I
Izabella
Vieras
Raskaus on tällä hetkellä vasta haave, mutta tämä asia alkanut mietityttämään. Työnantajan mukaan työterveyshoitajan kirjoittamassa sairauslomalapussa täytyy lukea sairauden syy. Mitä työterveyshoitaja kirjoittaa lappuun, jos syynä esim. raskauspahoinvointi?
Meillä lappu viedään suoraan omalle esimiehelle ja ei oikein kiehdo ajatus, että hän saa heti alussa tietää raskaudesta, kun siitähän ei tarvitse kertoa kuin vasta 2kk ennen äitiyslomalle jäämistä. Voiko pyytää terveydenhoitajaa "valehtelemaan" ja kirjoittamaan jotakin muuta vai laittavatko raskaudesta aiheutuvalle poissaololle yleensäkin jonkun muun syyn (siis vaikka vatsatauti tms.)?
Meillä lappu viedään suoraan omalle esimiehelle ja ei oikein kiehdo ajatus, että hän saa heti alussa tietää raskaudesta, kun siitähän ei tarvitse kertoa kuin vasta 2kk ennen äitiyslomalle jäämistä. Voiko pyytää terveydenhoitajaa "valehtelemaan" ja kirjoittamaan jotakin muuta vai laittavatko raskaudesta aiheutuvalle poissaololle yleensäkin jonkun muun syyn (siis vaikka vatsatauti tms.)?