tissilakko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua

Vieras
Mistähän mahtaa olla kyse kun mun 7vk vauveli teki totaalisen tissilakon? Yöllä söi rintaa ihan kiltisti, päivällä sit alko huutamaan suoraa huutoon kun tissin otin esille. Yritin ja yritin pitkän aikaa,sitten luovutin ja pumppasin maidon rinnoista ja pullosta se poika sitten söikin ja ahneesti. Ja koko päivän on jatkunu toi! Joka kerta oon koittanu tarjota rintaa mut itku tässä tulee kun en enää kelpaa :( Pulloon ei oo voinu tottua kun siitä ei oo aiemmin juonu.

kyseessä on rintaraivarit, meillä oli niitä viikot 5 - 7. Kesti tasan 2 viikkoa ja aika kauheeta taistelua imettämisen kanssa oli, mutta onneksi jaksoin ja nyt imetän edelleen (poika 8kk). Meilläkin pullosta maistui silloin oikein hyvin.

Käy lukasee http://www.imetystukilista.net/faq/rintaraivarit.php

Ei muuta kun TSEMPPIÄ! Ja voin kertoa, että et ole todellakaan ainut kenen vauva rintaraivoaa :)

meillä rintaraivareihin paljastui syyksi kipeä sammas joka hoidettiin daktarin-geelillä.syitä raivareihin voi olla paljon, vilkaise imetystukisivuilta, osoite tuossa aikaisemmin jo olikin. tsemppiä ja kärsivällisyyttä!!

Hei,

Älä missään nimessä lannistu ja lopeta imettämistä. Voit toki pumpata maitoa, jotta maidontulo ei ehdy, mutta älä ainakaa lähde millekään Tutteli-linjalle tuossa vaiheessa. Rintaraivarivaiheessa (kokemusta on) voi kokeilla toista rintaa, imetysasennon vaihtoa (esim. istuen/makuulta) ja ennenkaikkea vietä paljon aikaa vauvasi kanssa alasti eli pötköttäkää molemmat vaikka päivä vierekkäin sängyssä. Anna vauvasi haistella ja aistia Sinua ja jos vauva yhtään viestittää imemishalukkuutta, tarjoa rintaa hänelle heti, mutta älä yhtään tuputa. Kyllä vauva nappaa tissin heti kun tuo torjuntavaihe on ohi, koska äidin rinta on parasta mitä on, vaikka nyt ei siltä tunnu.

Tuo vaihe on vaikea, mutta se menee ohi. Älä anna sen masentaa itseäsi vaan koeta ajatella, että se on uusi tutustumusmahdollisuus vauvasi kanssa, jotta teidän yhteytenne taas toimii moitteettomasti. Ja tosiaan, imetystukisivuilta löytyy lisätietoa. Tsemppiä!!!!

Kamala vaihe tuo rintaraivarivaihe!
Mä muistan elävästi kun imetin mun tyttöä samassa iässä Jumbossa... Kaverilla oli pari kuukautta vanhempi tyttö ja kaverikin ihmetteli. Mun neiti imaisi kerran, päästi irti, huusi ja potki. Ja imaisi uudestaan... Koko show kesti yli puoli tuntia, josta varmaan vartti riehuttiin oikein urakalla... Se oli muuten eka kerta meillä ostarissa...

Kun mies oli kotona, niin parhaiten imetys lähti käyntiin niin, että mies hytkytti tytön rauhalliseksi ja piti tyttöä pystyssä selkä omaan mahaan päin. Ja toi näin tytön mun rinnalle. Kun syöminen pääsi käyntiin, niin saatoin ottaa neidin omaan syliin syömään. Olipahan vaihe!!

Joku kysyi syytä? Ilmeisesti se, että ekaa kertaa vauva tossa iässä tajuaa olevansa erillinen tissin kanssa ja se ahdistaa. Riippuu sitten tempperamentistä, että kuinka paha vaihe on kyseessä.

Kiitos kaikille. Eilen mentiin siis pulloruokinnalla, pumppasin ja syötin, pumppasin syötin... Yölläpä kelpas sit TISSI!! Ja aamulla kun oli taas lauantai, ajattelin että nytpä saa mies hoitaa viimesen yösyötön kun kerran maitoakin valmiina jääkaapissa niin mitä tekee vauva? EI HUOLI PULLOA!!! ja tissi on taas pop :D

Meillä tää raivari ei siis voinut johtua tissistä mitenkään koska vauva ei edes yrittänyt imee. Kun näki tissin ni käänti saman tien päänsä pois ja kokeilin eri paikkoja, eri asentoja, kaikkee mahollista niin ei vaan huolinu. ONNEKS meni noin pian ohi!!

Yhteistyössä