Toimeentulotuesta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä saan toimeentulotukea enkä pidä itseäni minään köyhänä tai spurguna, vähävarainen kyllä olen. Mä teen osa-aikaista työtä josta saatu palkka vaikuttaa totta kai toimeentulotukeen. Saisin helpommin rahaa, kun en tekisi tuota työtä vaan ottaisen saman rahan toimeentulotukena. Mutta nytkin pari viime kuukautta on ollut niin, että olen tehnyt normaalia enemmän tunteja ja saanut enemmän palkkaa. Mielummin teen työtä josta pidän kuin nyhdän kaiken mahdollisen sossusta.

Mutta tuota mäkin mietin, että mikä on väliaikaista...Itse pidän omaa tilannettani väliaikaisena, koska opiskelen. Vaikkakin opiskelu kestää 3 vuotta, mutta ammatin myötä mulla on paremmat mahdollisuudet työmarkkinoilla ja sitä ne sanoi sossussakin, että senkin takia avustetaan koska opiskelu on panostusta mun tulevaisuuteen.

Mulla ei todellakaan ole tarkoitus elää lopun elämääni toimeentulotukiasikkaana vaan haluan tehdä töitä ja tienata itse rahani sekä samalla kerryttää eläkettäni.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Johan mä aiemmin sanoin että on opintolainaa, ei kai sitä voi saada jos ei opiskele? Eikö ole käsittämätöntä?

Mikä ei sitten täsmää?

Tulot 1000 euroa. Siitä pois tt, jää 400 euroa. Lapsilisä + elatusapu minimissään reilut 200 euroa. Ja opintotuki toisella asteella 192 euroa netto. Eli missä laina?
+ vielä asumistuki. Sähän taidat jauhaa paskaa.

No paskaapa hyvinkin =) Sanoin myös että laina on vanha =) En opiskele nyt.. Mies ei lainaa saa :o Käsittämätöntä =)

No paskaapa hyvinkin =) Sanoin myös että laina on vanha =) En opiskele nyt.. Mies ei lainaa saa :o Käsittämätöntä =)

Miksi miehesi ei saa enää opintolainaa? On polttanut luottotietonsa?
Miten ette saa asumistukea noilla tuloilla, mutta tt-tukea noin paljon. Ja miksi sinulla ei ole tuloja?

Mitäs se sulle kuuluu? Kyllä saadaan asumistukea paljonkin, älä vedä hernettä nenään, en muista tarkkaa summaa.. En opiskele enkä ole töissä, siksi ei ole tuloja =) Olisko muuta kysyttävää?

Ottaapas täällä koville tyypit jos joku saa sossusta rahaa. Mulle on ihan sama kuka käy sossussa ja kuka ei. Pääasia että itse ei tarvi käydä ja hyvin pärjää

Mitäs se sulle kuuluu? Kyllä saadaan asumistukea paljonkin, älä vedä hernettä nenään, en muista tarkkaa summaa.. En opiskele enkä ole töissä, siksi ei ole tuloja =) Olisko muuta kysyttävää?

siis kerros nyt että paljonko saat miltäkin taholta tukia?

1000? saatte kuukaudessa.

jos 600? saatte sossusta, niin tosiaan sen 400? saatte jotain muita tukia.

eli lapsilisä vähintään 100? elatustuki xxx? tekee yhteensä minimissään sen 200?, paitsi jos sen elatustuen maksaa sossu (130?)

eli periaatteessa sossusta saatte 600?, joka sisältää sen elatustuen? eli muita tukia saatte sossun lisäksi asumistuen ja lapsilisän?
ymmärsinkö nyt aivan väärin?

ihmettelen lähinnä sitä, että miten voitte kolmihenkisenä perheenä saada kaikenkaikkiaan(?) vain 1000?/kk tuloja, jos minä saan kahden hengen taloudessa (toinen alaikäinen alle 10-vuotias lapsi) 1100?/kk :)

vai olenko ymmärtänyt ihan väärin?
joutuuko opiskeleva perhe tosiaan elmään noin paljon vähemmällä, vaikka perheessä olisi se kolmaskin henkilö?

Alkuperäinen kirjoittaja khalawah:
Et varmaan paljon ehtinyt lapsiasi nähdä? Minun täytyy ainakin olla koulussa 8-16, sen jälkeen ei paljon pysty töitä tekemään kun ei hoitopaikka ole auki kuin 17 asti. Viikonlopputöitä en pysty tekemään säännöllisesti, yövuoroja kun on eikä hoitopaikkaa lapsille.

Varmasti enemmän kuin joku uraäiti. Onhan opiskelijoilla vielä mukavat lomat. Joulu- syys- ja kesälomat. Olen itse viettänyt joka kesän lapsen kanssa.
Ei niitä töitä joka päivä tarvitse tehdä. 1-2 vuoroakin viikossa ( paskalla palkalla ) tekee jo monta sataa kuussa. Ja ainakin minulla on mies joka hoiti lapsen illalla.

Hyvä että sulla on mies, itse erosin vastikään.

Itse olin kesän töissä ja menen varmaan ensi kesänäkin, että saa hieman rahaa jolla ostaa esim. vaatteet talveksi. Kyllä mulle kuitenkin on tärkeämpää viettää arkea kuin lomaa lasten kanssa, vaikka kaikki nämä hurjat muutaman päivän lomat sitten ollaankin yhdessä.

meet töihin ens kesänä? mihis sie pikkusen pistät? eikös se laskettu aika oo just kesän korvilla? vai onko miulta menny jottain ohi... :/

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Et varmaan paljon ehtinyt lapsiasi nähdä? Minun täytyy ainakin olla koulussa 8-16, sen jälkeen ei paljon pysty töitä tekemään kun ei hoitopaikka ole auki kuin 17 asti. Viikonlopputöitä en pysty tekemään säännöllisesti, yövuoroja kun on eikä hoitopaikkaa lapsille.

Varmasti enemmän kuin joku uraäiti. Onhan opiskelijoilla vielä mukavat lomat. Joulu- syys- ja kesälomat. Olen itse viettänyt joka kesän lapsen kanssa.
Ei niitä töitä joka päivä tarvitse tehdä. 1-2 vuoroakin viikossa ( paskalla palkalla ) tekee jo monta sataa kuussa. Ja ainakin minulla on mies joka hoiti lapsen illalla.

Itse olin kesän töissä ja menen varmaan ensi kesänäkin, että saa hieman rahaa jolla ostaa esim. vaatteet talveksi. Kyllä mulle kuitenkin on tärkeämpää viettää arkea kuin lomaa lasten kanssa, vaikka kaikki nämä hurjat muutaman päivän lomat sitten ollaankin yhdessä.

meet töihin ens kesänä? mihis sie pikkusen pistät? eikös se laskettu aika oo just kesän korvilla? vai onko miulta menny jottain ohi... :/

Just eilen kävin ultrassa eikä mitään löytynyt, ilmeisesti tuulimuna.. Laitoin aloituksen siitä eilen.

Tuli tosta toisesta ketjusta mieleen että pidetäänkö toimeentulotukea saavia jotenkin köyhinä tai spurguina? :o Me saadaan sitä eikä meillä kyllä koskaan ole ruuasta eikä muustakaan pulaa.. Eihän me rikkaita olla mutta kaukana köyhästä =)
No tottakai ne on köyhiä jos ei omillaan tule toimeen.. ikinä en ole itse tarvinnut mitään tukia.

Just eilen kävin ultrassa eikä mitään löytynyt, ilmeisesti tuulimuna.. Laitoin aloituksen siitä eilen.

voi kamala... onko se nyt varma että on tuulimuna? mieku luulin että siulla ois uus ultra... :'(

voi kamala... onko se nyt varma että on tuulimuna? mieku luulin että siulla ois uus ultra... :'(

Ei kai mikään ole varmaa, aika polille on 10. päivä mutta olo on kyllä sellainen ettei kaikki ole kunnossa. Pitää vaan odottaa vuotoja/kipua ja sitä aikaa.. :/

Ei kai mikään ole varmaa, aika polille on 10. päivä mutta olo on kyllä sellainen ettei kaikki ole kunnossa. Pitää vaan odottaa vuotoja/kipua ja sitä aikaa.. :/

no voi kökkö... koeta jaksaa :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
Yleensä toimeentulotuki on tarkoitettu väliaikaiseksi ratkaisuksi ja silloin sitä voi ihan kuka vaan mattimeikäläinen saada. Pidempiaikaisia toimeentulotukiasiakkaita pidän joko sairaina tai avuttomina.

meillä minä kotiäiti useammalle lapselle ja mies pienipalkkainen ja toimeentulotukea saatu säännöllisesti

Tietysti toimeentulotukea saavat ovat köyhiä, koska tarvitsevat toimeentuloonsa tukea. Eivät selviydy yksin, ovat yhteiskunnan avun varassa.

Jos uskottelee itselleen muuta on joko todella tyhmä tai todellinen hyvinvointiyhteiskunnan hyväksikäyttäjä.

Normaali opiskelija elää opintotuella ja -lainalla. Ei todellakaan millään toimeentulotuella.

Eri asia on jos ihminen tarvitsee tukea vaikka pariksi kuukaudeksi tai sairaan lapsen takia.

Kaltaistesi ihmisten takia meillä ei kohta ole enää mitään hyvinvointivaltiota.

Yhteistyössä