"Toimeentulotuki on kuin katiska, johon liian moni jää loukkuun – hallitus uudistaa sosiaaliturvajärjestelmää selkeämmäksi ja työhön kannustavammaksi"

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
En minä naisten kehoja ja ikää pilkkaa vaan kehun ja ylistän. Se, etteivät nuo kehutut ole sinun ikäisiäsi tai saman muotoisia kuin sinä, ei ole sinun pilkkaamistasi muualla kuin katkeroituneissa ajatuksissasi.
Koko ajanhan sinä täällä pilkkaat naisia, jotka eivät osu tuohon tsainatyttö-muottiin. Kuulemma suomalaiset naiset ovat lahnoja ja siiderivalaita. Antaisit vain naisten olla naisia, mitä se sun munia kutkuttaa, minkä näköisiä muut on?

vierailija
Koko ajanhan sinä täällä pilkkaat naisia, jotka eivät osu tuohon tsainatyttö-muottiin. Kuulemma suomalaiset naiset ovat lahnoja ja siiderivalaita. Antaisit vain naisten olla naisia, mitä se sun munia kutkuttaa, minkä näköisiä muut on?
Kiitos osuvasta viestistäsi!
Lisään listaasti ikääntyneiden naisten halveksunnan.
Töitä kaikkien pitäisi Omppu-sedän mielestä tehdä 70-vuotiaaksi. Eikö itsestään hyvää huolta pitäminen ole myös työtä? Kun elää hyvää elämää, ei kuormita sotealaa.

vierailija
Ei mua ole kukaan koskaan neuvonut hakemaan mitään tukia. Ehkä olen väärän värinen?
Voi olla että sulta jää sitten paljonkin saamatta. Itse neuvoin jokin aika sitten esim. sukulaista hakemaan eläkettä omaishoitajuudesta kertyneistä tuloista jota hän oli tehnyt eläkkeelle jäämisensä jälkeen. Ei siitä montaa euroa kertynyt mutta kuitenkin.

vierailija
En minä naisten kehoja ja ikää pilkkaa vaan kehun ja ylistän. Se, etteivät nuo kehutut ole sinun ikäisiäsi tai saman muotoisia kuin sinä, ei ole sinun pilkkaamistasi muualla kuin katkeroituneissa ajatuksissasi.

Keholtaan ja iältään sopiva hoitaja odottelee Johnnyn eläköitymistä

Mutta nyt kun heitit haasteen, pitänee tavoitella palstailua siihen asti, kun olen Trumpin ikäinen (78 vuotta).
Onkohan palsta silloin vielä olemassa
No minä osun tuohon muottiin, ja pidän tekstejäsi ja kuviasi silti loukkaavina.

Fm

Lahnoista olen joskus vihjaillut, mutta silloin ei ole kysymys muodosta vaan käyttäytymisestä.
Linkkaa ensimmäinenkin viesti, jossa nimitän naisia siiderivalaaksi. Sellaista ei ole, tekeekö sinun nyt mieli pyytää anteeksi?

No minä osun tuohon muottiin, ja pidän tekstejäsi ja kuviasi silti loukkaavina.

Fm
Harmi, jos noin on, koska et ole sieltä tyhmimmästä päästä. Tosin ei sinun loukaantumisesi mitenkään vaikuta minun mielipiteisiini.

Euroopan unionin tuomioistuimen mukaan sananvapaus koskee myös sellaisia tietoja ja ajatuksia, jotka loukkaavat, järkyttävät tai häiritsevät

Viimeksi muokattu:
vierailija
Harmi, jos noin on, koska et ole sieltä tyhmimmästä päästä. Tosin ei sinun loukaantumisesi mitenkään vaikuta minun mielipiteisiini.

Euroopan unionin tuomioistuimen mukaan sananvapaus koskee myös sellaisia tietoja ja ajatuksia, jotka loukkaavat, järkyttävät tai häiritsevät
En yritä vaikuttaa kenenkään mielipiteeseen. Sanoin vain, että ilmaisusi voi loukata, vaikka ei olisikaan sanomasi mukaan erilainen ihminen, kuin jakamissasi kuvissa.

vierailija
En yritä vaikuttaa kenenkään mielipiteeseen. Sanoin vain, että ilmaisusi voi loukata, vaikka ei olisikaan sanomasi mukaan erilainen ihminen, kuin jakamissasi kuvissa.
Mitä mieltä Omppu-setä mahtaa olla, jos linkittäisin nuorten, aasialaisten poikien ja nuorten miesten kuvia vuosikymmeniä tällä palstalla. Joka kerta, kun hän avaisi jonkun ketjun, hänen silmille hyppäisi vähäpukeinen mies/poikaoletettu.
Joku pakonomainen tarve sellaiseen linkittelyyn olisi. Liekö Suomessa yhtäkään terapeuttia, joka on erikoistunut sairaan kuvalinkitysongelman ratkaisemiseen.
En selaa törkysivuja, joten ainakin yksi ongelma elämässäni loistaa poissaolollaan.
Kun ensimmäisen kerran avasin tämän palstan joulukuussa 2020 luulin, että tämä on hyvän mielen perhepalsta.
Aamun uutisissa uutisoitiin Helsingin Alepan postiautomaatista, johon oli jäänyt jumiin pieni lapsi. Lukemani juttu ahdistaa vieläkin.
Eikö olisi jo korkea aika palauttaa tämä palsta sen oikeaan ja varsinaiseen tarkoitukseen palvelemaan perheiden arkisissa asioissa? Ei kaikilla lukijoilla ja kirjoittajilla ole intoa ja tarvetta lukea niin paljon uutisia kuin minulla.
Muistan hyvin millaista elämäni oli ruuhkavuosina. Nykyään minulla on aikaa palata muistoissani vuosikymmeneen, josta en enää muista kuin palasia.
Huomenna ex-ministeri Elisabeth Rehn juhlii syntymäpäiviään. Hän sanoi haastattelussa, että naisten tasa-arvo on mennyt huonompaan suuntaan. Meitä naisia tosiaan moukaroidaan joka suunnalta, ja some on yksi pahimmista taistelutantereista.
Puolustan aina pinteessä olevia naisia kuten Helena Koivua. Suomalaiset miehet ovat uskomattoman julmia naisille. Niin minullekin on oltu ja ollaan vieläkin.
Suuni on yritetty tukkia monen kirjoittajan voimin tällä palstalla.
Siitä asiasta ovat todisteena monet minulle perustetut herjaketjut.

Totta kai mista tahansa mielipiteestä voi joku loukkaantua. Se kuitenkin kertoo enemmän loukkaantujasta kuin mielipiteen ilmaisijasta.
Onnittelut, jos muistutat kuvieni naisia. (y)Jos tuohon kuukuvat myös aasialaiset piirteet, lämpimät onnittelut ja halaus. 🤗

Mitä mieltä Omppu-setä mahtaa olla, jos linkittäisin nuorten, aasialaisten poikien ja nuorten miesten kuvia vuosikymmeniä tällä palstalla. Joka kerta, kun hän avaisi jonkun ketjun, hänen silmille hyppäisi vähäpukeinen mies/poikaoletettu.
Joku pakonomainen tarve sellaiseen linkittelyyn olisi. Liekö Suomessa yhtäkään terapeuttia, joka on erikoistunut sairaan kuvalinkitysongelman ratkaisemiseen.
En selaa törkysivuja, joten ainakin yksi ongelma elämässäni loistaa poissaolollaan.
Kun ensimmäisen kerran avasin tämän palstan joulukuussa 2020 luulin, että tämä on hyvän mielen perhepalsta.
Aamun uutisissa uutisoitiin Helsingin Alepan postiautomaatista, johon oli jäänyt jumiin pieni lapsi. Lukemani juttu ahdistaa vieläkin.
Eikö olisi jo korkea aika palauttaa tämä palsta sen oikeaan ja varsinaiseen tarkoitukseen palvelemaan perheiden arkisissa asioissa? Ei kaikilla lukijoilla ja kirjoittajilla ole intoa ja tarvetta lukea niin paljon uutisia kuin minulla.
Muistan hyvin millaista elämäni oli ruuhkavuosina. Nykyään minulla on aikaa palata muistoissani vuosikymmeneen, josta en enää muista kuin palasia.
Huomenna ex-ministeri Elisabeth Rehn juhlii syntymäpäiviään. Hän sanoi haastattelussa, että naisten tasa-arvo on mennyt huonompaan suuntaan. Meitä naisia tosiaan moukaroidaan joka suunnalta, ja some on yksi pahimmista taistelutantereista.
Puolustan aina pinteessä olevia naisia kuten Helena Koivua. Suomalaiset miehet ovat uskomattoman julmia naisille. Niin minullekin on oltu ja ollaan vieläkin.
Anna, olisin tuosta iloinen. Se näet pakottaisi sinut rekisteröitymään ja viestisi olisivat aina tunnistettavissa vierailijajoukon keskeltä. Eivätkä nuo kuvat minua häiritsisi, miksi häiritsisivät?

vierailija
Eräs usein siteerattu tutkimus on vuodelta 2015 (Kasumovic & Kuznekoff), jossa tutkittiin pelaajien käyttäytymistä Xbox Live -alustalla. Siinä havaittiin, että miehet suhtautuivat eri tavoin nais- ja miespelaajiin: miehet, joilla oli alempi taso pelissä, saattoivat käyttäytyä vihamielisemmin naisia kohtaan. Tutkijat tulkitsivat tämän johtuvan uhatusta asemasta — eli siitä, että he kokivat naispelaajan olevan uhka heidän statukselleen.

Uskon tuon pätevän muillakin elämän alueilla. Jos pitää olla parempi, kuin joku toinen - ei ole saavuttanut elämässään omasta mielestä tarpeeksi - hyökkää heikompana kokemaansa kohdetta kohtaan. (Naiset, lapset ja koiranpennut).
Tuo on mielestäni mielenkiintoista, mitä meistä molemmista sanotaan tällä palstalla -me puhumme ja ilmaisemme mielipiteemme. Emme puhu tarpeeksi "yleisellä tasolla". Olemme molemmat "riidankylväjiä". Minusta tuo on hyvin epäkohteliasta. Olisivat edes keksineet meille omat synnit.

Fm

vierailija
Totta kai mista tahansa mielipiteestä voi joku loukkaantua. Se kuitenkin kertoo enemmän loukkaantujasta kuin mielipiteen ilmaisijasta.
Onnittelut, jos muistutat kuvieni naisia. Jos tuohon kuukuvat myös aasialaiset piirteet, lämpimät onnittelut ja halaus.
En koe kuviasi mielipiteenä. Toki siellä voi sellainen taustalla olla. Eivätkä kuvien kohteetkaan ole loukkaavia muuten, kuin usein esineellistäviä. Se, että jaat niitä (suhteellisen jatkuvasti) ilman kontekstia, on loukkaavaa ja esineelistävää.
Samoin olisi loukkaavaa mikä tahansa muu spämmääminen jokaiseen kukkaistutusketjuun, mitä täällä nyt on.
Nyt olet tosin alkanut myös parjata vanhempia ja muodokkaampia naisia ja sehän taitaa olla automaattisesti loukkaus. Loukkaaviakin mielipiteitä on olemassa.
..Ja jkun sulla on pakkopakko tunkea niitä joka paikkaan, niin sehän kertookin paljonkin susta.

vierailija
Eräs usein siteerattu tutkimus on vuodelta 2015 (Kasumovic & Kuznekoff), jossa tutkittiin pelaajien käyttäytymistä Xbox Live -alustalla. Siinä havaittiin, että miehet suhtautuivat eri tavoin nais- ja miespelaajiin: miehet, joilla oli alempi taso pelissä, saattoivat käyttäytyä vihamielisemmin naisia kohtaan. Tutkijat tulkitsivat tämän johtuvan uhatusta asemasta — eli siitä, että he kokivat naispelaajan olevan uhka heidän statukselleen.

Uskon tuon pätevän muillakin elämän alueilla. Jos pitää olla parempi, kuin joku toinen - ei ole saavuttanut elämässään omasta mielestä tarpeeksi - hyökkää heikompana kokemaansa kohdetta kohtaan. (Naiset, lapset ja koiranpennut).
Tuo on mielestäni mielenkiintoista, mitä meistä molemmista sanotaan tällä palstalla -me puhumme ja ilmaisemme mielipiteemme. Emme puhu tarpeeksi "yleisellä tasolla". Olemme molemmat "riidankylväjiä". Minusta tuo on hyvin epäkohteliasta. Olisivat edes keksineet meille omat synnit.

Fm
Kiitos mielenkiitoisesta tutkimuslainauksesta. Ehkä selitys löytyy pelimaailmasta.
Palasin taas tänään muistoissani 1990-luvulle katsomalla suosittua saippuasarjaa.
Amerikkalaisen saippuasarjan lopussa pikkupojat kiusasivat toisiaan. Molempien poikien vanhemmilla on hyvin sotkuiset menneisyydet parisuhdemaailmassa. Toisen pojan äiti on ollut naimisissa pojan isän ja sittemmin isän pojan kanssa. Poika on iäkkään isänsä lapsi, ja asuu perheessä, jossa hänen velipuoli on isän roolissa.
Pakitin sitten episodin taaksepäin, jossa vietetään häitä.
Ehkä keskityn jatkossa tähän hetkeen, ja elän tämä armon vuotta 2025 jalat tiukasti maan kamaralla.
Olen aina ollut hyvin sisukas, itsenäinen ja omillaan toimeentuleva nainen.
Urheilijaveljeni aikoinaan neuvoi, että älä sotkeennu lillukanvarsiin.
Yritän noudattaa hänen neuvoa Vaihtelevalla menestyksellä.
En lähde Stockmannin Hulluille päiville, en hae kaupasta herkkuja. Yritän vähentää uutisten ja ajankohtaisasioiden seurantaa. En härnää palstan persuja.
Yritän selvitä parhaan taitoni mukaan ilman allergialääkkeitä siitepölykaudesta. Pärskin ja aivastelen melko usein.
Jos noudattaisin Omppu-sedän neuvoa, olisin parhaillaan töissä tai vapaaehtoistyössä.
Maailma on arvaamaton. Ehkä joku ovela virus taas alkaa riehua maailmalla, ja raivaa Suomesta meidät yhteiskunnan riesat ja rahan reiät. Saatte sitten nuoremmat ikäpolvet nauttia siitä, ettemme enää ole teidän elämän nautintoja pilaamassa.
Nettipalstat ovat täynnä kuvauksia huippuunsa viritetyistä kehoistanne ja seksiorgioistanne, joiden kuvailuun ja lukemiseen ette koskaan tympäänny.
Kelan toimistot on tarpeettomina lakkautettu, ja kaikki työttömät ja syrjäytyneet on luovutettu Putinin hyvään hoitoon. Vastapalveluna Stubb sai lupauksen, että Venäjä ei rymistele itärajalla.
Eikös olekin ihana tulevaisuuden utopia tämän palstan ikiaikaiselle luukuttajajoukolle?

vierailija
Sitä mä vaan, mietin, että mitä tämä "Omppumies" saa siitä, että laittelee niitä kuvia tälle palstalle jatkuvalla syötöllä? Ymmärrän, että jotkut tykkäävät nättejä kuvia plärätä, mutta mikä idea niiden laittamisessa tänne on?

Valitsetko niitä yhdessä vaimosi ja lastesi kanssa? Onko kone täynnä tallennettuja kuvia? Mitä vaimo tykkää?

Yhteistyössä