\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.09.2006 klo 17:22 MATRIARKKA kirjoitti:
esikoista imetin 1v8kk. nyt kuopus vuosi ja 4kk. tissillä päivin öin mut hampilekurissa sanottiin et ehdottomasti yötissi pois ja vain ruoan jälkeen päivälläkään. pelkäsin et on jo reikiä mut hampilekuri sanoi et ei se siltä hänen mielestään näytä mut et yötissi pois. nyt en tiedä mitä tekisin. esikoisella 4v nyt ei ole reikiä vaik noin kauan imetin. en haluaisi hampaitten takia lopettaa mut en halua reikiäkään. onko muilla pitkään ja varsinki pitkään yöimetystä harrastavilla ollut lapsilla reikiä?
vissiin se maito suihkuaa silleen, että se ei jää sinne hampaisiin muhimaan. pullo olisi vissiin hampaille pahempi, mene ja tierä.
kiva, että tämmöinen pino, onneksi älysin tulla tuolta vauvapuolelta kurkkinmaan. meillä ollaan kohta yksivee ja olen menossa tammikuussa töihin. sitä ennen haluaisin lopettaa, sillä olen työssäni kokoajan ihmisten toljotettavana (ei mitään mallihommia sentään
) että vauhkoonnun jo ajatuksesta, että alkaisi tissit kesken päivän vuotaa. ne suihkuaa vaikka läpi betoniseinän. toisaalta meillä on maitoallergia, enkä ole niin saletti, että meidän kyökki-immeiset onnistuu fiksailemaa maidottomia safkoja. no, selitykset on monet, mutta lopetuksesta siis haaveillaan ristiriitaisin tuntein tietenkin.
esikoinen lupsutteli tissiä yötpitkät vuoden ja kolmen kuun ikäiseksi, jolloin pistin isin kanssa nukkumaan ja menin itse tulpat päässä toiseen huoneeseen. kylläpä nukutti makeasti. sitten parin yön päästä kömmin takaisin vauvan viereen, joka kinusi tissiä muutaman yönä. yleensä rauhoittui noin viidessä minuutissa.
eli tällä kertaa meinaan itse vieroittaa, joskushan se tinkaus on kuitenkin kohdattava (pidempi poissaolo on tietty eri juttu, mutta ei nyt onnistu meillä). pitäisi vaan kerätä rohkeutta ja päättää ajankohta. tällä hetkellä en viel haluaisi, kuin noiden öiden rauhoittuvan, mutta ei silloin jaksa alkaa vielä taistella.
varmaan teen taas kaiken kantapääkautta ja lopetan yöimutukset vikaksi. juon sitten vaikka lasin maitoa, etten todellakaan voi sitä maitoa enään maitoallergiselle lapselle antaa. sitten hankalasti riisuttavat rintaliivit (haarniska olisi hyvä) ja pitkä yöpaita (ommellaan alasaumat kiinni) päälle.
hirvitys on jo valmiiksi, vaikka ihan turhaan sanoo järki ja kokemus.
temppiä, toivottavasti tää pino pysyy pinnalla.