töihin meno & vanhempain rahat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miekkuli mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miekkuli mie

Vieras
elikkäs mites tämmöinen menee???

Jos menen töihin osa-aikaiseksi esim 2x viikossa olen töissä niin kuinka silloin käy vanhempainrahan (jos mies kotona/töissä) lapsi on 6kk ja ei siis olisi menossa mihinkään kunnalliseen hoitoon, vaan sukulaiset hoitasivat noin mutten vaan. kuuluuko minulla sitten enään ollenkaan tuo vanhempainraha? vai menetänkö sen siliän tien sen. sen tiän, et kun lapsi on 10kk niin siirtyy kotihoidontuelle ja miten se menee toöiden kanssa jakoon.....kiiiitos jos joku tietää(odottaa kelan ympäripyöreetä vastausta)

Itse san keikkahommia silloin tällöin ja niiltä päiviltä mitkä olen töissä saan minimi rahan (se 15e + sentit päälle). Muilta päiviltä vanhempainraha pysyy samana kun tähänkin asti.
Luulisin, että jos olisit töissä n. 8 päivää/kk sinulla sama homma.

Paperisota ei sen kummempi kun täytyy toimittaa kelaan paperi missä näkyy mitkä päivät ollut töissä ja se on siinä.

Opiskelu tai työssäolo vapaan aikana

Jos äiti on työssä äitiys- tai vanhempainrahakaudella, hänelle maksetaan työssäolopäiviltä päivärahaa 15,20 euroa.

Opiskeleva äiti tai isä voi nostaa yhtä aikaa sekä vanhempainpäivärahaa 15,20 euroa arkipäivältä että opintotukilain mukaista opintorahaa. Jos äiti tai isä ei nosta opintorahaa, voidaan vanhempainraha maksaa hänelle myös työtulojen mukaan.

Isälle maksetaan vanhempainrahaa 15,20 euroa arkipäivältä, jos molemmat vanhemmat ovat ansiotyössä ja jos he ovat sopineet vanhempainrahan maksamisesta isälle. Aseellista tai siviilipalvelusta suorittavalle, isyysvapaalla olevalle isälle isyysrahaa maksetaan 15,20 euroa arkipäivältä.

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/160701134915EH?openDocument

Yhteistyössä