Toimiiko mieheni mielestänne oikein?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Miehellä on töistä 4pvä lomaa, ja hän ilmoitti käyttävänsä lomapäivät harrastuksensa parissa. Käytännössä on siis joka päivä harrastamassa tuonne klo 16 saakka. Onko tuo mielestänne reilua?

Meillä on 2v ja 2kk ikäiset lapset, joiden kanssa minä olen kotona. Vauva on huono nukkumaan, joten minusta olisi reilua, että mies olisi kotona auttamassa. Hän perustelee asiaa sillä, että minulle on ihan sama onko hän harrastamassa vai töissä.

Sanot sille, että ei ole ihan sama. Ja jos mahdollista saada lapsille vaikka hoitaja muutamaksikin tunniksi, niin teette yhdessä jotain.

Mistä hän on saanut käsityksen että sulle ihan sama?

Aika itsekäs mies sulla. En sano että toimisi VÄÄRIN, mutta itsekkäästi... Mä sanoisin että 2 päivää harrastaa ja 2 päivää on kotona. Ja jos ei suostuisi niin sitten lähtisin vaikka väkisin aamusta shoppaamaan 8 tunniksi ja jättäisin lapset miehen vastuulle...

Ihan samalla mies tarkoittaa sitä, että yksinhän minä lasten kanssa olisin päivät, jos hän olisi töissä, joten toki hän saa lomansa käyttää omiin menoihinsa. Tuo ihminen on niin hyvä syyllistämään minua.. :/ Minulle tuli jo olo, että mä olen aivan kohtuuton, kun minusta ei ole reilua että hän käyttää aikansa omiin menoihinsa.

on kyllä vähän julmaa ja ajattelematonta sua kohtaan.. :( koska lomapäivät/lomat on kuite yleensä.. perheenkeskeistä aikaa ?
ettekö pääse sopuratkaisuun ? 2 sen omille ja 2 lapsille ja sulle ?

No ei mun mies ainakaan toimisi noin. Täytyy olla kanttia ottaa asia puheeksi. Usein miehillä ei ole aavistustakaan, miten vaativaa pienten lasten 24/7 hoitaminen on! =(

Tosi itsekästä mieheltäsi. Luulisi, että haluaisi vapaillaan viettää aikaa sinun ja lastenne kanssa. Ja ehkä hoitaisi lapsia normaalia enemmän, että sinä saisit levätä, sinullahan ei noita vapaita ole.

minä en saa miestä pysymään kotona lapsen kanssa, iltaisin sillä on omat menot ja myös viikonloppuisin, joten täällä sitä vaan kotona ollaan kaksin lapsen kanssa kun en ole töissä. eli kyllä näitä itsekkäitä löytyy, huoh.

Miettikääs asiaa omalta kohdaltanne. Olette itse töissä ja miehenne olisi kotona. Ah, sinulla odotettu loma, olet suunnitellut siihen omia juttujasi, joita ei ehdi lyhyinä vapaapäivinä tehdä koska olette auttamassa miestä lasten kanssa. Mutta nyt koittaa loma ja...
Miten on?

Toki tämäkin asia neuvoteltavissa eli kumpikin joustaa ja tulee toinen toistaan vastaan, aikuisia ihmisiä kuitenkin?

Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Miettikääs asiaa omalta kohdaltanne. Olette itse töissä ja miehenne olisi kotona. Ah, sinulla odotettu loma, olet suunnitellut siihen omia juttujasi, joita ei ehdi lyhyinä vapaapäivinä tehdä koska olette auttamassa miestä lasten kanssa. Mutta nyt koittaa loma ja...
Miten on?

Toki tämäkin asia neuvoteltavissa eli kumpikin joustaa ja tulee toinen toistaan vastaan, aikuisia ihmisiä kuitenkin?

Peesi.

Miten on?

Ah, milloin kotiäiti saa sen lomansa? :headwall:
Jos olis näin päin niin tekisin yhtenä päivänä jotain ja 3 päivää olisin peheeni kanssa..tosin luulenpa et kaikki päivät tulis oltu koko perheenä yhdessä jossain.

Siinäpä se, kotiäiti kun ei tarvitse sitä lomaa... heh, ei ennenkuin mies itse on kokenut itse kotiäitiyden. Silloin mies alkaa ymmärtämään mitä se kotonaolo on kun hoitaa itse alle kouluikäisiä vaikkapa vuoden.
Tosin silloin mies ottaa ja vain lähtee kun vaimo saapuu töistä joten eiköhän meidän naistenkin pitäisi vain ottaa ja lahteä kun mies tulee töistä?

Miten on?

Ja millon ap sitten saa pitää sen 4päivän lomansa?

Ihmettelen hyvin paljon ap:n miestä miksi ei halua viettää lomaansa perheen kanssa, vaan mieluummin harrastuksen?

Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Miten on?

Ah, milloin kotiäiti saa sen lomansa? :headwall:
Jos olis näin päin niin tekisin yhtenä päivänä jotain ja 3 päivää olisin peheeni kanssa..tosin luulenpa et kaikki päivät tulis oltu koko perheenä yhdessä jossain.

Juurihan tuo "äiti neljälle" kirjoitti ihan selkosuomella, että miten asian aikuiset ihmiset hoitavat keskenään.

En minäkään voi vaatia mieheltäni että käyttää 100% kaikesta vapaa-ajastaan minun/lasten kanssa. Johan siinä tulisi hulluksi molemmat, kun ei saisi hetken rauhaa toiselta. Kun ymmärtää myös miehen tarpeita ja kunnioittaa myös niitä, voipi saada sen loman myös itselleen jonain päivänä. Kyllä lomat ym. pitäisi keskustella ja sopia asioista niin kauan että molemmat osapuolet tyytyväisiä eli kompromissit

lähtisin itse JOKAISENA päivänä omiin menoihin ja tulisi vasta illalla. Tai ainakin sen syöttävälin olisin jos rintalapsi vielä. Oikeasti ei auta varmaan puhua, vain teoilla voit osoittaa mitä se on..

Yhteistyössä