Toimiko portsari väärin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja a.p.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

a.p.

Vieras
Tapauksesta on jo pari vuotta, mutta tuli mieleeni kun kuulin erään vastaavan jutun.

Olin baarissa, ja olimme kaverin kanssa laittaneet takit samaan narikkaan ja kaveri otti narikkalapun. Jossain vaiheessa iltaa eksyin kaveristani. Selvisi että hän on lähtenyt jollain kyydillä baarista. Päätin itsekin lähteä ja menin hakemaan takkiani. Kaverini takki oli yhä narikassa - ja lappu siis hänellä. Myöhemmin selvisi että hän ei ollut löytänyt lappuaan ja joutunut jättämään takin sinne, oli kumminkin päässyt autolla. No, minullekaan ei takkiani annettu koska minulla ei ollut narikkalappua, eikä rahaa vitosta että olisin sen ilman lappua sieltä saanut. Humalassa kun olin niin tyhmyydessäni aloin soittamaan suutani kun takkia ei heru. Niinpä minut laitettiin pihalle, pienessä topissa ja ulkona oli -35 astetta. Taksiin ei ollut varaa, ja vaihtoehdoksi jäi kävellä kotiin jonne oli n. 2km. Oli kyllä elämäni kauhein kävelymatka. Puhuin erään tutun kanssa puhelimessa koko ajan, koska pelkäsin että ihan oikeasti tuuperrun jonnekin ja palellun kuoliaaksi.. Kylmyys oli ihan hirvittävä. Kun olin kotona, kädet olivat niin kohmeessa etten saanut avainta pyöritettyä lukossa vaan jouduin herättämään muun perheen että tulevat aukaisemaan.

Olisiko poken pitänyt antaa takki, vai mitä vastaavissa tilanteissa tehdään? Olin toki itse humalassa ja varmaan käyttäydyin ärsyttävästi. Taksiinkin tietysti olisi hyvä varata rahaa, mutta sitä ei silloin vaan ollut, ja yleensä minulla olikin tapana kävellä tuo lyhyt matka kotiin, tosin aina takki päällä..

Poken ei pidä antaa takkia ilman narikkalappua. Sen takiahan se poke siellä on, että huolehtii asiakkaiden takit varkaiden ulottumattomiin ja pitää häiriköt poissa. Poke teki työtään eli huolehti takista ja nakkasi häiriköivän takinvaatijan ulos.

aika ihme et se olis takin antanut rahaa vastaan :O
mites se raha sen takin omistajan todistaa????????
mä olen aina takkini saanut ilman lappua kun osannut sen kuvailla ja joskus muistanut jopa mitä on taskuissa!

Joo, poke ei saa antaa takkia ilman lappua.

Ei, poke ei saa heittää humalaista ihmistä ilman vaatteita -35 asteen pakkaseen. Olis kehoittanut sua jäämään odottamaan viimeiseksi. Jos sä käyttäydyit huonosti ja soitit suutasi, olis pitänyt kutsua poliisi sut noutaan. Poliisi ei olis vienyt sua kotiin vaan putkaan.

Jos sä olisit tuupertunut ja paleltunut kuoliaaksi, olis poke saanut syytteen.

Niin, olisihan siellä voinut odotella loppuun asti. Itsekin olen joo joskus saanut taki kun olen kuvaillut sitä, mutta nyt sekään ei auttanut.

Unohtui mainita, että tämä on pieni paikkakunta ja poket kyllä tietää minutkin ainakin etunimeltä, ulkonäöltä puhumattakaan.

aika ihme et se olis takin antanut rahaa vastaan :O
mites se raha sen takin omistajan todistaa????????
mä olen aina takkini saanut ilman lappua kun osannut sen kuvailla ja joskus muistanut jopa mitä on taskuissa!

Ihan totta, muuten! Mitä se raha siinä auttaa tunnistamaan henkilöllisyyden? Ja tuo 5 euroa on kyllä aika paljon narikkamaksua, eli olis halunnut ylimääräistä tippiä. Törkeää.

Mäkin olen muuten saanut takkini juuri noin, että olen kuvaillut sen, kertonut, minkä väriset käsineet löytyy taskusta ja millainen huivi hihasta.

Järjenkäyttö sallittua, myös pokeille! (Ai niin mut ku eihän niillä ikävä kyllä monesti sitä järkeä paljon ole...)

Vielä lisäys, että odotteliin jonkin aikaa oven ulkopuolella ja vaadin että olisin päässyt sisään hakemaan takkiani. Kello oli jo niin paljon että väkeä tuli koko ajan paljon ulos. Mutta ei, en päässyt enää sisään.

ei se varmaan sinänsä väärin tehnyt kun ei takkia antanut, mutta onhan tuo heitteillejättöä. olisin varmaan soittanut poliisille... siis jos en todella muuta keinoa olisi löytänyt millä kotiin olisi päässyt. onhan tuossa aikamoinen hypotermian paikka.

Kertomalla takista jotain sellaista jonka omistaja vain tietää, mitä taskussa tai jotain muuta erikoista sen sisältä.
Väärin teki lähettämällä sinut pihalle ilman lämpimiä vaatteita. Olisit voinut juovuksissa paleltua kuoliaaksi. Vastuu olisi ollut ovimiehen, mutta tuskin hän siitä kovin kummoisia rangaistuksia olisi saanut, jos ei olisi ollut todistajia. Olisi vain tyynesti sanonut, että itsepähän se pakkaseen lähti. Outo paikka kun lähtiessä pitää maksaa, en ole tuollaiseen törmännyt.

mä oisin soittanu poliisit paikanpäälle ja itkeny niille et poke heitti toppi päällä pakkaseen eikä päästä sisälle eikä anna takkia. ois varmaa saanu ees kyydin lämpöseen tai sen takin.

poke teki väärin kun heitti sut kylmään,se on heitteillejättö. nyt on kyllä enää myöhästä valittaa,kun on aikaa kulunu parivuotta.

no periaatteessa poket eivät anna ilman lappua sitä takkia kun ei voida olla varmoja onko oikeasti juuri sen henkilön takki/laukku
myöskin osa porukasta harrastaa tuota että mennään ilman takkia baariin jotta ei tarvitsis maksaa narikkaa/sisäänpääsy maksua (kysyttäessä sanotaan et on jo maksettu ja narikka lappu on kaverilla jne) ja kun sitten lähdönaika koittaa niin havaitaan ulkona olevan niin kylmä että takki olis kiva, ja koitetaan saada jonkun muun takki.
tietenkään ei ole oikein laittaa ihmistä kävelemään kotiin topissa, mutta päänaukomisella se ulosheitto on yleensä lopputulos..

Tuohan on heitteillejättö. Poke ei saa tehdä noin. Nosta syyte pokea vastaan. Ihan sama oletko soittanut suutasi vai et. Minäkin olen tehnyt samanlaisessa tilanteessa niin ja sain hyvät korvaukset oikeudessa. Onhan sinulla joku todistaja asialle?

Alkuperäinen kirjoittaja teeppä kuule;22522933:
Tuohan on heitteillejättö. Poke ei saa tehdä noin. Nosta syyte pokea vastaan. Ihan sama oletko soittanut suutasi vai et. Minäkin olen tehnyt samanlaisessa tilanteessa niin ja sain hyvät korvaukset oikeudessa. Onhan sinulla joku todistaja asialle?

Oho, en huomannut tuota että aikaa on kulunut noin paljon joten nyt on varmaan myöhäistä nostaa syytettä. En tiesä mikä se aika on milloin voi vielä sen tehdä. Kokeilla aina voit ja kannataakin. Tuollaisista pokeista ei koskaan tiedä mitä tekevät.

[QUOTE="Rouva";22522889]Totta tämäkin. Mä inhoon ihmisiä, jotka alkaa kännissä reuhaan. Ja poket näkee näitä PALJON. Voi olla aika lyhyt toleranssi näihin, vaikkei saisikaan olla.[/QUOTE]

pinna on noin lyhyt niin on väärässä ammatissa. Mutta monet portsarit on ihan väärän ammatin itselleen valinnut. luulevat että pelkät lihakset tekee poken ja kopassa ei tarvitse olla mitään. Se kun on juuri toiste päin.

Silloin kun asia oli tuore, mietin että otan yhteyttä baariin ja pyydän jotain selvitystä. Mutta asia kumminkin jäi koska itse tiesin myös vittuilleeni. Ja en minä mitään enää näinkin pitkän ajan kuluttua viitsi. Oli siinä ulkopuolella ihmisiä jotka myös ihmettelivät juttua. Siis kun siinä ulkopuolella pyysin päästä sisään hakemaan takkiani.

En tiedä miksen odottanut että takkini olisi viimeisenä, en kai humalaltani tajunnut. Ulkona tosiaan huomasin että miten kylmä oikeasti onkaan ja siksi yritin päästä takaisin sisään, edes eteiseen, että olisin voinut siitä yrittää jotain kyytiä hommata.

Takkini hain seuraavana päivänä sitten kaverin kanssa, jonka takki myös siis oli siellä..

pinna on noin lyhyt niin on väärässä ammatissa. Mutta monet portsarit on ihan väärän ammatin itselleen valinnut. luulevat että pelkät lihakset tekee poken ja kopassa ei tarvitse olla mitään. Se kun on juuri toiste päin.

Niinpä. Tuolla kys. paikassa on pääsääntöisesti mukavat ja tutut portsarit, mutta sitten on pari sellaista jotka taitavat olla väärässä ammatissa. Jo sisälle tullessa nämä pari pokea vaikuttavat erittäin tympääntyneiltä työhönsä. Muut ovat sitten todella mukavia, on kiva tulla baariin kun saa iloisen tervehdyksen jne. Eihän se pakko ole mukava olla, mutta kyllä se tuo hyvää mieltä.

Mä en ymmärrä miten se raha ois sitä muuttanut?
Kyllähän sulle ois takki pitänyt antaa,tai jos kävit uhkaavaksi niin soittaa kytät.
Ihminen kel ei oo narikkaa,jää yleensä odottamaan et vain oam takki on jälellä.

Ja juu,poke teki väärin.

Yhteistyössä