Toimeentulotuki ei auta työssä käyvää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lamassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Miila";22991243]Toimeentulotuki ei maksa myöskään työttömälle auton kuluja: päinvastoin se auto on parin Kuukauden sisällä myytävä, jos ttt:tä haluaa saada, joten aloituksesi on ihan turha.[/QUOTE]

Niinpä. Jos on varaa pitää autoa niin ei ole niin tiukilla ettäkö tarvisi toimeentulotukea. Se on sitten mentävä jollain muulla keinolla töihin tai jäädä työttömäksi. Sitten voikin hakea toimeentulotukea ja liittyä "rikkaaseen" joukkoon. Ei voi muuta sanoa kuin että elämä on.

No, tuota. 500 euroa on toki paljon rahaa, vallankin minulle yh-äidille. Mutta pointtini oli se, että olen 38.15 h viikossa työssä tuolla viidelläsadalla eurolla. Mielestäni huono palkka. Muut tuloni muodostuvat siis erilaisista tuista.

En mennyt sossuun pitääkseni yllä elintasoa, vaan koska oli todella paljon laskuja: sähkö, vuokra, vesi, lasten harrastukset, vauvan hankinnat, lukion kirjat ym. ym. noin tuhannella eurolla. Kaikki laskut tulivat samassa kuussa yllättäen.

En ole kateellinen toimarin saajille. Olen itsekin joskus ollut pitkään toimariasiakas ja kokemukseni mukaan rahaa sai silloin helpommin. Mm. junaliput toiselle paikkakunnalle, kun silloinen mieheni sai opiskelupaikan sieltä. Pesukonekin hankittiin sossun rahalla.

Kokonaistuloni ovat vain 3000 e ja sanon vain, koska tuolla summalla elätän 6 henkeä. Pelkästään asumiseen menee toista tonnia kuussa. Jää siis kaksi tonnia, joista maksan laskut, harrastukset, vaatteet, ruuan isolle perheelleni ja ne lukion kirjat. Normaalisti elämme niin, että pystyn nuo maksamaan, mutta apua hakiessani laskuja oli todella paljon.

En ala tästä täällä tapella, enkä provosoidu. Puhun kokemuksesta sossun luukulla etä sen ulkopuolella.

Niinpä. Jos on varaa pitää autoa niin ei ole niin tiukilla ettäkö tarvisi toimeentulotukea. Se on sitten mentävä jollain muulla keinolla töihin tai jäädä työttömäksi. Sitten voikin hakea toimeentulotukea ja liittyä "rikkaaseen" joukkoon. Ei voi muuta sanoa kuin että elämä on.

Kas kun tunnen useamman toimariasiakkaan, jolla on auto! Minulla ei ole. :)