Todella tympeä käynti ultrassa

mun sikiöllä näkyi syke 6+
tee valitus,ihan törkeetä että maksaa paljon yksityisellä ja saa vaan tollaisen arvailun sieltä. ei ole asiallista. kai noil yksityisillä firmoillakin on joku ylilääkäri joka vastaa toiminnasta ja valitsee lääkärit
 
Mulla itselläni on hyvin epäsäännöllinen kierto. Esikoisesta olin kuukautisten mukaan rv8+. Kävin yksityisellä ultrassa, jossa ultrassa ei näkynyt muuta kuin ruskuaispussi. Sain uuden ajan 3 viikon päähän. Silloin näkyi syke ja selvisi että olen rv8+ eli ensimmäisellä ultrakerralla viikkoja oli 5+. Ei se syke noilla viikoilla välttämättä tosiaan näy ja todelliset viikot voi olla mitä vain, jos kierto ei ole säännöllinen. :hug:
 
Mulla joskus 12 vuotta sitten kun olin raskaana ja kun tuli veristä vuotoa ja menin sit äitiyspolille. Lääkäri sano mulle kun ultrasi et eihän täällä mitään ole:O Siihen tyyliin et mun ois se pitäny tietää vaikka raskaustesti oli positiivinen. Se oli otettu myös terkkarissa et ei ollu apteekin testejä. Tuulimunasta oli kyse.
 
pyydä ees lähete veritestiin...

täs on taulukko paljonko pitäs olla arvot :

Aika hedelmöityksestä Aika viimeisistä kuukautisista HCG:n määrä
mIU/ml
1 viikko 3 viikkoa 0-5
2 viikkoa 4 viikkoa 3-426
3 viikkoa 5 viikkoa 18-7340
4 viikkoa 6 viikkoa 1080-56500
5-6 viikkoa 7-8 viikkoa 7650-229000
6-9 viikkoa 8-11 viikkoa 25700-288000
8-11 viikkoa 10-13 viikkoa 13000-253000
17-24 viikkoa 2. kolmannes 4060-65400
>25 viikkoa 3. kolmannes 3640-117000
 
vieras
toi on niin tutun kuulosta=(
mulle sanoi lekuri kun odotin pikkukakkosta että on tuulimuna ja ehdotti kaavintaa..
en suostunut ja nyt mun 8kk vanha "tuulimunani" nukkuu yöuniaan
 
Kun varasit aikaa sanoitko, että olet tulossa (alku)raskauden ultraan? Täälläpäin ainakaan ei ole kuin muutama alaan erikoistunut gynekologi. Jos olit asiasta etukäteen ilmoittanut oli saamasi palvelu todella huonoa. Jos taas kyseessä oli ihan normaali gynekologi niin heillä monesti laitteet ja tieto ei riitä raskausajan ultriin.
 
.......
Valitettavasti se taitaa olla noin kun liian aikasin käy ettei sieltä sitten mitään oleellista selviä. Ymmärrän huolesi 2 keskenmenon jälkeen mutta malttia hyvät ihmiset.. Jos pari viikkoa olisit odottanut niin olisi enemmän näkynyt. Mielestäni saa syyttää itseään kun hankkii lisästressiä ravaamalla ultrissa ennen kuin on sen aikakaan , ei ole lääkärin vika ettei hän näe noin aikaisin vielä mitään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meri-Kaisla:
Kun varasit aikaa sanoitko, että olet tulossa (alku)raskauden ultraan? Täälläpäin ainakaan ei ole kuin muutama alaan erikoistunut gynekologi. Jos olit asiasta etukäteen ilmoittanut oli saamasi palvelu todella huonoa. Jos taas kyseessä oli ihan normaali gynekologi niin heillä monesti laitteet ja tieto ei riitä raskausajan ultriin.
Kyllä mä sanoin kun en ollu varma onks hemossa sitä mahdollisuutta..
Että että..
 
Alkuperäinen kirjoittaja .......:
Valitettavasti se taitaa olla noin kun liian aikasin käy ettei sieltä sitten mitään oleellista selviä. Ymmärrän huolesi 2 keskenmenon jälkeen mutta malttia hyvät ihmiset.. Jos pari viikkoa olisit odottanut niin olisi enemmän näkynyt. Mielestäni saa syyttää itseään kun hankkii lisästressiä ravaamalla ultrissa ennen kuin on sen aikakaan , ei ole lääkärin vika ettei hän näe noin aikaisin vielä mitään.
kysehän oli siitä ,että ap oli siinä uskossa, että viikkoja 7...
minulla näkyi noilla viikoilla jo ihan selvä sikiö ja syke. =)
 
.....
Alkuperäinen kirjoittaja wannabemommy:
mun sikiöllä näkyi syke 6+
tee valitus,ihan törkeetä että maksaa paljon yksityisellä ja saa vaan tollaisen arvailun sieltä. ei ole asiallista. kai noil yksityisillä firmoillakin on joku ylilääkäri joka vastaa toiminnasta ja valitsee lääkärit
Kuule kyllä siinä jokainen sen riskin ottaa joka viikolle 5-6 ultran varaa ettei siellä mitään välttämättä näy. Ihan turha valittaa kenellekkään, jokaisen se pitäisi itsekkin tajuta ettei ehkä vielä näy mitään noin aikaisin. Raskaus kun ei välttämättä ole vielä niin pitkällä kuin arvioitu. Siinä ei lääkäri paljoa mitään voi jos ei yksinkertaisesti alkio ole kuin 5mm pitkä eikä vielä sydän alkanut sykkiä. Taikuriko sen lääkärin olisi pitänyt olla, että ultrakäynti olisi ollut mieleinen. Ymmärtäisin valittamisen mikäli lääkäri olisi ollut törkeä ja epäkohtelias, mutta ei minusta tuossa voi palvella sen kummemmin kun ei näy niin ei näy. Siksi täälläkään ei esimerkiksi edes lapsettomushoitoihin erikoistuneella klinikalla tehdä alkuraskauden ultraa kuin korkeintaan 7-8 raskausviikolla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
No mä laitoin palautetta sähköpostilla
:xmas:
No hyvä ees et jotain=) Mut eiks ne ees kysyny et haluutko kontrolliaikaa?
Heh joo sanoi et parin viikon päästä vois katsoa uudelleen, heh ei kiitos sillä sedällä enää!
joo vaihda ehdottomasti jollekki toiselle. Paljonko muuten maksoi?

 
Alkuperäinen kirjoittaja .....:
Alkuperäinen kirjoittaja wannabemommy:
mun sikiöllä näkyi syke 6+
tee valitus,ihan törkeetä että maksaa paljon yksityisellä ja saa vaan tollaisen arvailun sieltä. ei ole asiallista. kai noil yksityisillä firmoillakin on joku ylilääkäri joka vastaa toiminnasta ja valitsee lääkärit
Kuule kyllä siinä jokainen sen riskin ottaa joka viikolle 5-6 ultran varaa ettei siellä mitään välttämättä näy. Ihan turha valittaa kenellekkään, jokaisen se pitäisi itsekkin tajuta ettei ehkä vielä näy mitään noin aikaisin. Raskaus kun ei välttämättä ole vielä niin pitkällä kuin arvioitu. Siinä ei lääkäri paljoa mitään voi jos ei yksinkertaisesti alkio ole kuin 5mm pitkä eikä vielä sydän alkanut sykkiä. Taikuriko sen lääkärin olisi pitänyt olla, että ultrakäynti olisi ollut mieleinen. Ymmärtäisin valittamisen mikäli lääkäri olisi ollut törkeä ja epäkohtelias, mutta ei minusta tuossa voi palvella sen kummemmin kun ei näy niin ei näy. Siksi täälläkään ei esimerkiksi edes lapsettomushoitoihin erikoistuneella klinikalla tehdä alkuraskauden ultraa kuin korkeintaan 7-8 raskausviikolla.
Mikä täs on vaikee tajuta?? Jos ap sanoi olevansa viikoilla 7+4 ja minkä hän voi jos ei sikiö vastaakkaa ihan kokoa! Ei oo varattu viikoille 5-6 vaan päälle 7 oli viikkoja..
 
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
No mä laitoin palautetta sähköpostilla
:xmas:
No hyvä ees et jotain=) Mut eiks ne ees kysyny et haluutko kontrolliaikaa?
Heh joo sanoi et parin viikon päästä vois katsoa uudelleen, heh ei kiitos sillä sedällä enää!
joo vaihda ehdottomasti jollekki toiselle. Paljonko muuten maksoi?
Oisko ollu jotain 70e, en ees tinny et se piti maksaa heti, meen huomenna sen maksamaa kun ei ollut rahaa mukana
:ashamed:
 
huoh
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja .....:
Alkuperäinen kirjoittaja wannabemommy:
mun sikiöllä näkyi syke 6+
tee valitus,ihan törkeetä että maksaa paljon yksityisellä ja saa vaan tollaisen arvailun sieltä. ei ole asiallista. kai noil yksityisillä firmoillakin on joku ylilääkäri joka vastaa toiminnasta ja valitsee lääkärit
Kuule kyllä siinä jokainen sen riskin ottaa joka viikolle 5-6 ultran varaa ettei siellä mitään välttämättä näy. Ihan turha valittaa kenellekkään, jokaisen se pitäisi itsekkin tajuta ettei ehkä vielä näy mitään noin aikaisin. Raskaus kun ei välttämättä ole vielä niin pitkällä kuin arvioitu. Siinä ei lääkäri paljoa mitään voi jos ei yksinkertaisesti alkio ole kuin 5mm pitkä eikä vielä sydän alkanut sykkiä. Taikuriko sen lääkärin olisi pitänyt olla, että ultrakäynti olisi ollut mieleinen. Ymmärtäisin valittamisen mikäli lääkäri olisi ollut törkeä ja epäkohtelias, mutta ei minusta tuossa voi palvella sen kummemmin kun ei näy niin ei näy. Siksi täälläkään ei esimerkiksi edes lapsettomushoitoihin erikoistuneella klinikalla tehdä alkuraskauden ultraa kuin korkeintaan 7-8 raskausviikolla.
Mikä täs on vaikee tajuta?? Jos ap sanoi olevansa viikoilla 7+4 ja minkä hän voi jos ei sikiö vastaakkaa ihan kokoa! Ei oo varattu viikoille 5-6 vaan päälle 7 oli viikkoja..
Mistä ihmeestä ap voi tietää olevansa viikolla 7+4? Onko niin tarkka kuukautiskierto että pystyy sanomaan ovulaatiopäivän tarkalleen. Minusta tuo laskettuaika määritellään ultraäänellä ja nyt ilmeisesti ei kuitenkaan ole noin pitkällä, ultrassahan se selvisi. Miksei sitten odottanut jos ei kerta ollut varma asiasta vaikka vielä 2 viikkoa eteenpäin? Olihan niitä viikkoja ilmeisesti 5-6 eikä niin paljon kuin jossain nettilaskurissa arviolta ITSE päättelemällä 7+4. Siksi se on vaikea tajuta, jos kerta ei ole varma niin odottaisin oman itseni takia pari viikkoa eteenpäin, jolloin AINAKIN pitäisi jo jotain näkyä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja .....:
Alkuperäinen kirjoittaja wannabemommy:
mun sikiöllä näkyi syke 6+
tee valitus,ihan törkeetä että maksaa paljon yksityisellä ja saa vaan tollaisen arvailun sieltä. ei ole asiallista. kai noil yksityisillä firmoillakin on joku ylilääkäri joka vastaa toiminnasta ja valitsee lääkärit
Kuule kyllä siinä jokainen sen riskin ottaa joka viikolle 5-6 ultran varaa ettei siellä mitään välttämättä näy. Ihan turha valittaa kenellekkään, jokaisen se pitäisi itsekkin tajuta ettei ehkä vielä näy mitään noin aikaisin. Raskaus kun ei välttämättä ole vielä niin pitkällä kuin arvioitu. Siinä ei lääkäri paljoa mitään voi jos ei yksinkertaisesti alkio ole kuin 5mm pitkä eikä vielä sydän alkanut sykkiä. Taikuriko sen lääkärin olisi pitänyt olla, että ultrakäynti olisi ollut mieleinen. Ymmärtäisin valittamisen mikäli lääkäri olisi ollut törkeä ja epäkohtelias, mutta ei minusta tuossa voi palvella sen kummemmin kun ei näy niin ei näy. Siksi täälläkään ei esimerkiksi edes lapsettomushoitoihin erikoistuneella klinikalla tehdä alkuraskauden ultraa kuin korkeintaan 7-8 raskausviikolla.
Mikä täs on vaikee tajuta?? Jos ap sanoi olevansa viikoilla 7+4 ja minkä hän voi jos ei sikiö vastaakkaa ihan kokoa! Ei oo varattu viikoille 5-6 vaan päälle 7 oli viikkoja..
Mistä ihmeestä ap voi tietää olevansa viikolla 7+4? Onko niin tarkka kuukautiskierto että pystyy sanomaan ovulaatiopäivän tarkalleen. Minusta tuo laskettuaika määritellään ultraäänellä ja nyt ilmeisesti ei kuitenkaan ole noin pitkällä, ultrassahan se selvisi. Miksei sitten odottanut jos ei kerta ollut varma asiasta vaikka vielä 2 viikkoa eteenpäin? Olihan niitä viikkoja ilmeisesti 5-6 eikä niin paljon kuin jossain nettilaskurissa arviolta ITSE päättelemällä 7+4. Siksi se on vaikea tajuta, jos kerta ei ole varma niin odottaisin oman itseni takia pari viikkoa eteenpäin, jolloin AINAKIN pitäisi jo jotain näkyä.
n tiennytkään, soitin sinne, sanoin asiani ja ehdottivat tätä päivää, thats it.
Ja näkyihän siellä, se että mä vaan näin asioita paremmin kun lääkäri, se oli se mikä vitutti.
 
sulle huoh
meilläkin on 2 keskenmenoa noitten muksujen välis ja koko 2 viimesen raskauden aikana on tehnyt mieli mennä aikaseen ultraa että on saanut varmuuuden et on oikeessa paikassa ja että siellä on elämää. meillä on ollut tosi piinaavat viikot aina ekaan ultraan joka tehdään täällä 11-14 viikoilla. Joka ikinen käynti veskis oli tuskaa ja pyyhkästäessä pelkäsi että paperi olisi verinen.
JOS sitä verta olisi tullut niin kiven kolosta olisin hommannut rahat yksityiseen ultraan tai lähetteen yleissairaalan puolelle.
Jokaisessa äippäkortis mulla on et kuukautisten perusteella la ja ulrtan perusteella la ja mulla kierto 28- 72 eli revi siitä sitten.
 
......
Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja .....:
Alkuperäinen kirjoittaja wannabemommy:
mun sikiöllä näkyi syke 6+
tee valitus,ihan törkeetä että maksaa paljon yksityisellä ja saa vaan tollaisen arvailun sieltä. ei ole asiallista. kai noil yksityisillä firmoillakin on joku ylilääkäri joka vastaa toiminnasta ja valitsee lääkärit
Kuule kyllä siinä jokainen sen riskin ottaa joka viikolle 5-6 ultran varaa ettei siellä mitään välttämättä näy. Ihan turha valittaa kenellekkään, jokaisen se pitäisi itsekkin tajuta ettei ehkä vielä näy mitään noin aikaisin. Raskaus kun ei välttämättä ole vielä niin pitkällä kuin arvioitu. Siinä ei lääkäri paljoa mitään voi jos ei yksinkertaisesti alkio ole kuin 5mm pitkä eikä vielä sydän alkanut sykkiä. Taikuriko sen lääkärin olisi pitänyt olla, että ultrakäynti olisi ollut mieleinen. Ymmärtäisin valittamisen mikäli lääkäri olisi ollut törkeä ja epäkohtelias, mutta ei minusta tuossa voi palvella sen kummemmin kun ei näy niin ei näy. Siksi täälläkään ei esimerkiksi edes lapsettomushoitoihin erikoistuneella klinikalla tehdä alkuraskauden ultraa kuin korkeintaan 7-8 raskausviikolla.
Mikä täs on vaikee tajuta?? Jos ap sanoi olevansa viikoilla 7+4 ja minkä hän voi jos ei sikiö vastaakkaa ihan kokoa! Ei oo varattu viikoille 5-6 vaan päälle 7 oli viikkoja..
Mistä ihmeestä ap voi tietää olevansa viikolla 7+4? Onko niin tarkka kuukautiskierto että pystyy sanomaan ovulaatiopäivän tarkalleen. Minusta tuo laskettuaika määritellään ultraäänellä ja nyt ilmeisesti ei kuitenkaan ole noin pitkällä, ultrassahan se selvisi. Miksei sitten odottanut jos ei kerta ollut varma asiasta vaikka vielä 2 viikkoa eteenpäin? Olihan niitä viikkoja ilmeisesti 5-6 eikä niin paljon kuin jossain nettilaskurissa arviolta ITSE päättelemällä 7+4. Siksi se on vaikea tajuta, jos kerta ei ole varma niin odottaisin oman itseni takia pari viikkoa eteenpäin, jolloin AINAKIN pitäisi jo jotain näkyä.
n tiennytkään, soitin sinne, sanoin asiani ja ehdottivat tätä päivää, thats it.
Ja näkyihän siellä, se että mä vaan näin asioita paremmin kun lääkäri, se oli se mikä vitutti.
lääkärikään ei voi sille mitään jos ei alkio vastaa viikkoja se nyt on karu totuus. Viikolla 7+6 alkio on 1,5cm pitkä, joten sentin heittoa tuskin on sentään tullut, joten lääkäri ilmeisesti ei tiennyt mitään kun ei mieliksesi saanut alkiosta oikean kokoista viikkoihin. Tai sydämensykettä vielä varmaksi voinut todeta 5mm kokoisesta ihmisen alusta. Ultralaitteet ei välttämättä ole parhaasta päästä, mikäli olisit ollut oikeilla viikoilla olisi pitänyt jo varmaksi jotain nähdä, et ollut thats it. Ei lääkäri sille mitään mahda.
 
Kuinka varhaisin voidaan nähdä sikiön syke?
Kirjoittanut Aydin Tekay
07.06.2005

Sydämen toiminta alkaa 21 päivän kuluttua hedelmöityksestä. Mikäli tutkimus tehdään emättimen kautta sydänäänet on mahdollista todeta muutama päivä ennen 6. raskausviikon loppua (viimeistään 6+0). Vatsanpeitteiden kautta tutkittaessa sydämen sykkeen toteaminen voi siirtyä viikolla tuonnemmaksi.


«

Tuo tieto löytyi netistä. Jos on sattunut pitkä kierto, ei syke ole vielä voinut näkyäkään. Itse olen epäsäännöllisen kierron vuoksi saanut kaksi väärää tuulimunadiagnoosia. Jälkimmäisen lääkäri voitti tullen mennen töykeys- ja tyhmyyskisassa ap:n lääkärin.




 
Alkuperäinen kirjoittaja ......:
Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja .....:
Alkuperäinen kirjoittaja wannabemommy:
mun


lääkärikään ei voi sille mitään jos ei alkio vastaa viikkoja se nyt on karu totuus. Viikolla 7+6 alkio on 1,5cm pitkä, joten sentin heittoa tuskin on sentään tullut, joten lääkäri ilmeisesti ei tiennyt mitään kun ei mieliksesi saanut alkiosta oikean kokoista viikkoihin. Tai sydämensykettä vielä varmaksi voinut todeta 5mm kokoisesta ihmisen alusta. Ultralaitteet ei välttämättä ole parhaasta päästä, mikäli olisit ollut oikeilla viikoilla olisi pitänyt jo varmaksi jotain nähdä, et ollut thats it. Ei lääkäri sille mitään mahda.


Mä en tajua mitä tää sua nyppii mut sama toi.
Mä en paljon ehtinyt siinä vinkua mistään kun se huitas välineensä mun sisää ja rupes huitomaan.
Jos sä näkusut ton kuvan, sä tajuisit miten toi on mitattu, ja jos sä oisit ollu siellä, sä tajuisit millainen lääkäri se oli.
Mä olen ollut lääkäreillä jotka on hyviä ja niillä jotka ei ole, jos mä en koe saavani hyvää palvelua ni totta hitossa mä sanon siitä!
Yhan yleisillä lekureilla hyväksyisin tonkin.
Jos lääkäri joutuu multa kysymään mitä mä näen ja mitä mä veikkaan kun ei itse näe/viitsi katsoa mitä se ei tehnytkään kun pikasen vilauksen ni kyllä mä valitan, se ei ole sulta pois mut jos asiaan perehtyminen tuo sulle tyydytyksentunteen ni kiva olla avuksi!
 

Yhteistyössä