Töihin paluu ja ärsyttävä työkaveri

• Viestiketjun aloittaja hoppeli
  • Ensimmäinen viesti
hoppeli
Olen palannut pitkältä vapaalta omaan vakipaikkaani. Tällä välin minua on sijaistanut työssäni ei-koulutuksen saanut henkilö. Palattuani tämä henkilö on selvästi yrittänyt väheksyä minua ja ammatitaitoani, vaikka en ole ollut vielä kauan töissä. Olen muutaman vuoden tauon jälkeen yrittänyt sisäistää uusia asioita ja alkaa taas ottaa "ohjia". Tämä henkilö vain yrittää puskea ylitseni ja päteä joka asiassa. Voi v..ttu! Miten tommosen nollan saa pidettyä aisoissa? Tiedän, että osaan ja hallitsen työni, kunhan vain pääsen taas vauhtiin!Argghhh!!!

Ota vaan ihan asialinja.
Ootteko te ihan tasa-arvoisia?
Entä onko samoja työtehtäviä, onko
niitä miten eroteltu?

Voihan olla, että ko. ihminen vaan pelkää oman työnsä puolesta ja
yrittää vähän väärällä tavalla päteä..

hoppeli
Olen häntä korkeammin koulutettu ja sijaiseni on siis myös koulutettu, mutta ei minun työhöni eikä hänellä ole siis yhtä "korkeaa" koulutusta kuin minulla.Olen tavallaan hänen esimiehensä. Tässä tosin taitaa mättää se, että olen jonkin verran nuorempi, vaikka tuskin kokemattomampi. Puh! Olen myös avoimesti kertonut uusista urasuunnitelmistani, joten tämä sijaiseni ilmeisesti odottaa, että vaihtaisin työpaikkaa...ihme shakaali!

"vieras"
Sulla taitaa tympäistä, kun kouluttamaton on pystynyt sijaistamaan sinua ja ilmeisesti nytkin osaa hommansa. Sinun pitää taas palautella työasiat mieleen. Hän kuitenkin koulutuksesta huolimatta taitaa olla hyvä hommassa, kun on sinua vuosikaudet sijaistanut.

Väärin tekee jos yrittää sinua nollata, mutta sinä teet samaa kun nollaat häntä kouluttamattomaksi jne. Tasan taitaa siis mennä. En usko, että tämä asenne, joka paistaa kirjoituksestasi jää huomaamatta työpaikalla ja varmasti innoittaa tätä työkaveria pätemisessään...

Koulutus ei kuule kerro ihmisen ominaisuuksista tai työn osaamisesta oikeasti juuri mitään...

hoppeli
[QUOTE="vieras";25385685]Sulla taitaa tympäistä, kun kouluttamaton on pystynyt sijaistamaan sinua ja ilmeisesti nytkin osaa hommansa. Sinun pitää taas palautella työasiat mieleen. Hän kuitenkin koulutuksesta huolimatta taitaa olla hyvä hommassa, kun on sinua vuosikaudet sijaistanut.[/QUOTE]

Kuule, kokonaista 2 kk:tta on sijaistanut ja pätevät ihmiset ennen häntä. Nämä pätevät vain ovat jo aikaa sitten jatkaneet matkaansa eikä jääneet pätemään/roikkumaan muiden pätevien riesaksi. Tiedän miten työni hoidetaan, mutta en ihan päivässä saa samaa virettä kuin muut vakkarit!

Sä oot ehkä liikaa "kaveerannu" jos oot esimies, mutta silti
jakanut tietoa, että ehkä joskus menet muualle.

Sellaisia asioita ei kannata jakaa alaisille.
Eikä oikeastaan työkavereillekaan, ELLEI ole tosi kaveri ja
sitä tietoa ei käytetä ns. uhkailuna.
(Tai pomoille)

[QUOTE="vieras";25385685]Sulla taitaa tympäistä, kun kouluttamaton on pystynyt sijaistamaan sinua ja ilmeisesti nytkin osaa hommansa. Sinun pitää taas palautella työasiat mieleen. Hän kuitenkin koulutuksesta huolimatta taitaa olla hyvä hommassa, kun on sinua vuosikaudet sijaistanut.[/QUOTE]Lähes jokaikisestä tämänkaltaisesta ketjusta löytyy tällainen ääliökommentti. Kirjoitatko sinä pöljökki ne kaikki?

"vieras"
Olen häntä korkeammin koulutettu ja sijaiseni on siis myös koulutettu, mutta ei minun työhöni eikä hänellä ole siis yhtä "korkeaa" koulutusta kuin minulla.Olen tavallaan hänen esimiehensä. Tässä tosin taitaa mättää se, että olen jonkin verran nuorempi, vaikka tuskin kokemattomampi. Puh! Olen myös avoimesti kertonut uusista urasuunnitelmistani, joten tämä sijaiseni ilmeisesti odottaa, että vaihtaisin työpaikkaa...ihme shakaali!
Tartun tuohon kohtaan "Olen tavallaan hänen esimiehensä". Mitä tarkoittaa "tavallaan"? Jos sinua ei ole nimitetty esimieheksi, niin et ole. Ei parempi koulutus tai vakinaisuus tarkoita, että on oikeus ylentää itsensä esimieheksi. Se on tärkeää, kuinka osaa hoitaa annetut tehtävät ja suoriutuu niistä. Ehkä se oletkin sinä, joka aiheuttaa nyt ärsytystä muualla.

Yhteistyössä