Töihin paluusta hoitovapaan jälkeen ja kertyneistä lomista kysyttävää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihan pihalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihan pihalla

Vieras
Miten on kun syksyllä palaan töihin, niin pitääkö pitää ennen sitä pois kertyneet lomat. Eli jos olen ilmoittanut esim. että menisin töihin 1.9., niin pidänkö lomat siihen perään vai aiemmin vai miten? Ja siltä ajalta ei ilmeisesti saa mitään rahaa (kodinhoitotukea/palkkaa)? Oon ihan pihalla. Osaisiko joku valaista tyhmää?

Tavallisesti kai kertyneet lomat pidetään siinä kohtaa. Voit myös olla yhtä aikaa lomalla ja saada kotihoidontukea. Saahan loman ajalta täyden palkan ja lomarahat päälle, että ei siinä nyt ilman tuloja olla. Itse taisin pitää lomaa siinä välissä kun vanhempainvapaa loppui ja kht alkoi, rahapulassa kun olin. kht siis juoksi koko ajan.
Täyttääkö sun lapsi siis 3v vai onko nuorempi?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Nuorin on alle 3v kun palaan töihin. Eli siis kodinhoitotukea saa yhtä aikaa kun on lomalla.
Kyllä. Sovit vaan työnantajan kanssa päivämäärät ja palkkakonttorista tiedustelet milloin maksaisivat palkat ja rahat. Meinaan siksi, että sulla on toimittaa verokortti niille! Minä kun palasin töihin 21. päivä syyskuuta, niin innokas esimies oli ilmottanu mut jo palkkakonttoriin ja mulle oli se loppukuun palkka maksettu jo 20. päivä vaikka en ollut vielä käynytkään siellä... Ja meni 60% veroa. Mulla siis kuukausipalkka.

Siis mitkä kertyneet lomat? Ootko ollut siis useammalla vanhempainvapaalla peräkkäin käymättä töissä välillä kääntymässä? Eikä äitiyslomalta kertynyttä lomaa ole maksettu?

Monet pitävät loman suoraan äitiysvapaan perään ja saavat siis lomakorvauksen ja kotihoidontuen samaan aikaan. Mulle oli unohdettu maksaa lomakorvauksia (jäin äitiysvapaalle, siitä jatkoin hoitovapaalla ja jäin kesken sen uudelleen äitiyslomalle), töihin palatessa mulla olikin 60 pv lomaa pitämättä :D!

jeps,mulla olkoi kesäloma sekä hoitovapaa eilen.voi pitää päällekkäin,lomarahat saattavat vaikuttaa hoitolisään jos semmoista saa,se siihenkin tuloraja oli jotain 1400e vai jopa yli.
soitin vaan palkanlaskijalle ja kysyin että sopiiko jos aloitan loman 27.5 ja sovittiin lomarahan maksupäivä.

juu ja tuota lomaa ei siis ole pakko pitää tuossa khtuen alussa,sen voi myös siirtää..jos oikein ymmärsin.palkanlaskija vaan sanoi ettei loman pitämiselle ole mitään estettä niin miksi sitä ei pitäisi,siis kun ei vaikuta tukiin tms

Yhteistyössä