Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Se itkee ja puhuu joka ilta, ettei uskalla mennä nukkumaan: vannotti mua ettei me saada ikinä polttaa takkaa iltaisin koska sitt meidän talo syttyy palamaan, varmistelee mistä ja miten me sitt päästään pois jos tulipalo syttyy, mihin me mennään, millä, onko meillä vaatteet päällä vai ei.. Siis ihan hirveetä jo. Mun on pakko varmaan soittaa neuvolaan ja kysyä sille jututusaikaa, mä en enää osaa vastata sille. En tiedä mitä sanoa, kun se saa paniikin aikaan kaikesta. :ashamed:
Mulla oli pienenä ihan sama pelko.. Muistan vielkäkin, kuinka nukkumaan käydessäni mietin mistä pääsen ulos ja mitä otan mukaan.. Aika kamalaa
Ja minä en uskaltanut pelosta puhua kenellekään.
Äitini kanssa olen nyt myöhemmin asiasta puhunut ja kyllä hän sen oli huomannut. Mutta puuttuminen asiaan oli vaikeaa, koska kielsin kuulema kaiken..jos hän asiasta kysyi. Oireilin mm. elävän tulen nähdessäni pahoinvoinnilla.
Mulla tilanteen laukaisi läheisen mökkinaapurin mökkipalo ja kuolema.
Neuvola on minunkin mielestäni hyvä idea! Minä hoidin pelkoni vasta nuoruusiässä liittymällä VPK:hon
Toivottavasi pienokaisesi pelko hellittää! Koita selittää, että tulipalot ovat tosi harvinaisia..ym