Toimiiko se Vanish-tahranpoistoaine oikeasti?

05.09.2009
158
0
16
Käytän tällä hetkellä Mr. Beckmann-tahranpistoainetta. Se on tosi tehokasta, mutta työlästä kun sitä pitää laittaa joka tahraan, ja niitähän on tunnetusti lasten vaatteissa paaaaljon. Tai ainakin meillä.

Nyt en tiedä uskaltaisko kokeilla tota Vanishia. Kun jos se ei toimikaan, niin niitä tahroja ei yleensä saa enää toisessa pesussa pois. Pitäiskö luottaa pinkkiin? :D

Toimii! Lähes kaikki tahranpoistoaineet on kokeiltu ja vanish on ollut paras sappisaippuan lisäksi. Niistä kahdesta en enää luovu. Vanish toimii jöötimpiin tahroihin. Ja jos ostaa jauheena, voi tehdä itse vahvan seoksen joka varmasti toimii. Ja siitä riittää paremmin jos tahraisia vaatteita on paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti08:
Laitatteko tuota tahranpoistoaineen pesukoneeseen vai liotatteko pyykin eka sillä aineella ja sitten normi pesu?

Musta se ei oikein toimi että laittaa koneeseen. Itse teen sen seoksen ja kaadan tahralle tai sitten spreijaan pullosta. Annan vaikuttaa ja laitat kuteet koneeseen ja ohjelman päälle. Joskus saatan laittaa mitallisen pesuaineen joukkoon. Mutta ei sellaisenaan musta niitä tahroja poista.

Käytän myös Vanishia, jauheena ja liuoksena.
Paitsi että, yksi kerta kun tein itse jauheesta kunnon tahman ja laitoin sen sinisen paidan päälle, tahrakohtaan ja annoin vaikutta n.20 min, laitoin koneeseen ja kun paita tuli, oli siitä tahrakohdasta tahra täysin poissa, mutta oli myös värikin! :D sen jälkeen olen toiminut vanhan kaavan mukaan, kastelen tahrakohdan ensin, hieron liuosta tai jauhemössöä, laitan joko likoomaan aineeseen ennen konetta, riippuen tahrasta, tai laitan suoraan koneeseen vanishin sekaan ja avot. Lähtee mustikat ja puolukat oikeinkin hyvin.

Vaikka itse olen kokeillut jauheena, omatekoisena tahnana jne, niin ei sitä kyllä voi kehua ... :/ Esim banaani ei lähde ollenkaan ...

Ihan ot, mutta mistä sappisaippuaa saa?

Itse olen laittanut sitä jauhetta pesukoneeseen eikä se kyllä ole poistanut tahroja. Mutta ne tahrat mitä yritin poistaa ovat pojan takin selkäpuolella, mopolla kun ajaa niin roiskuu kuraa ja varmaan siinä on öljyäkin. Ne eivät ainakaan yhtään lähteneet pois mutta tuskin lähtevät millään muullakaan tahranpoistoaineella. Pitääkin kokeilla laittaa sitä ainetta suoraan siihen takkiin ja antaa vaikuttaa jonkin aikaa.

Yhteistyössä