Tissit ja imetyksen lopetus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kipeät pallot
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kipeät pallot

Vieras
Lopetin imetyksen viikko sitten ja vasta nyt tissit on niin pinkeät, että sattuu. Mitäs nyt pitää tehdä? Jos lypsän, edistääkö se maidoneritystä? Vai pitääkö vain odotella, että milkki imeytyy... jonnekin? Antakaa kokeneemmat neuvoja! Kiitos!

Sama neuvo kuin edellisellä eli lypsä juuri sen verran, että olo helpottaa. Jos rinnat ovat pinkeät ja täydet, voi helposti tulla rintatulehdus ja se on karsea kokemus.

Vaikka mulla tuli maitoa paljon imetyksen loppuessa, niin parissa viikossa maidontuontanto loppui, kun ensin muutamana päivänä lypsin paineet pois ja sen jälkeen ei sitäkään tarvinnut tehdä.

Mua myös kiinnostaa tämä... Ja onko parempi lopetella niin että lopulta imettää vain kerran vuorokaudessa? Ja sitten vaikka sitä hörppymäärää vähentäis kerta kerralta...Auttaisko siihen ettei juuri tarvii sitten pumpata? Oletteko antaneet sitten tämän lypsetyn maidon lapselle?

Minä vähensin siten, että vuoden ikäiseltä jäi ensin ilta-ja yösyötöt pois ällistyttävän helposti. Jatkoin aamusyöttöä noin kolmen kuukauden ajan, satunnaista päiväsyöttöä oli saman ajan. Sitten lopetin yks kaks kokonaan imetyksen. En tarvinnut liivinsuojia eikä tissit kiristyneet mahdottomiksi. En antaisi sinuna lypsymaitoa lapselle, jonka pitäisi "unohtaa" koko tissimaito.

Itse lopetin kanssa ns vähitellen. Eli imetyskerrat harveni harvenemistaan. Ja pumpulla helpotin omaa oloani aluksi esim yön jälkeen, ihan vähän vaan lypsin jottei maidon tulo pysy yllä. Ja tämä harveneminen alkoi pojan ollessa vähän vajaa 1v ja metys loppui kokonaan 1 v 5 kk iässä. Eli ei kertaheitolla.

Yhteistyössä