Tissuttelu vai perskänni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hallatar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hallatar

Aktiivinen jäsen
27.10.2005
2 242
0
36
Tuohon toiseen ketjuun viitaten: kumpi on pahempi: a) mies tissuttelee pitkin päivää, ei ole humalassa eikä juominen haittaa normaalia elämää (lomalla kun ollaan) eli tämmöinen ei-suomalainen juomatapa, vai b) mies ottaa pe-la hirveät kännit, oksentaa, örveltää ja lopulta sammuu johonki nurkkaan, ja sitten vielä kusee alleen.
Niin että kumman ottaisit? Ja ajatellaan vielä niin, että mies haluaa sitä kaljaa jostain syystä juoda, eli ei saa sanoa että ei kumpikaan vaihtoehto.

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
No jos tuossa on vaihtoehdot, niin kai sitten se kertarysäys. Minua ärsyttäisi suunnattomasti, jos toinen olisi koko ajan kelvoton rattiin, vaikka kuinka oltaisiin lomalla.

Ihan samaa mieltä. Jatkuva tissuttelu ja ajokunnottomuus on todella ärsyttävää, oli loma tai ei.

Mun mies on tollanen tissuttelija, harvoin ottaa perskännejä. Eli toi a-vaihtoehto. Tuo tissuttelu ei meillä haittaa elämää (ottaa vain viikonloppuna ja yhtenä päivänä) koska isokokoinen ukko ei tissuttelusta humallu. Ainoa ero normaaliin päivään on se, että jos pitää lähteä jonnekin, minä ajan. Ja miksikö sitä kaljaa sitte pitää juoda, jos siitä ei humallu? Samaa oon minäkin kysynyt, ja ukko vastaa kysymyksellä "miks sä sitte juot Smurffia? Se on hyvää."

Alkuperäinen kirjoittaja Nirppurotta harmaana:
Ja miksikö sitä kaljaa sitte pitää juoda, jos siitä ei humallu? Samaa oon minäkin kysynyt, ja ukko vastaa kysymyksellä "miks sä sitte juot Smurffia? Se on hyvää."

Tätä on muuten monien, jotka eivät itse käytä alkoholia, vaikea ymmärtää tai uskoa, että esim viiniä juodaan myös sen vuoksi, että se maistuu hyvältä, sopii ruokaan tai tunnelmaan, ikäänkuin koristaa sen. Sillä ei ole sitten välttämättä mitään tekemistä humalahakuisen juomisen kanssa, jos pari lasillista juodaan. Kännäämiseen nyt käy viina kuin viina, jos niikseen tulee. Ja samoin voi sen fiinin viininkin kanssa käydä köpelösti, en sitä kiellä. =)

En mäkään huolisi kumpaakaan, mut jos pakko valita, niin tissuttelu, en ole miestäni ikinä perskännissä nähnyt ja toivottavasti en tule näkemäänkin. Kyllä aikuisen ihmise pitää osata ottaa alkoholia niin ettei mene örvellykseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Ella78:
En mäkään huolisi kumpaakaan, mut jos pakko valita, niin tissuttelu, en ole miestäni ikinä perskännissä nähnyt ja toivottavasti en tule näkemäänkin. Kyllä aikuisen ihmise pitää osata ottaa alkoholia niin ettei mene örvellykseksi.

Minulla jäi tuossa alussa huomaamatta tuo, että perskännittely olisi jokaviikkoista. Se ei olisi kyllä kivaa sekään, ei yhtään.

No meillä olen minä se joka tissuttelee. Kivittäkää vaan.
Mä olen viikot liikenteessä ja ajelen autolla, niin viikonloppuisin en mielelläni aja vaan menen bussilla jos on menoa. Mä kyllä voi ottaa viikonloppuna päivällä ruoan kanssa oluen ja jos teen esim. pihatöitä niin voi ottaa vielä toisenkin. ja näiden päälle otan vielä illalla saunan kera muutaman pullon. Ja näin voin tehdä koko viikonlopun eli kolmena päivänä peräkkäin. Eikä yhtään ole huono omatunto etten ole ajokunnossa.

vatuttaa katsoa sitä tissuttelua. olis parempi jos jois vaikka joka toinen tai kolmas vl yhen illan kunnolla ja jois muuten sitä vissyään... jos ruoka on kello 5 ja käy ilmi ettei tarvi enää ajaa autolla sille päivälle, niin sittenhän sitä voi ottaa olutta jo ruokajuomaksi. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Hallatar:
Tuohon toiseen ketjuun viitaten: kumpi on pahempi: a) mies tissuttelee pitkin päivää, ei ole humalassa eikä juominen haittaa normaalia elämää (lomalla kun ollaan) eli tämmöinen ei-suomalainen juomatapa, vai b) mies ottaa pe-la hirveät kännit, oksentaa, örveltää ja lopulta sammuu johonki nurkkaan, ja sitten vielä kusee alleen.
Niin että kumman ottaisit? Ja ajatellaan vielä niin, että mies haluaa sitä kaljaa jostain syystä juoda, eli ei saa sanoa että ei kumpikaan vaihtoehto.

NO jos mies haluaa kaljaa juoda niin sit saa kävellä ovesta pihalle ja pysyä poissa. Mun kanssa samassa taloudessa ei ole ihmistä kuka käyttää alkoholia!