Toimiko opettaja teidän milestä oikein?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Helmi S:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Karmea opettaja. Minun mielestäni pitäisi saada fudut. Soita rehtorille ja valita ja jos ei tepsi, kirjoita paikallislehteen.

Just. Ettet nyt hieman ylireagoi...

Jospa pointti oli se, että tosi hyvin menny kokeet jos huonoin on 8-. Nythän ei taas tiedä siitä tilanteesta mitään. Aluksi kuulosti vähän pahalta kyllä.

Juu, totta kai ylireagoin... =) Eihän opettaja ole tuossa tapauksessa muutakuin ylimielinen ja ilkeä.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On selkeästi keskustelun paikka, muttei sentään potkujen.

Jaa, mun mielestä osa opettajista on sadisteja, jotka ei sovellu ammattiinsa. Semmosien kuuluu saada potkut.

ihan samaa mieltä rukoilijasirkan kanssa. Opettajan pitää pystyä säilyttämään ammattitaitonsa. Noita sadisteja ja kypsymättömiä ihmisiä on sitäpaitsi niin monessa muussakin virassa, että oikein ihmettelen. Ainakin opettajan pitää pyytää luokan edessä julkisesti anteeksi ja samalla myöntää toimineensa väärin.

Mjoo, aikoinaan koulussa englanninopettaja teki sitä että ilmoitti koko luokalle kumpi voitti "parhaimman koenumeron" kisan, minä vai "Hannu". Yleensä tasatilanne, joskus toinen voitti joskus ei. Minusta tuo oli lähinnä ärsyttävää ja varmasti harmitti niitä joilla numero oli sitä 5-6 luokkaa. Kukaan muu opettaja ei ole samaa tehnyt, missään, on jakanut aakkosjärjestyksessä tai palauttamisjärjestyksessä kokeet.

Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Ihan perusjuttu: negatiivinen palaute kahdenkesken, positiivinen julkisesti.

Asian voi myös "piilottaa", meillä eräs opettaja laittoi aina kokeet järjestykseen parhaista aloittaen, kiitettävät sanottiin ääneen. Se joka viimeisenä sai kokeensa oli siis saanut huonoimman numeron.

Musta tuokaan ei ole hyvä tapa. Itse jaan kokeet ym. aina aakkosjärjestyksessä.

vieras ei ymmärtääkseni tarkoittanut että on hyvä tapa, vaan totesi asian miten voi olla. Ikäänkuin piilokiusaamista

No ei kuullosta tietenkään mitenkään hyvältä tavalta, varsinkin jos se tosiaan on opettajan tapa aina. Usein kun ne samat tietyt ovat siellä hänätäpäässä vähän aineessa kuin aineessa (ei tietystikään aina!!).

Itse sanon usein luokan parhaimman tuloksen ääneen. Tällöin saan nostettua sellaisiakin oppilaita esiin, jotka eivät esim. liikunnassa pärjää. On mukava kuulla oma nimensä positiivisessa hengessä :)

Oon kyllä huomannut, että kaverisuosio ym. ei todellakaan perustu koulussa pärjäämiselle. Siihen vaikuttavat täysin muut asiat. Tällä en nyt todellakaan yritä puolustella ap:n lapsen opettajan käytöstä. Lohdutuksen sanoiksi vaan niille, joiden lapset eivät niin huipputuloksia kokeista saa... :)

Alkuperäinen kirjoittaja ope itsekin:
No ei kuullosta tietenkään mitenkään hyvältä tavalta, varsinkin jos se tosiaan on opettajan tapa aina. Usein kun ne samat tietyt ovat siellä hänätäpäässä vähän aineessa kuin aineessa (ei tietystikään aina!!).

Itse sanon usein luokan parhaimman tuloksen ääneen. Tällöin saan nostettua sellaisiakin oppilaita esiin, jotka eivät esim. liikunnassa pärjää. On mukava kuulla oma nimensä positiivisessa hengessä :)

Oon kyllä huomannut, että kaverisuosio ym. ei todellakaan perustu koulussa pärjäämiselle. Siihen vaikuttavat täysin muut asiat. Tällä en nyt todellakaan yritä puolustella ap:n lapsen opettajan käytöstä. Lohdutuksen sanoiksi vaan niille, joiden lapset eivät niin huipputuloksia kokeista saa... :)

Entä, mitä luulet, onko mukavaa olla sitten se oppilas, jonka nimeä ei mainita koskaan missään positiivisessa hengessä, jos opettaja sanoo parhaan tuloksen ääneen?

Entä, mitä luulet, onko mukavaa olla sitten se oppilas, jonka nimeä ei mainita koskaan missään positiivisessa hengessä, jos opettaja sanoo parhaan tuloksen ääneen?[/quote]

Meinaatko että ei ole pelisilmää? Ei ihan kannata idiootteina opettajia pitää. Kyllä mulla ainakin on ihan hyvää tahtoa kaikkia oppilaita kohtaan, eikä tässä nyt tarkoituksena ole lyntätä itsetuntoja maanrakoon. Usko pois, hyvä mielessä... :)

Varmaan tiesit, ettei niitä numeroita saa ilman lasten suostumusta kertoa? Meitä sitoo aika monet velvollisuudet ja vaitiolovelvollisuus lienee yksi merkittävin.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Ihan perusjuttu: negatiivinen palaute kahdenkesken, positiivinen julkisesti.

Tää on kyllä totta.

Mainittakoon silti, että itse olin ala-asteella todella ujo ja hiljainen (ja hyvä koulussa), ja mua ahdisti ihan hirveästi, kun opettaja kertoi koko luokan edessä kuka on saanut parhaimman numeron kokeesta. Siinä oli luokkatovereilla hetkeksi aikaa kettuilun aihetta.

Alkuperäinen kirjoittaja ope minäkin:

Varmaan tiesit, ettei niitä numeroita saa ilman lasten suostumusta kertoa? Meitä sitoo aika monet velvollisuudet ja vaitiolovelvollisuus lienee yksi merkittävin.

Juu tiedän kyllä. En mitään numeroita ole ääneen sanonutkaan, vaan että esim. Tänään parhaimmat pisteet sai Pipsa. Ei se nyt mun mielestä niin kauhean pahalta kuullosta. Ja kuten tiedät, niin oppilaantuntemuksellahan tässä aika pitkälle pelataan.

Yhteistyössä