töistä pois jäänti

mitenkäs teillä muilla on onnistunut töistä pois jäänti keskiraskauden aikana..Mulla on ollut supistelua ja kaikenmailman vaivoja alusta saakka..Tänään sit tuli niin kovat kivut etten töihin lähtenyt vaan tilasin lääkärille ajan..Oiskohan mahdollista jäädä jo tässä vaiheessa töistä pos. Istuminen ei onnistu vaan alapää tuntuu olevan ihan tulessa ensimmäisen puolentunnin jälkeen ja nosteleminen sattuu pirusti mulla siis viikkoja nyt 22+4.

Kyllähän sitä raskausaikana aika helpolla saikkua saa.
Itse jäin pois töistä (fyysinen raskas työ) rv 19 ja äitiysloman alkuun asti olin.
Aluksi varmaan antaa pienempiä huilipätkiä, riippuen työn luonteesta...

Jahvetti 36+4

no mun työ nyt ei kauheen raskas ole fyysisesti mutta toi istuminen saa mut hulluksi. Toivottavasti laittas huilii loppuajaksi mä en oikeesti jaksaisi kun supistelee ja polttelee pirusti..Kävitkö työterkalla ja terveyskeskuksessa??

sillonhan se on jäätävä pois kun ei ole työkykyinen.
Edellisen raskauden olin sairaslomalla periaatteesta kokonaan viikolta 12 lähtien. Se oli kamalaa!!
Ekan raskauden olin loppuun asti töissä/koulussa.

Mä jäin viikolla 30 pois töistä (fyysisesti raskas työ ) Tosin pystyin vuorotyön takia pitämään välissä pitempiä vapaita.Mutta siis keskustele ihmeessä lääkärin kanssa asiasta.Mulla neuvolalääkäri kirjoitti sairasloman.

mä olen kaupassa töissä ja istuminen meinaa viedä järjen kun selkä väsyy :(
olen vähän väliä saikulla ja jos pahaks menee ni meinaan pyytää ihan keväälle asti saikun.. nyt menossa siis 16+2

meillä ainakin työterveyshuolto vetää niin huonosti ettei sinne päässyt.mä hain omalta terveysasemalta.
itse jäin pois töistä 3 vkoa ennen äitiysloman alkua.itsellä fyysisesti raskas työ.paljon nostelua ym.

Minä puhuin asiasta neuvolalääkärille noin rv 13, muttei ottanut asiaa vakavasti, mumisi jotain, että katsellaan...
Työterveyden puolelta taas myös työnantajani oli mukana palaveeraamassa lopullisessa miitingissä ennen lopulliselle saikulle jäämistä, niin osasi antaa hyvän kuvan työstä ja miten en siihen kykene jne.
Tosin mulla se, ettäselkä prakannut jo ennen raskautta, että sekin osaltaan vaikuttaa asiaan, mutta neuvolan kautta en tosiaan tuohon asiaan ole saanut minkäänlaista huomiota, en terkkarilta enkä lääkäriltä. :whistle:
Työterveyshuolto ne työolot koitenkin parhaiten käsittää =) Eikä kukaan esimies halua, että alaisensa rikkovat itsensä töissä =)

Tulipas sekavaa sepustusta :kieh:

Mä painiskelen lähinnä tässä et onko oikeine jäädä pois jo näin aikaseen, olen aika lailla tunnollinen luonne jotan sairaslomat tuntuu jotenkin niin "väärältä" mutta tottakai vauva pitää laittaa etusijalle. Mut en kyllä yhtää mieti haenko lisää lomaa jos tää olo ei helpota pulen kilsan kävelyn jälkeen mä oon ihan älyttömän kipee. mut toivon että elämä helpottas ja ennenkaikkea että vauvalla olisi kaikki hyvin ja jaksaisi olla matkassa sinne toukokuulle

Mulle tarjottiin nyt saikkua jo vk:lla 13!
Selkäkipujen vuoksi. Istumatyö, niin on välillä vähän kovilla.
Totesin, että jos nyt ei ihan vielä kuitenkaan. Tokassa raskaudessa jäin kuukautta ennen äitiyslomaa saikulle...silloinkin selkäkipujen takia, että tuskin tässä nytkään loppuun asti istutaan. Nyt viikkoja 16+4.

mulla viikkoja nyt 23+3 ja tänään lähden myös saikun hakuun. kerran olen kolme päivää saikulla ollut vaikka raskaudessa ollut ongelmia koko ajan.
nyt supistelu vaan niin kovaa ja raskas työ ja ennenaikainen synnytys tulee olemaan edessä. muuten jaksaisin töissä hyvin kyllä. mutta supistelu pelottaa ettei liian aikaisin syntyisi kuitenkaan.
kyllähän sen itse tietää milloin on hyvä ottaa huilitaukoa. niin pieni aika elämästä kuitenkin tämä raskaus äitiyslomineen. :)

Itse jäin pois töistä n. rv 27. Olen sairaanhoitaja, ja töissä päivystyksessä, jossa ei todellakaan mahdollisuutta pidempiin huilihetkiin/kevyempiin töihin. Supisteluja siis tuli töissä yhtenään. Minullakin epäiltiin, että vauva voisi hyvinkin tulla etukäteen, mutta eipä ole näkynyt. Masussa on ja pysyy :kieh: . Supistelutkin vähetyivät kun jäin pois töistä.

Afu ja mini 38+2

eilen kävin lääkärissä ja sairaslomaa tuli äitiysloman alkuun nyt.
työ on raskasta ja aiemmat syntyneet rv33 ja toinen rv36.
nyt pelataan vaan aikaa ja huilitaan. itse olisin töissä halunnut olla vielä.
mutta täysiaikaisia en pysty saamaan edes niin vauvan kannalta parempi varmaan näin.

Onko kukaan muu töissä sellaisessa paikassa jossa on fyysisesti tosi raskasta ja loukkaantumisen riski on kohtalaisen suuri? itse olen tehtaassa töissä ja siellä melkein joka viikko sattuu jotain... :x pelottaa että millon telon itseni niin että vauvallekin käy huonosti. olen ollut muutaman viikon sairaslomalla ja maanantaina olisi tarkoitus mennä töihin takaisin. en kuitenkaan haluaisi vielä jäädä lopullisesti töistä pois koska raskaus menossa vasta viikolla 8.

hei Triinu mä ole olen tehtaassa metalli sellaisessa ja mua kanssa pelottaa juuri se että jos jotain sattuu vauvalle. Meidän työ on kauhean raskastakin nostelua paljon ja istumista..Olen ajatellut itse jäädä pois työstä jos pikkasenkin alkaa vaivoja tule´maan. mulla laskettuaika on kesäkuussa eli kohta puolivälissä mennään

Mites noi palkka-sairaslomakorvaus-äitiysraha asiat menee? Tietääkö joku? Jos joutuisi jäämään jo ihan hirveän aikaisin, niin silloinhan se raha putoaisi, eikö? Olipa tosi selkeästi kysytty, ehkä joku tajusi. Olen vielä ihan unessa, väsymys on ihan järkyttävä...

Mammarahan tulee meille 2006 tulojen mukaan kun synnytetään 2008. Tai ainakin jos olet ollut töissä tuolloin..mä mietin kanssa ekaksi tuota mut sit rupesin lukemaan kelan kirjaa niin siin oli et kahdenvuodentakasien tulojen mukaan..(mulle muuten sopii paremminkun hyvin koska mun vuos tulot oli 2006 isommat kun 2007 =)

Mariainen, ymmärsinköhän oikein...eli ainakin mulla meni niin (jäin rv 19 saikulle), että työnantaja maksoi täyttä palkkaa ekat 5 viikkoa sairaslomasta (olen ollu alle 5v työssä), jonka jälkeen tipuin sairaspäivärahalle (sama määrä, kuin äitiyspäiväraha)...sairaspäivärahalla aina äitiysloman alkuun asti, jolloin taas palkka alkoi juosta sen 2½kk, jonka meillä vielä työnantaja maksaa ja sitten äitiyspäivärahalle.
Sairaspäiväraha ja äitiyspäiväraha on ainakin mulla ihan samat summat, onkohan se n. 70% palkasta...

Ymmärtikös tästä mitään =)

Siis mitä?!

Onko totta että lasketaan kahden vuoden takaisten tulojen mukaan??
Sehän on aivan tajuttoman älytöntä.. voiko siihen tehdä jonkun uudelleen laskentapyynnön? Mulla on vuonna 2006 ollut aivan tajuttoman pienet tulot ja nyt taas olen hyvätuloinen..

Alkuperäinen kirjoittaja Tinii:
Siis mitä?!

Onko totta että lasketaan kahden vuoden takaisten tulojen mukaan??
Sehän on aivan tajuttoman älytöntä.. voiko siihen tehdä jonkun uudelleen laskentapyynnön? Mulla on vuonna 2006 ollut aivan tajuttoman pienet tulot ja nyt taas olen hyvätuloinen..
Voi pyytää laskentaa myös viimeisten 6kk tulojen mukaan =) Siis viimeiset 6kk ennen äitiyslomaa.

Yhteistyössä