Töihin apteekkiin? mitä koulutusvaihtoehtoja olisi?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mie

Vieras
Mitä eri vaihtoehtoja olisi,että pääsisi apteekkiin duuniin? Onko koulutukset sinne ammattikorkeassa vai?

Onko kukaan täällä farmaseutti tms.,joka apteekkiduunissa? kaikki info tervetullutta?
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Mitä eri vaihtoehtoja olisi,että pääsisi apteekkiin duuniin? Onko koulutukset sinne ammattikorkeassa vai?

Onko kukaan täällä farmaseutti tms.,joka apteekkiduunissa? kaikki info tervetullutta?

Farmaseutiksi opiskellaan yliopistossa. Ns. tekniseksi voi päästä ilman koulutustakin töihin, silloin tosin voi vain lähinnä myydä ja laittaa pakkauksia hyllyyn.
 
Farmaseutiksi (3v.) voi opiskella joko Helsigin yliopistossa tai Kuopion yliopistossa, proviisoriksi voi jatkaa kun on saanut farmaseutin paperit, tai mennä suoraan proviisorilinjalle (5v.), silloin voi pyrkiä sitten joskus apteekkariksi..

tekniseksiapulaiseksi pääsee ilman koulutusta ja semmosena toiminkin lukioaikana opiskelujen ohessa, eli laitoin lääkkeitä laatikkoon ja rahastin kassalla..
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
millaistakohan on opiskella yliopistossa? Onko se vain "parhaille" ?
Pääseekö edes peruskoulu papereilla sisään?

Sisko yritti farmaseutiksi Helsinkiin kolme vuotta ennen kuin pääsi, ja sillä oli m-arvosanan ylioppilastodistus ja kolmen vuoden työkokemus apteekista, et ei sinne heittämällä todellakaan mennä sisään.. Mut Kuopioon on kuulemma helpompi päästä.

Mutta ei yliopistoon koskaan mennä peruskoulun papereilla vaan toisen asteenkoulutuksen paperit tarvitaan..
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
millaistakohan on opiskella yliopistossa? Onko se vain "parhaille" ?
Pääseekö edes peruskoulu papereilla sisään?

ystäväni on farmaseutti ja opiskeli sen 4v (vai oliko se 4,5v ) yliopistossa. Todella paljon kemiaa. Lukion oli käynyt hyvin arvosanoin ja ulkomailla opiskellut, joten hänellä ei ollut vaikeuksia päästä sisälle. Luki todella paljon pääsykokeisiin, varsinkin kemiaa.

Tällä hetkellä on farmaseuttina Helsinkiläisessä apteekissa eikä tykkää työstään yhtään.
 

Yhteistyössä