Toimeentulotuesta, pitääkö vuokranmaksun näkyä tiliotteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kfkfkf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kfkfkf

Vieras
Eräs tuttuni on pulassa. Haluaisin auttaa häntä rahallisesti-
Vuokranmaksu kaikkista isoin ongelma nyt.

Voiko toimeentulotukiasiakkaan vuokran maksaa joku muu? Vai pitääkö se vuokranmaksu näkyä tiliotteessa?

Rahakin pitäisi antaa käteisenä, eli ei saisi sillä maksettua laskuja kuitenkaan. Ruokakaupassa käyttäminen taas auttaisi, mutta sieltä nyt ei kerrallaan kuitenkaan saisi koko kuukauden ruokia välttämättä raahattua ja se vuokra pitää edelleen hoitaa. Jos mä maksan sen, niin kattooko sossu ettei vuokraa ole maksettu, vai voiko sinne sossuun viedä kuitin jossa minä olen maksajana ja tutulleni ei koidu tästä mitään rahan menetyksiä?

Jos maksat vuokran tutun puolesta, se katsotaan tuloksi ja tuttusi kärsii. Ainoa vaihtoehto on käydä kaupassa tai antaa käteistä. Puhelinlaskuja ei katsota sosiaalitoimistossa ollenkaan menoiksi, joten sen voit maksaa ilman tutlle tulevia sanktioita.

Ei taida saada kuittia niin, ettei siinä näkyisi maksajan nimeä? Vai onnistuisikohan jotenkin? ja kyllähän ne sitä kuittia sitten vertailee tiliotteisiin, eikä näy että olis tililtä maksettu :(

[QUOTE="Miira";28801195]Mulle tuli sellainen mieleen, että katsooko sossu sitten sen tuloiksi jos sä maksat vuokran?[/QUOTE]

ei sitä ole pakko maksaa tililtä,. tärkeintä on että se on maksettu

No voit ostaa ruokaa tai maksaa omalta tililtäsi sellasia laskuja, joita ei huomioida tttuessa. Et voi maksaa vuokraa tuttusi puolesta, silloin se vuokraraha lasketaan hänelle tuloksi.

Niin, eli jos menen suoraan pankkiin rahojen kanssa ja sanon et haluan maksaa tämän laskun käteisellä, niin ei näy maksajaa ja saan kuitin maksusta? Joka kelpaa sossuun?

Ei taida saada kuittia niin, ettei siinä näkyisi maksajan nimeä? Vai onnistuisikohan jotenkin? ja kyllähän ne sitä kuittia sitten vertailee tiliotteisiin, eikä näy että olis tililtä maksettu :(

maksajan nimen voi sutata, tärkeintä on että näkyy mihin s eon osoitettu eli vuokraan. Jso tiliotteessakin on jotkain sellaista mitä ei halua sosiaalityöntekijän näkevän, esim seksikaupan ostoksia, sen nimen voi sutata.

Jos maksat vuokran, autat sosua, eli kaverisi saamasta summasta vähennetään se mitä sinä maksat.
Anna käteistä, tai käytä kaupassa, maksa puhelinlasku tms. joka ei kuulu toimeentulotukeen, tai käytä lapsia vaikka huvittelemassa.
Olet mukava kun haluat kaveria auttaa

Niin, eli jos menen suoraan pankkiin rahojen kanssa ja sanon et haluan maksaa tämän laskun käteisellä, niin ei näy maksajaa ja saan kuitin maksusta? Joka kelpaa sossuun?

Mutta mistä tuttusi olisi sen rahan saanut? Jäähän tähän silti aukko, eli mistä ne rahat tuli? Jos näkyy, että tuttusi vain "sai" ne niin kai se sama summa otetaan pois häneltä?

Miksi et voi antaa vaikka muutamaa sataa käteisenä kaupparahaksi? Kyllä sitä ruokaa aina tarvitsee.

• Tykkää
Reactions: Berttaliini

Yhteistyössä