D
ddd
Vieras
jos geeneistä kiinni niin ei siihen mikään auta!!! tytär 8v painaa 26kg ja 144cm pitkä! minä 42kg ja 167cm pitkä!! ja kaikki on kokeiltu et paino lisääntyis!
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja chef:On hyvinvoivan oloinen, mutta jos näkisit tuon lapsen niin ymmärtäisit huoleni. Ollaan hänen kanssaan rampattu ravitsemusterapuetilla muutaman kuukauden iästä lähtien ja edelleen sama linja jatkuu. Jotta kyllä hänestä on myös hoitohenkilökunta huolissaan.Alkuperäinen kirjoittaja JaS:Itse olen ollut aina"liian laiha,käyrien alapuolella" Nyt lapseni samanlailla.Eiköhän tyttö ole ihan normaali,jos on hyvinvoivan oloinen,eikä esim.terveydenhoitaja muuta epäile ja syö hyvin.On vain laihansorttinen![]()
Soitan koululle ensi viikolla ja otetaan taas tyttö painoseurantaan. Ei auta muu. Toivottavasti heillä ois joku ässä hihassa.
Alkuperäinen kirjoittaja chef:Alkuperäinen kirjoittaja IceRoyal:Meillä saman mittainen kolmasluokkalainen..
ongelmia ollut syömisten kanssa ja on kasvuseurannassa ollut.Nyt on selkeesti saanut vähän lihaa luiden päälle ja olen onnellinen.Oli eka ja tokaluokan toooosi laiha myös.
Havahtui viimein siihen kun hemoglobiini oli niin alhainen ja terkka oli puhunut hänelle syömisistä.Kotona puhuimme vakavasti myös ja tyttö opetteli syömään paremmin. =) edelleen on hiukkasen ranttu mutta syö kuitenkin kohtuu hyvin ku vertaa edellisiin vuosiin.
On myös jopa koulussa oksentanut ruuat kun ei ole saattanut syödä...
Onko jokin tietty ruoka-aine ns. tuonut pianoa lisää?
Tuolla nyt jo tuo öljylisä mainittiin, mutta onko teillä joku muu?
Alkuperäinen kirjoittaja ei ymmärrä:Alkuperäinen kirjoittaja chef:On hyvinvoivan oloinen, mutta jos näkisit tuon lapsen niin ymmärtäisit huoleni. Ollaan hänen kanssaan rampattu ravitsemusterapuetilla muutaman kuukauden iästä lähtien ja edelleen sama linja jatkuu. Jotta kyllä hänestä on myös hoitohenkilökunta huolissaan.Alkuperäinen kirjoittaja JaS:Itse olen ollut aina"liian laiha,käyrien alapuolella" Nyt lapseni samanlailla.Eiköhän tyttö ole ihan normaali,jos on hyvinvoivan oloinen,eikä esim.terveydenhoitaja muuta epäile ja syö hyvin.On vain laihansorttinen![]()
Soitan koululle ensi viikolla ja otetaan taas tyttö painoseurantaan. Ei auta muu. Toivottavasti heillä ois joku ässä hihassa.
Siis mä en ymmärrä tätä asennetta - "heillä olisi joku ässä hihassa". Tyttö on sinun lapsesi ja sinun tulee tehdä asian eteen töitä. ALoita nyt vaikkapa ihan siitä että monipuolistat tytön päivittäistä syömistä. Ja kirjaat ylös kaikki mitä laittaa suuhun päivän aikana. Siitä sitten lasket kalorit. Yksinkertaista kun viitsii tehdä.
Alkuperäinen kirjoittaja Ni:Anorektikkoja lihotetan sairaalassa punaiseen maitoon tehdyllä kaakaolla, rasvalisällä joka ruuassa jne... Siis mahdollisimman energiatiiviillä ruualla.
Tee puuro maitoon, lisää hieman rasvaa ja sokeria. Hedelmiksi banaani, avokado... hankalaa tietysti jos nirsoilee.
B-vitamiinilisä tunnetusti lisää ruokahalua.
Ootteko käyneet ravitsemusterapeutilla?
Alkuperäinen kirjoittaja chef:Enkö mä aloittanut tänne topicin, jos vaikka jollakulla ois samanlaisia kokemuksia ja sitä kautta mä saisin hankittu neuvoja ja vinkkejä.Alkuperäinen kirjoittaja ei ymmärrä:Siis mä en ymmärrä tätä asennetta - "heillä olisi joku ässä hihassa". Tyttö on sinun lapsesi ja sinun tulee tehdä asian eteen töitä. ALoita nyt vaikkapa ihan siitä että monipuolistat tytön päivittäistä syömistä. Ja kirjaat ylös kaikki mitä laittaa suuhun päivän aikana. Siitä sitten lasket kalorit. Yksinkertaista kun viitsii tehdä.Alkuperäinen kirjoittaja chef:On hyvinvoivan oloinen, mutta jos näkisit tuon lapsen niin ymmärtäisit huoleni. Ollaan hänen kanssaan rampattu ravitsemusterapuetilla muutaman kuukauden iästä lähtien ja edelleen sama linja jatkuu. Jotta kyllä hänestä on myös hoitohenkilökunta huolissaan.Alkuperäinen kirjoittaja JaS:
Kalorit on laskettu sataan kertaan ravitsemusterapeutin vastaanotolla ja ruokapäiväkirjaa on pidetty sen tuhat kertaa. Että kyllä on asiaa hoidettu. Vai oisko ne kalorit siitä johki muuttunut, jos mä oisin itse ne laskenut, eikä asiantuntija?
Ruokavalio on niin monipuolinen, kuin mitä ollaan keksitty. Mutta nyt on ideat loppu.
Ja muutoinkin, len kyllä sitä mieltä että ammattilaisilla mitä luultavimmin on paremmat eväät meitä auttaa, kuin että koittasin itse räpiköidä eteenpäin.
Alkuperäinen kirjoittaja IceRoyal:Alkuperäinen kirjoittaja chef:Alkuperäinen kirjoittaja IceRoyal:Meillä saman mittainen kolmasluokkalainen..
ongelmia ollut syömisten kanssa ja on kasvuseurannassa ollut.Nyt on selkeesti saanut vähän lihaa luiden päälle ja olen onnellinen.Oli eka ja tokaluokan toooosi laiha myös.
Havahtui viimein siihen kun hemoglobiini oli niin alhainen ja terkka oli puhunut hänelle syömisistä.Kotona puhuimme vakavasti myös ja tyttö opetteli syömään paremmin. =) edelleen on hiukkasen ranttu mutta syö kuitenkin kohtuu hyvin ku vertaa edellisiin vuosiin.
On myös jopa koulussa oksentanut ruuat kun ei ole saattanut syödä...
Onko jokin tietty ruoka-aine ns. tuonut pianoa lisää?
Tuolla nyt jo tuo öljylisä mainittiin, mutta onko teillä joku muu?
Anteeks ny vaan mutta pianoa
ei ole näkynyt vaikka mä sitä tahdon kovasti
![]()
Ei mitään erityistä.Ruisleipää käski vain syömään ja kaikkia ruokamakuja mitä tarjolla on.Siis hän oli toooosi nirso ja nyt vaan iän tultua on varmaan itsekin tajunnut että on syötävä.
Talvella napsi sitten sanasolia koska se kuulemma lisää ruokahalua.d-vitamiinia myös purkista söi.Nyt on ei mitään lisiä ole.
Puhuimme ihan tosissaan jo siitä että voi käydä huonosti ja ihan faktatietoa siitä miten suonille käy jne..se herätti hänet viimein mutta tuota ei kyllä otettu esiin kuin vasta nyt kolmannella luokalla.
Onko teidän tytöllä kaikki arvot kohdillaan muuten?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:En tekis tuosta ongelmaa, jos on muuten terve! Jotkut vaan on hyvin hoikkia luonnostaan. Lapsellasi voi olla erilainen ruumiinrakenne kuin sinulla!
En lisäisi hänelle mitään muita rasvoja kuin kasvirasvoja, esim. pähkinöitä, öljyä pieniä määriä, jos syö salaattia. Välipaloja voisi olla vähän reilummin. Esim. jogurttia ja hedelmiä. Itse teen nyt iltapalaksi tällaisen sekoituksen: A-myslijogurttia, rahkaa, pakastemansikoita ja vehnälesettä ja pähkinöitä.
Alkuperäinen kirjoittaja IceRoyal:Niin ja arvaa mikä on meidän neidin lempiruokaa?No,se puuro myös.Kaura,manna ja riisipuurot menee ja monesti niitä itse tahtoikin kun yritettiin saada muutakin alas![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Ni:Piti vielä sanomani, että samalla aterialla tuollaiselle "nirsoilijalle" kannattaa koittaa tarjota mahdollisimman montaa eri makua, sillä niitä tulee sillä tavalla syötyä määrällisesti enemmän. En nyt varmaankaan kovin tieteellisesti osaa sia selittää, mutta yhtä maku syödessä "makuhermo turtuu" jotenkin nopeammin, ja määrä jää pienemmäksi.
Olittekin jo käyneet rvitsemusterapeutilla.
Alkuperäinen kirjoittaja IceRoyal:Ootko mysliä kokeillut?Meillä se Axan marjamysli uppoaa.Muut myslit ei...![]()
Alkuperäinen kirjoittaja chef menossa jo nukkumaan...:Alkuperäinen kirjoittaja IceRoyal:Ootko mysliä kokeillut?Meillä se Axan marjamysli uppoaa.Muut myslit ei...![]()
Kokeiltu on kolmea merkkiä...ei tod. uppoa :/
Alkuperäinen kirjoittaja huolissaan:Täälläkin laiheliini syksyllä koulunaloittava. Syö kyllä ruuat mitä tarjoan mutta esim. leipä ei kelpaa, eikä oikein perunakaan. Housut tahtoo aina tippua...
Alkuperäinen kirjoittaja äiti84:Alkuperäinen kirjoittaja huolissaan:Täälläkin laiheliini syksyllä koulunaloittava. Syö kyllä ruuat mitä tarjoan mutta esim. leipä ei kelpaa, eikä oikein perunakaan. Housut tahtoo aina tippua...
sama tapaus meillä, huono ostaa vaatteitakin kun sitä pituuttakin on, jos ne on lahkeista hyvät, vyötäröltä ne tippuu ja jos ne vyötäröltä on hyvät niin lahkeet usein lyhyet..