai tuleeko vain sisään omilla avaimilla?

Itsekin tykkään, jos vierailusta ilmoitetaan etukäteen. Sitä en ymmärrä, miksi ei anoppi voi tulla lasten päiväunien aikana. Anoppi voisi auttaa siivoilussa ja hyvällä tuurilla anoppi olisi paikalla vielä lasten herättyö ja katsoisi lapsia, jotta saisin päikkärit nukuttua. Voisin myös vedellä hirsiä sohvalla, kun anoppi siivoaisi kyökissä, jos en jaksaisi lasten heräämiseen odottaa.

Sitä en ymmärrä, miksi ei anoppi voi tulla lasten päiväunien aikana.

Ei kaikki anopit siivoile toisten kotona - meillä menee niin päin, että minä autan naapurissa asuvaa anoppia siivouksessa :) Anoppi saattaa myös haluta seuraa. Itse olen tosi huono nukahtamaan, enkä varmaan edes saisi unta, jos meillä häirisi joku "vieras", vaikka anopistani pidänkin.

Moni piti törkeänä sitä, ettei anopille avata ovea, mutta itse sain sellaisen mielikuvan, että anopille on sanottu useaan kertaan ilmoittamatta tulemisesta, ja jos asialliset(?) pyynnöt ja toiveet ei tehoa, niin mitä sitten pitäisi tehdä - sietää vain? Jos avaa oven ja sanoo, että ollaan nyt menossa päiväunille, tyytyykö anoppi siihen ja lähtee, vai alkaako vaatia päästä sisään?

Meillä appivanhemmat asuvat naapurissa, ja oikeastaan lasten syntymästä asti on kaikille ollut itsestäänselvää, että päiväuniaika rauhoitetaan - siitä ei ole tarvinnut koskaan käydä keskustelua. Muuten ovat tervetulleita oikeastaan milloin vain. Osataan kyllä sanoa, jos on huono hetki, ja sielläkin päässä ymmärretään, jos ollaan juuri menossa vaikka kauppaan tai saunaan, että ei tarvitse loukkaantuua jos juuri silloin ei aleta keittämään heille kahvia ;)

Kiitoksia näkökulmista! :)
Mun puolesta anoppi saa olla poikansa kanssa vaikka 24/7. Mutta kun anoppi tunkee tänne silloin kun mies on töissä. Mulla on oikeasti ihan tarpeeksi näissä lapsissa.
Anoppia ei voi laittaa lasten kanssa minnekään (joku ehdotteli vaunuttelua), on kokeiltu ja epäonnistunut. Anoppi on liian huolimaton.

Anoppi käy noin 3 kertaa päivässä, vaikka asuu 20 km päässä.

Ei kaikki anopit siivoile toisten kotona - meillä menee niin päin, että minä autan naapurissa asuvaa anoppia siivouksessa :) Anoppi saattaa myös haluta seuraa. Itse olen tosi huono nukahtamaan, enkä varmaan edes saisi unta, jos meillä häirisi joku "vieras", vaikka anopistani pidänkin.

Moni piti törkeänä sitä, ettei anopille avata ovea, mutta itse sain sellaisen mielikuvan, että anopille on sanottu useaan kertaan ilmoittamatta tulemisesta, ja jos asialliset(?) pyynnöt ja toiveet ei tehoa, niin mitä sitten pitäisi tehdä - sietää vain? Jos avaa oven ja sanoo, että ollaan nyt menossa päiväunille, tyytyykö anoppi siihen ja lähtee, vai alkaako vaatia päästä sisään?

Meillä appivanhemmat asuvat naapurissa, ja oikeastaan lasten syntymästä asti on kaikille ollut itsestäänselvää, että päiväuniaika rauhoitetaan - siitä ei ole tarvinnut koskaan käydä keskustelua. Muuten ovat tervetulleita oikeastaan milloin vain. Osataan kyllä sanoa, jos on huono hetki, ja sielläkin päässä ymmärretään, jos ollaan juuri menossa vaikka kauppaan tai saunaan, että ei tarvitse loukkaantuua jos juuri silloin ei aleta keittämään heille kahvia ;)

Kerran tein niin että en aukaissut ovea.Hakkasi ovea 10 minuuttia,sitten meni seisomaan parin metrin päähän ja tuijotti ovea. Alkoi uudestaan hakata ovea. Pakko oli aukaista :/ Anoppi vaan totesi että hän arvasi että ollaan vielä nukkumassa (klo oli 9 aamulla,mutta meillä univelkaa vauvan kanssa).
Itsekästä minusta :(
Miehelle tunnustin tekoni,ja oli ihan ok asian kanssa. Jatkossakin pidetään terassin ovi lukossa.

[QUOTE="aapee";29788967]Kerran tein niin että en aukaissut ovea.Hakkasi ovea 10 minuuttia,sitten meni seisomaan parin metrin päähän ja tuijotti ovea. Alkoi uudestaan hakata ovea. Pakko oli aukaista :/ Anoppi vaan totesi että hän arvasi että ollaan vielä nukkumassa (klo oli 9 aamulla,mutta meillä univelkaa vauvan kanssa).
Miehelle tunnustin tekoni,ja oli ihan ok asian kanssa. Jatkossakin pidetään terassin ovi lukossa.[/QUOTE]

Oletko sä sanonut, kun olet avannut oven, että nyt ei voi tulla, ja käännyttänyt hänet takaisin kotiinsa, vai oletko ottanut anopin aina lopulta vierailulle?

Kuulostaa tosi rasittavalta. Ei aina tarvitse jaksaa olla sosiaalinen ja ottaa vieraita kotiin, vaikka miten olisivat sukua.

[QUOTE="aapee";29788967]Kerran tein niin että en aukaissut ovea.Hakkasi ovea 10 minuuttia,sitten meni seisomaan parin metrin päähän ja tuijotti ovea. Alkoi uudestaan hakata ovea. Pakko oli aukaista :/ Anoppi vaan totesi että hän arvasi että ollaan vielä nukkumassa (klo oli 9 aamulla,mutta meillä univelkaa vauvan kanssa).
Miehelle tunnustin tekoni,ja oli ihan ok asian kanssa. Jatkossakin pidetään terassin ovi lukossa.[/QUOTE]

Kotirauhan härintää. Rikollista stalkkausta. Ämmä kuriin heti.

Minusta toimit ihan oikein, jos ei tavallinen järkipuhe ole mennyt perille. Meillä ei ole lapsia, mutta inhoan yllätysvieraita, koska olen luonteeltani enemmän erakko ja oma rauha on minulle yksi tärkeimpiä asioita maailmassa. Olisin aivan helisemässä tuollaisen anopin kanssa - etenkin, kun olen niin kiltti, etten uskaltaisi tehdä asialle mitään. Marmattaisin vain mies-raukalle. Arvostan sitä, kun joku oikeasti pistää asialle stopin. Omia rajoja on oikeus suojella, ymmärsi muut sitä tai ei.

ap. teit ihan oikein! sina paatat kenet kylaan haluat paivalla ja mihin kellonaikaan. illat sovit miehen kanssa. anoppi ei niita maaraa. mut totta on et asia menee perille vasta kun miehes sen aidilleen sanoo. eika mitenkaan et ku tuo vaimo ei tykkaa et kayt vaan et meidan koti meidan perhe meidan saannot. ma tulisin hulluks jos joutuisin lukitsemaan ovet anopin takia. ja joo. valil joskus on ihan ok et ohimennessa poiketaan mut et joka paiva monta kertaa. ei. ei. ei. toi et tulee aamul 9hakkaan ovea et heraatte on ihan sairasta. ma olisin varmaan soittanu poliisin.

Yhteistyössä