toimeentulotuesta, ei tappelua kiitos..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kumpa lottovoitto osuisi kohdalle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kumpa lottovoitto osuisi kohdalle

Vieras
ajat ovat nämä tällä hetkellä, parempaa huomista odotellessa. miehelle ehkes kesäksi töitä, vielä ei siis varmuutta.. ja itsekin toivomme, että tilanne parantuu ja loppuu toimeentulotuen haku..

mutta siis, meillä kolme pientä laste. ihmetyttää vaan, kuinka menomme kasvavat, mutta tukiasiat pienenee..

meillä vuokra n.700?, asumistuki n.350?. miehen tulot n.570? - verot, itelläni minimiäippäraha ja lapsilisät kolmesta sekä kotihoidon lisäosa..

viime kuussa oli kaiken lisäksi lääkärimenoja sun muita sekä reilun 300?:n sähkölasku.. ihmetyttää vaan, kun sähkölaskun jälkeen saatiin tilillemme 30?:a, kaikki muut laskut itselle maksettavaksi..

viime kuussa menoja vähemmän ja tukea tuli enemmän, mutta perivät miehen päivärahat sossuun ja tämän kuun päivärahoista lähti kanssa sinne..

olemmekin tulleet siihen tulokseen, ettei kannata enää tukea hakea, sillä tällä menetelmällä jäämme jopa miinukselle..

Alkuperäinen kirjoittaja kumpa lottovoitto osuisi kohdalle:
Miehen päivärahat sossuun ja tämän kuun päivärahoista lähti kanssa sinne..

olemmekin tulleet siihen tulokseen, ettei kannata enää tukea hakea, sillä tällä menetelmällä jäämme jopa miinukselle..

Eikö kaikki tuki kuitenkin ole plussaa?

ajat ovat nämä tällä hetkellä, parempaa huomista odotellessa. miehelle ehkes kesäksi töitä, vielä ei siis varmuutta.. ja itsekin toivomme, että tilanne parantuu ja loppuu toimeentulotuen haku..

mutta siis, meillä kolme pientä laste. ihmetyttää vaan, kuinka menomme kasvavat, mutta tukiasiat pienenee..

meillä vuokra n.700?, asumistuki n.350?. miehen tulot n.570? - verot, itelläni minimiäippäraha ja lapsilisät kolmesta sekä kotihoidon lisäosa..

viime kuussa oli kaiken lisäksi lääkärimenoja sun muita sekä reilun 300?:n sähkölasku.. ihmetyttää vaan, kun sähkölaskun jälkeen saatiin tilillemme 30?:a, kaikki muut laskut itselle maksettavaksi..

viime kuussa menoja vähemmän ja tukea tuli enemmän, mutta perivät miehen päivärahat sossuun ja tämän kuun päivärahoista lähti kanssa sinne..

Miten miehelläsi on noin pieni tulo? Saako esim. työttömät tuon verran vai mikä tuo summa 570 euroa on?

Alkuperäinen kirjoittaja hlh:

Miten miehelläsi on noin pieni tulo? Saako esim. työttömät tuon verran vai mikä tuo summa 570 euroa on?

joo siis on työtön..

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Miehen päivärahat sossuun ja tämän kuun päivärahoista lähti kanssa sinne..

Eikö kaikki tuki kuitenkin ole plussaa?

on, mutta kun ne periivät sitten päivärahat suoraan sossuun ni eihän niistä jää mitään käteen.. ja tuo sossun rahasumma on sen verta pieni, ettei sillä kauhean leveästi elellä..

Teillä siis kaikki tulot yhteensä asumistuki mukaanlaskettuna käteen vähintään n. 1588:

350 asumistuki
470 miehelle käteen (en usko, että menee satasta enempää veroja)
351 lapsilisät
350 äp raha
67 hoitotuen lisäosa

Tästä pois vuokra 700 ja jäljelle jää edelleen 888?, kai sillä nyt luulis pärjäävän, jos osaa jaksottaa menonsa? :o

Mä olisin tyytyväinen, jos noin paljon olisi ilmaista rahaa tarjolla. Tuonhan kustantaa me muut, jotka käymme työssä.
kannattaa olla tyytyväinen ja iloinen, kun yhteiskunta auttaa teitä.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Teillä siis kaikki tulot yhteensä asumistuki mukaanlaskettuna käteen vähintään n. 1588:

350 asumistuki
351 lapsilisät
350 äp raha
67 hoitotuen lisäosa

Tästä pois vuokra 700 ja jäljelle jää edelleen 888?, kai sillä nyt luulis pärjäävän, jos osaa jaksottaa menonsa? :o

Ja jää varmaan vähän enemmänkin vuokran jälkeen, minä kun luulin, että hoitolisän määrä oli vain 84? enne veroja, mutta se olikin enemmän, 168,19?/kk

Alkuperäinen kirjoittaja .:

350 asumistuki
351 lapsilisät
350 äp raha
67 hoitotuen lisäosa

no, viiden hengen taloudessa, tuppukylässä, jossa kaikki kalliimpaa, niin ei tuolla rahalla hirveän leveästi elellä.. ruoka on paljon kalliimpaa ku kaupungissa, kulkeminen yleisillä kallista, lääkärikäyntejä ollut yllättävän paljon ja jo pelkät matkat tekee n.15?/kerta.. sähkökään ja lääkkeet kun ei ihan ilmaista ole..

eikä sitä kyllä mitenkään rahaa turhuuksiin kuluteta, yritämme järkevästi jakaa sen käytön.

mene sinäkin töihin! Kyllä tekevälle töitä löytyy esim. miehellesikin. Vai onko peraatteena vaan tehdä lapsia lisää ettet vaan joudu töihin? Kyrsii kustantaa teidänkin olemista

Morbid ei yksioikoisesti maksa, riippuu ihan talouden balanssista. Sossuhan ei siis varsinaisia laskuja maksa (no yksittäisissä tapauksissa joo) vaan antaa juuri tuota toimeentulotukea.

En kyllä ymmärrä että miksi yhteiskunnan tuella leivän pitäisi olla leveää. Mielestäni sen tulee riittää juuri siihen toimeentuloon ettei nälkää tarvitse nähdä.

Alkuperäinen kirjoittaja Sassykatti:
Morbid ei yksioikoisesti maksa, riippuu ihan talouden balanssista. Sossuhan ei siis varsinaisia laskuja maksa (no yksittäisissä tapauksissa joo) vaan antaa juuri tuota toimeentulotukea.

En kyllä ymmärrä että miksi yhteiskunnan tuella leivän pitäisi olla leveää. Mielestäni sen tulee riittää juuri siihen toimeentuloon ettei nälkää tarvitse nähdä.

Siihen tuo reilut 900?/ kuukausi riittää vallan mainiosti!

Mulla jää vuokran jälkeen elämiseen 250 euroa kuussa. Olen opiskelija ja pikkuisessa työssä. Tulen toimeen ihan mainiosti. Ei ole autoa. Pyöräilen noin 10 kilometriä per päivä. Vaatteet kirpparilta. Ei ole telkkaria, mutta onneksi on netti ja tietokone ja tarviin tätä opiskeluissakin. olen ihan onnellinen nainen. Ei minulta niin kauheasti puuttu :)

Alkuperäinen kirjoittaja asenteesta kiinni:
Mulla jää vuokran jälkeen elämiseen 250 euroa kuussa. Olen opiskelija ja pikkuisessa työssä. Tulen toimeen ihan mainiosti. Ei ole autoa. Pyöräilen noin 10 kilometriä per päivä. Vaatteet kirpparilta. Ei ole telkkaria, mutta onneksi on netti ja tietokone ja tarviin tätä opiskeluissakin. olen ihan onnellinen nainen. Ei minulta niin kauheasti puuttu :)

niin, sinulle riittää 250? ja jos joakiselle viidelle hengelle olisi tuon verran käytössä ni ei tuo 900? riitä..

Alkuperäinen kirjoittaja ieras:

niin, sinulle riittää 250? ja jos joakiselle viidelle hengelle olisi tuon verran käytössä ni ei tuo 900? riitä..

Kyllä, kyllä ja jää vielä säästöönkin. Joka kuukausi jää pahanpäivän varalle vielä hieman :)

Alkuperäinen kirjoittaja ieras:

Kyllä, kyllä ja jää vielä säästöönkin. Joka kuukausi jää pahanpäivän varalle vielä hieman :)

Yritä tehdä mahdollisimman paljon itse ruuat, kirpputorilta saa halvalla ihan hyviä vaatteita, jätä pois kaikki alkoholit ja tupakat, jos käytät, älä tilaa lehtiä vaan lue kirjastossa jne. Uskon, että selviätte, kun elätte tarkasti.

tarkoitinkin vain alun alkaen sitä, että taidamme lopettaa tuon etuuden hakemisen, sillä siitä ei ole ollut mitään hyötyä. ja kuten alussa laitoin, toivon, että tämä on vain väliaikainen vaihde..

ei tämä meillekään mitään suurinta ehrkkua oel. meihellä oli viikon mittainen työputki ja jatkosta ei vielä ole tietoa..

ja juu, meillä ostetaan vaatteet kirpparilta, tehdään paljon itse, kerran vuodessa käydään esim hesessä, jos silloinkaan, ei reissailla, kun rahaa ei ole ylimääräiseen, iekä oikein säästöönkään saada.. ruoka kun täällä niin kallista..

netti nyt ainoa, mistä voisi periaatteessa luopua, mutta se onkin ainoita ekinoja pitää ystäviin yhteyttä.. linja-autoilu kallista, täältä kaupunkiin maksaa rattaiden kanssa liki 10? aikuiselta ja toinen samanen takasin tullessa.. jos halutaan kylätellä, se tekee 40? meidän perheeltä.. siis jos mummilassa halutaan käydä..

emmekä käytä alkoa/tupakkaa

katsoitko laskelmat tarkasti? Etteivät ole huomioineet tuloksi myös sitä päivärahan osuutta, joka on peritty suoraan sossuun? Jos kerran osa tämän kuun rahoista perittiin? Koska viime kuussa teillä on ollut perintä (miehen työttömyyskorvaus), olette saaneet enemmän tukea ja tästä kuusta alkaen kun miehesi saa jo päivärahaa, pienenee toimeentulotuki vastaavalla summalla! Loogista, eikös juu.

Alkuperäinen kirjoittaja katsoitko:
katsoitko laskelmat tarkasti? Etteivät ole huomioineet tuloksi myös sitä päivärahan osuutta, joka on peritty suoraan sossuun? Jos kerran osa tämän kuun rahoista perittiin? Koska viime kuussa teillä on ollut perintä (miehen työttömyyskorvaus), olette saaneet enemmän tukea ja tästä kuusta alkaen kun miehesi saa jo päivärahaa, pienenee toimeentulotuki vastaavalla summalla! Loogista, eikös juu.

eiku siinä päätöksessä oli että viime kuun päivärahoista ottavat sen summan ja nyt ovat ottaneet tänkin kuun rahoista. ja ny kun tarkastelin laskelmia, niin itselleni on useita satoja euroja laitettu ylimääräistä tuloa..

huah..

soitapas sosiaalityöntekijälle tai sille henkilölle, joka on päätöksen tehnyt! Jos on selkeä virhe, korjaavat sen heti ja jos tuntuu, ettei sun pyyntö mene läpi, niin sitten virallinen muutoksenhaku --> lautakunta ratkaisee. Kannattaa soittaa ja kysellä, saat ehkä jonkun järkevän (?) selityksen miksi mitäkin tuloja on laskettu.. tsemiä :)

Uusimmat

Yhteistyössä