Toimeentulotuesta kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieraana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieraana

Vieras
Olisko meillä siis oikeus toimeentulotukeen kun yhteenlasketut tulomme ovat 1300 ? (sis. lapsilisät 2 lapsesta) ja se toimeentulotuen perusosa meidän perheestä olisi 1161 ?. Tohonhan laskettaisiin lisäksi vielä asumismenot (550?). Laskujeni mukaan jäädään 411 euroa miinukselle. Lasketaanko lapsilisät tuloksi?

Tiedoksi vielä että itse olen kotihoidontuella ja mieheni on opiskelija. Olen hakenut viikonlopputöitä ja miehelläni on kesätyöpaikka tiedossa. Tympii vain tämä ainainen sentinvenytys.

Lasketaan tuloksi lapsilisät. Mutta epäilemättä saatte tukee, jos perusosa noin paljon, ja vuokra siihen päälle, sekä myös mahdolliset vesimaksut sekä sähkö!

Totta kai lapsilisät lasketaan tuloiksi. Saatteko asumistukea? Jos ette saa, niin sitä käsketään sossusta hakea ennenkuin haette toimeentulotukea. Ensin Kelasta kaikki mahdollinen apu ja sitten vasta sossusta.

No meillä 2 lasta ja minä kotona ja mies opiskelee ja ei saatu toimeentulotukea kun tulot liian isot. Joten en usko että saatte, meillä nimittäin saman verran tulot.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieraana:
Joo meillä siis tuloina se kotihoidontuki, lapsilisät, opintoraha, opintolaina ja asumistuki. Eli kaikki mitä kelasta voidaan saada.

Ihmettelen kovasti jos saatte nuilla tuloilla, mutta ainahan sitä voi kokeilla.

Yhteistyössä