Töihin paluu asiaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Eli hoitovapaalta olis tarkoitus palata työpaikkaan jossa olen (hoitovapaa mukaan lukien)ollut 12.v. Nyt mietin että oma sopimuspalkka on vuodelta 2005 johon on tietenkin on tullut normi palkankorotukset mutta se tuntuu pieneltä vrt. nykyisiin palkkoihin. Vaikuttaisikohan sitä ihan harakalta jos heti töihin palatessaan pyytäisi palkankorotuksen? Muuten olen kyllä aina pitänyt omasta palkasta kiinni mutta ehkä tää hoitovapaa on tehnyt musta pehmon:D ja siksi kyselen.
Niin ja sain 2 lasta tuossa neljässä vuodessa jos joku ihmettelee aikaa:)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eli hoitovapaalta olis tarkoitus palata työpaikkaan jossa olen (hoitovapaa mukaan lukien)ollut 12.v. Nyt mietin että oma sopimuspalkka on vuodelta 2005 johon on tietenkin on tullut normi palkankorotukset mutta se tuntuu pieneltä vrt. nykyisiin palkkoihin. Vaikuttaisikohan sitä ihan harakalta jos heti töihin palatessaan pyytäisi palkankorotuksen? Muuten olen kyllä aina pitänyt omasta palkasta kiinni mutta ehkä tää hoitovapaa on tehnyt musta pehmon:D ja siksi kyselen.
Niin ja sain 2 lasta tuossa neljässä vuodessa jos joku ihmettelee aikaa:)

Juu ja en kirjoita työkseni kuten virheistä huomaa:D
Varmaan joku muukin osa itsestä pehmentynyt:D

Siis sehän ei vaikuta oletko ollut hoitovapaalla vai töissä niin sopimusksen mukaiset korotuksen saat palkaasi joka tapauksessa.
Aika hölmöä mennä niiden yli vinkumaan koroutksia, ja jos vertaat omaa palkkaasi johonkin noihin julkaistuihin listoihin niin voin kertoa että ne ei pidä paikkaansa.

No minä olisin kyllä hetken töissä, ja kyselisin korotusta vasta sitten. Ainakin itse kuvittelisin, että heti alkuun, en ole täystehoinen työntekijäkään. Ja miten sillä firmalla menee, onko sillä palkanmaksuvaraa? Näinä päivinä sekään ei ole selvää!

Onko sun alalla liiton mukaiset palkkaluokat? Niihin voisi ainakin vedota. En ehkä ihan heti marssis pomon luo samana päivänä, kun palaisi töihin, mutta ehkä seuraavalla viikolla..=)

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
No minä olisin kyllä hetken töissä, ja kyselisin korotusta vasta sitten. Ainakin itse kuvittelisin, että heti alkuun, en ole täystehoinen työntekijäkään. Ja miten sillä firmalla menee, onko sillä palkanmaksuvaraa? Näinä päivinä sekään ei ole selvää!
Mä tekisin samoin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä ei voi neuvotella palkankorotuksista.On ne mitkä liiton mukaan tulee.
Ja kokemusvuosien.
Mun alalla taas ne liiton palkankorotukset ja palkat on minimi, mitä työntajan on maksettava. Normaalit palkankorotukset tulee sitten noiden liiton korotusten lisäksi.

Kiitos vastauksista:) Juu en ole listoista katsellut vaan ihan tuuraajaltani kysynyt(on paras kaveri).
Juu ei ole firmalla ainakaan rahasta kiinni ja pari kertaa on jo kyselty aiemmin takaisin.
Mut joo pitäydyn myös omassa alkuperäisessä suunnitelmassa ja otan paikan haltuun ja sit meen juttusille;)

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Siis sehän ei vaikuta oletko ollut hoitovapaalla vai töissä niin sopimusksen mukaiset korotuksen saat palkaasi joka tapauksessa.
Aika hölmöä mennä niiden yli vinkumaan koroutksia, ja jos vertaat omaa palkkaasi johonkin noihin julkaistuihin listoihin niin voin kertoa että ne ei pidä paikkaansa.

Monilla aloilla jaetaan säännöllisesti myös firmakohtaisia korotuksia, niillä palkka voi yleiskorotusten lisäksi nousta huomattavasti. Joten eipä ole tyhmää pyytää lisää palkkaa, vaan on tyhmää olla pyytämättä.

Itsekin olen esim. viime vuoden alusta saanut tällä tavalla 200 euroa lisää.

Monilla aloilla jaetaan säännöllisesti myös firmakohtaisia korotuksia, niillä palkka voi yleiskorotusten lisäksi nousta huomattavasti. Joten eipä ole tyhmää pyytää lisää palkkaa, vaan on tyhmää olla pyytämättä.

Totta. Noi liittokohtaiset korotukset on yleensä niin pieniä, että ne korkeintaan ehkäisevät työntekijän ostovoimaa laskemasta, kun kaikki kuluttajahinnat nousevat kuitenkin jatkuvasti. Firmakohtaiset korotukset taas on niitä, joilla työntekijän palkka oikeasti nousee.

Alkuperäinen kirjoittaja no:

Voi ei:) Juu siis alkuperäinen suunnitelma oli että odotan hetken ja sitten pyydän korotuksen. Tulin kysyneeksi kaverilta sen palkkaa(on ollut 5.v) ja se oli nyt vaan pari sataa vähemän kun mun palkka:( Tiedän kyllä et oon ollu poissa mutta silti se tuntuu hassulta. Meidän alalla on käytössä kaupan-alan tes mutta oon jo heti uran alussa neuvotellut sen ohi joten siksi olen tarkka näissä;) Tulin nyt siis myöhemmin ajatelleeksi että pitäisikö asia kuitenkin ottaa heti palatessa puheeksi. No pulmallinen tilanne jota täytyy näköjään miettiä tarkkaan:D

Yhteistyössä