Todella epämiellyttävää!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja menee yli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja tiu tau tulkku:
Niin no joo, tietysti lasten kannalta aika tyly juttu, että viattomalla hakusanalla tulee jotain rivouksia :/ Pystyykö sellaista sitten rajoittamaan millään.
Block-lastenvahtiohjelma on hyvä. Kokeiluversion saa muistaakseni kuukaudeksi ilmaiseksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tiu tau tulkku:
Käännän katseeni -etusivulla yksi kuvaamasikaltainen linkki. Missä olenkin -ei ainoatakaan etusivulla. Ts. minusta ei kyllä "hypännyt silmille" mitään paheksuttavaa. No, ehkä olet herkempi tuollaisille.

hain niitä samalla haulla, en eri haulla. laitoin tuohon kolme kohtaa, minusta nuo kaksi ekaa on aivan törkeitä jos ajattelee, että nettiä pitäisi voida lastenkin käyttää. ja hakusanat ei todellakaan ole mitään pornojuttuja!!!

Ei nettiä pitäisi voida lasten käyttää, ainakaan valvomatta. Aika vaarallinen paikka fiksummallekin ihmiselle, mitä sitten lapselle.. Pienin niistä vaaroista kuitenkin on joku seksinovelli missä puhutaan paisuvista mulkuista ja märistä pilluista. Niitä nyt pyörii jo aivan luonnostaankin teini-ikäisen päässä, eikä sitä nuorempia kannata nettiin yksin päästääkään.

 
Alkuperäinen kirjoittaja tiu tau tulkku:
Niin no joo, tietysti lasten kannalta aika tyly juttu, että viattomalla hakusanalla tulee jotain rivouksia :/ Pystyykö sellaista sitten rajoittamaan millään.

Google pystyisi kyllä säätämään hakukoneita niin, että ei tulisi tuollaisia linkkejä. Sille pitäisi kuitenkin olla aika kovat perusteet, koska Suomessa netin sensuuriin suhtaudutaan niin kielteisesti. Google pystyy vaikuttamaan sivujen näyttöjärjestykseen ihan helposti. Tätä mieheni joskus selvitti Googlelta, kun hänen mielestään hakutuloksia säädettiin poliittisilla perusteilla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja taikatalvi-03:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tiu tau tulkku:
Käännän katseeni -etusivulla yksi kuvaamasikaltainen linkki. Missä olenkin -ei ainoatakaan etusivulla. Ts. minusta ei kyllä "hypännyt silmille" mitään paheksuttavaa. No, ehkä olet herkempi tuollaisille.

hain niitä samalla haulla, en eri haulla. laitoin tuohon kolme kohtaa, minusta nuo kaksi ekaa on aivan törkeitä jos ajattelee, että nettiä pitäisi voida lastenkin käyttää. ja hakusanat ei todellakaan ole mitään pornojuttuja!!!

Ei nettiä pitäisi voida lasten käyttää, ainakaan valvomatta. Aika vaarallinen paikka fiksummallekin ihmiselle, mitä sitten lapselle.. Pienin niistä vaaroista kuitenkin on joku seksinovelli missä puhutaan paisuvista mulkuista ja märistä pilluista. Niitä nyt pyörii jo aivan luonnostaankin teini-ikäisen päässä, eikä sitä nuorempia kannata nettiin yksin päästääkään.

Miksi ei pidä lasten voida käyttää? Minusta netti on lapsille tärkeä paikka, mutta tietysti turvallisuudesta pitää huolehtia. Nuo suojaohjelmat ja valvonta on tärkeitä. Mikään aikuisen vierestä vahtiminen ei kuitenkaan pelasta lapsia jos ihan viattomilla hakusanoilla tulee älytöntä settiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja töpö:
Mulle ei ole koskaan käynyt noin, vaikka aika usein googlea käytänkin. Minkähänlaisen virren sanoja oikein yritit etsiä? :D

Ite oon miettiny ihan samaa! Kyllä mäkin haen googlesta vaikka mitä, mutta en silti törmää noihin kuin todella, todella harvoin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja taikatalvi-03:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tiu tau tulkku:
Käännän katseeni -etusivulla yksi kuvaamasikaltainen linkki. Missä olenkin -ei ainoatakaan etusivulla. Ts. minusta ei kyllä "hypännyt silmille" mitään paheksuttavaa. No, ehkä olet herkempi tuollaisille.

hain niitä samalla haulla, en eri haulla. laitoin tuohon kolme kohtaa, minusta nuo kaksi ekaa on aivan törkeitä jos ajattelee, että nettiä pitäisi voida lastenkin käyttää. ja hakusanat ei todellakaan ole mitään pornojuttuja!!!

Ei nettiä pitäisi voida lasten käyttää, ainakaan valvomatta. Aika vaarallinen paikka fiksummallekin ihmiselle, mitä sitten lapselle.. Pienin niistä vaaroista kuitenkin on joku seksinovelli missä puhutaan paisuvista mulkuista ja märistä pilluista. Niitä nyt pyörii jo aivan luonnostaankin teini-ikäisen päässä, eikä sitä nuorempia kannata nettiin yksin päästääkään.

Miksi ei pidä lasten voida käyttää? Minusta netti on lapsille tärkeä paikka, mutta tietysti turvallisuudesta pitää huolehtia. Nuo suojaohjelmat ja valvonta on tärkeitä. Mikään aikuisen vierestä vahtiminen ei kuitenkaan pelasta lapsia jos ihan viattomilla hakusanoilla tulee älytöntä settiä.

Asiasta voi olla montaa mieltä. Ite en nää mitään syytä miksi lapsen pitäis olla netissä. Ainakin siinä määrin voi aikuisen valvonta auttaa, että jos sieltä netistä lapsi haluaa jotain etsiä niin etsitään yhdessä ja vanhempi ei ainakaan avaa sellaisia sivuja, mistä jo google-tuloksesta näkee et on joku pornosivusto.
 

Yhteistyössä