Oma tyttöni aloitti kunnallisessa ryhmiksessä ollessaaan 1v1kk, tämä tapahtui tämän vuoden alussa.
Itse olen saman kunnan päiväkodissa töissä, eli tämän vuoksi lapseni meni ryhmikseen, eikä päiväkotiin.
Täälläpäin rytmi on: 8 aamupala
leikkiä
9.30-> ulkoilu
11 ruoka
päikkärit
14 välipala
leikkiä
ulos meno säästä riippuen
tämä tietysti vain suuntaa antava! ainoita mitkä ei muutu on ruoka ajat.
Täällä lapsi saa nukkua joko sisällä taikka sitten omissa vaunuissa-rattaissa ulkona. Minusta ainakin helpotti kovasti oman tytön hoitoon menoa, kun oli tottunut kotona nukkumaan rattaissa. Sisälle siirtyi vasta 2vee synttäreiden kynnyksellä.
Mitäs sanoisin, että olisi hyvä tietää... Itse koin tärkeäksi tutustumisen paikkaan, aikuisiin ja lapsiin. Eli kannattaa käydä hyvissä ajoissa paikan päällä, sitten tutustua yhdessä ja lapsen tutustua omineen ensin lyhyitä aikoja päivähoitoon. Eli käydä itse vaikka kaupassa ja hakea lapsi kotiin. Lapsi tottuuu näin, että vanhempi tulee aina,vaikka lähteekin pois. Ja ensimmäiset erot eivät sitten ole koko työpäivän mittaisia.
Joka paikassa on omat rutiininsa, mutta jokapaikassa tarvitaan mukaan vaippoja, tarpeeksi varavaatteita ja tietysti oma uniriepu taikka kaveri!
MUISTA KYSELLÄ HOITOPAIKASSA! MIKÄÄN KYSYMYS EI OLE TURHA!!!!
TSEMPPIÄ!!!!